16 Reacties

2 jaar geleden

Ja is warmgerookt

2 jaar geleden

Reactie op Islandofivy

Ja is warmgerookt
Dank voor je bericht, je leest zoveel verschillende verhalen

2 jaar geleden

Vanuit de supermarkt wel.

2 jaar geleden

WACHT, betekend dit dat ik de zalm maaltijd salade van de jumbo gewoon mag eten?

2 jaar geleden

Ik heb na deze topic vanmiddag meteen de johma zalm salade gehaald haha🙈🙈

2 jaar geleden

Voor dit soort vragen zou ik altijd op ZwangerHap kijken. Daar zeggen ze dat warmgerookt niet mag (want niet genoeg verhit) maar zalmsalade wel. Is de app van het Voedingscentrum, dus echt betrouwbaar (maar ik vind ‘m soms wel streng). Je kunt dan zelf beslissen wat je met het advies doet, maar dan weet je iig wat de experts zeggen. 😃

2 jaar geleden

Reactie op Mamaxtwee

WACHT, betekend dit dat ik de zalm maaltijd salade van de jumbo gewoon mag ...
Dat is gerookte zalm, dat mag niet (volgens mij). Met kant en klare wordt bedoeld vanuit de app zalmsalade die je op je brood kan smeren.

2 jaar geleden

Mag je die zalmsalade eten? Ik dacht altijd dat dat gewoon gerookte zalm was. Omg ik ga die meteen halen 😅😅

2 jaar geleden

Ja hoor, mag! De Johma salade wordt gemaakt van gekookte zalm. Zie ook hun website:

2 jaar geleden

Reactie op kusRens

Dat is gerookte zalm, dat mag niet (volgens mij). Met kant en klare wordt b ...
Oh dat is dan weer jammer, nog even door tot Maart dan 😭

2 jaar geleden

Een keertje kan sowieso geen kwaad. Als je er niet tegen kunt gooit je lichaam het er sowieso wel weer uit. Zo heb ik laatst een heerlijk broodje parmaham gegeten. Dat word ook afgeraden. Er is niks gebeurd. Er is zoveel veranderd door de jaren heen… mijn moeder dronk vroeger zelfs nog wel eens een glas wijn tijdens de zwangerschap dat kun je je nu echt niet meer voorstellen. Gelukkig dus dat er veel is veranderd maar laten we niet te spastisch doen allemaal.

2 jaar geleden

Reactie op Anoniem010

Een keertje kan sowieso geen kwaad. Als je er niet tegen kunt gooit je lich ...
Wat een onzin. Een keertje kan wel kwaad. Listeria kan een vroeggeboorte opwekken he. Prima dat jouw moeder vroeger alcohol dronk maar regels veranderen omdat ze meer onderzoek doen. Idd we moeten niet te spastisch doen, maar dingen die je kind kunnen schaden hebben niet met spastisch doen te maken

2 jaar geleden

Reactie op Anoniem010

En je lichaam gooit het er niet uit als je er niet tegen kunt 😅 niet mbt listeria.

2 jaar geleden

Reactie op Anoniem010

Heb je je ooit verdiept in listeria? Dit is echt het vreemdste advies dat ik ooit heb gehoord. "Een keertje kan sowieso geen kwaad" klopt dus echt niet. Als in dat stukje wat je weet listeria zit, kan het héél erg kwaad. Als jij besmet raakt, kan er bloedvergiftiging ontstaan bij je baby en een vroeggeboorte veroorzaken. De moeite waard dus om dat broodje parmaham 9 maanden over te slaan, want dat er nu niks gebeurd is wil niet zeggen dat dat de volgende keer niet zo is. Je weet niet waar wel en waar geen listeria in zit.

2 jaar geleden

Reactie op Mom2be-27

Heb je je ooit verdiept in listeria? Dit is echt het vreemdste advies dat i ...
Daarbij duurt het na besmetting met listeria 1 tot 90 dagen tot er klachten ontstaan. Zwangeren, pasgeboren baby’s, ouderen en mensen met een verzwakt afweersysteem lopen meer risico bij een besmetting met listeria. Zij kunnen erger ziek worden. Gevolgen kunnen zijn: Hersen(vlies)ontsteking Bloedvergiftiging Ontsteking van de binnenwand van het hart Maagdarminfecties Infecties van huid en ogen Bij zwangeren kan een besmetting leiden tot een miskraam of vroeggeboorte. Dat lijkt mij niet iets wat je wil riskeren tijdens de zwangerschap 🙈 Maar ieder zijn ding.

2 jaar geleden

Ik maak regelmatig zelf zalmmouse van gekookte zalm uit blik , meteen wat porties invriezen. Top voor de borrel !