38 Reacties
3 maanden geleden
Mijn baby is a.s. zondag 6 maanden, kan nog niet zelfstandig zitten. Ook nog niet het idee dat het er aan zit te komen haha. Op schoot of op het kleed kan hij prima zitten met voldoende ondersteuning, maar ik doe dit nooit te lang i.v.m. zijn rug en nek. Komt vanzelf denk ik? Ook mijn eerste kindje!
3 maanden geleden
Mijn baby is sinds vorige week 6 maanden en kan zelfstandig zitten gaat ook vanuit buik zelf naar zit houding maar dit is echt wisselend per kindje
3 maanden geleden
Reactie op Daffiee
Mijn dochter is 6 maanden en kan dit ook niet! Daarbij is ze ook een heel f ...
Mijn zoontje rolt ook nog niet. Komt niet verder dan de zij. Hij slaapt nu ook vaker op z’n zij. Hij kan wel zitten op de schoot maar weet niet of dit slecht is voor z’n rug. Hij zit wel heel stabiel rechtop als je hem vasthoudt.
3 maanden geleden
Reactie op Kim2309
Mijn dochter kon dit met 7 maanden. Mijn zoon van nu bijna 6 maanden is nog ...
Ja bij mij is dat ook ik doe ook stokke zitje met een klein rond kussentje is eigenlijk een nek kussen maar werkt goed voor mij baby die is net 6 maanden hij kan het wel steeds ietjes beter dusja wie weet wanneer hij het zelf kan🙂
3 maanden geleden
Reactie op damlaa
Mijn zoontje rolt ook nog niet. Komt niet verder dan de zij. Hij slaapt nu ...
Ohh de mijne rolt wel veel sinds 5 maanden hihi en nu doet hij het zo vaak van rug naar buik en ook andersom echt grappig😅😆
3 maanden geleden
Mijn kleine is even oud (volgend weekend 6 maanden) en maakt nog helemaal geen aanstalten om zelf te zitten. Hij kan ook niet goed blijven zitten als je hem op de grond zet. Ik hoorde een beetje van andere ouders dat dit rond 7-10 maanden gebeurt ongeveer. Kruipen doet hij wel bijna, stiekem ben ik er wel blij mee dat hij dat eerst leert ipv zitten. Soms als kindjes eenmaal kunnen zitten, hebben ze minder interesse om te gaan kruipen.
3 maanden geleden
Mijn zoontje wordt ook volgende week 6 maanden en kan wel al redelijk zitten. Als je hem neerzet kan hij al vrij lang zelfstandig blijven zitten, valt af en toe nog om. Hij kan nog niet zelf wanneer hij neerligt gaan zitten. Wanneer je hem 2 vingers geeft trekt hij zich daar wel aan op om in zithouding te geraken.
Het vervelende is wel dat hij nu ook constant wil zitten, raakt snel gefrustreerd als hij ligt.