16 Reacties
12 dagen geleden
Heeft hij ook koorts? Zo ja, even de HAP bellen. Onze dochter had het ook maar was ook zichtbaar benauwd en had koorts. Die moest een week lang elke dag naar de huisarts voor een check. Wel belangrijk om in de gaten te houden met de R in de maand!
12 dagen geleden
Reactie op mamaaa24
Hi! Geen koorts. Maar liep binnen een uur wel snel op. Heeft nu 37,7. Oh wa ...
Ik zou het even in de gaten houden als ik jou was. Je bent al goed bezig 🥰. Ja heeft wel echt 10 dagen geduurd, waarschijnlijk RS. Sinds 2 dagen is het hoesten wat minder gelukkig, en niet meer benauwd!
12 dagen geleden
Ik zou het zeker in de gaten houden. Bij koorts of echt last, meer huilen dan normaal de hap bellen.
Hier had ze een longontsteking te pakken. Ze was al anderhalve dag niet zichzelf en huilerig, toen ze de volgende ochtend koorts had ben ik naar de huisarts gegaan. (De dag ervoor getwijfeld over de hap..)
12 dagen geleden
Echt een zeehonden hoest kan duiden op een pseudokroep aanval.
Je zou even de douche heel warm aan kunnen zetten en laten lopen, deur dicht doen en even goed heel die badkamer vol met stoom krijgen. Daar met je kindje gaan zitten dat opent de luchtwegen even goed en grote kans dat het weet voorbij is.
Als je het niet vertrouw altijd de HAP bellen.
12 dagen geleden
Reactie op Baby-2021|
Echt een zeehonden hoest kan duiden op een pseudokroep aanval.
Je zou eve ...
Als het wel pseudokroep is: douchen en stomen schijnt dus een achterhaalt advies te zijn hoorde ik van een dienstdoende arts op de spoedeisende hulp 3 dagen geleden. Het beste is dus koude lucht.
Mij hebben ze geadviseerd om je kind warm in te pakken en mee naar buiten te nemen (ook in de nacht tijdens zo'n aanval) / voor het open raam te zetten, omdat de zwelling in de keel die ontstaat in de nacht bij pseudokroep weer minder word in de kou.
Koude slokjes water drinken kan dus ook helpen, maar vaak heeft het kindje daar niet zo'n zin in.
Verder zeiden ze dat je je kind met pseudokroep best in een kamer met open raam kan laten slapen, als je kindje maar warm genoeg gekleed is uiteraard, om die aanvallen zo veel mogelijk te voorkomen.
12 dagen geleden
https://www.ouders.nl/vraagbaken/wel-of-niet-stomen-bij-pseudo-kroep
Dit was een van de dingen die ik zag toen ik het opzocht op internet. De persoon die dit uitlegt/heeft geschreven is kinderarts in het AMC.
12 dagen geleden
Reactie op mamaaa24
Dankje voor je bericht! Ik hou het zeker in de gaten! Och jeetje! Wat sneu! ...
Goed hoor, moesten meteen starten met antibiotica en na 3 dagen had ze geen last meer. We zaten er 10 dagen eerder ook na 5 dagen koorts en dat bleek een dubbele oorontsteking, toen geen antibiotica gedaan omdat ze bijna over het hoogtepunt heen was, maar toen ze zo snel weer een ontsteking te pakken had meteen begonnen.
Hoe is het nu met de kleine?
12 dagen geleden
Reactie op Bloemetje7
Als het wel pseudokroep is: douchen en stomen schijnt dus een achterhaalt a ...
Hier werkt het top als mijn dochter weer zo'n aanval heeft.
10 dagen geleden
Reactie op Bloemetje7
https://www.ouders.nl/vraagbaken/wel-of-niet-stomen-bij-pseudo-kroep
Dit w ...
Hoe stoom je met vochtige koude lucht?
9 dagen geleden
Reactie op renske1984
Hoe stoom je met vochtige koude lucht?
Ja dat vroeg ik me ook af, haha! Het is natuurlijk al een oud artikel, maar het was het eerste wat overeenkwam met wat die arts tegen mij had gezegd. Vandaar :)