38 Reacties

3 maanden geleden

Mijn baby is a.s. zondag 6 maanden, kan nog niet zelfstandig zitten. Ook nog niet het idee dat het er aan zit te komen haha. Op schoot of op het kleed kan hij prima zitten met voldoende ondersteuning, maar ik doe dit nooit te lang i.v.m. zijn rug en nek. Komt vanzelf denk ik? Ook mijn eerste kindje!

3 maanden geleden

Echt zelfstandig zitten is gemiddeld pas met 9maanden

3 maanden geleden

Mijn baby is sinds vorige week 6 maanden en kan zelfstandig zitten gaat ook vanuit buik zelf naar zit houding maar dit is echt wisselend per kindje

3 maanden geleden

Mijn dochter is 6 maanden en kan dit ook niet! Daarbij is ze ook een heel fijn meisje dus geen idee of dit er mee te maken heeft haha! Denk dat het ook nog wel even duurt voordat ze gaat zitten…. Rollen doet ze al wel, terug rollen 1 keer gelukt

3 maanden geleden

Hier deed ze dat pas rond 9/10 maanden ofzo

3 maanden geleden

Mijn dochter kon dit met 7 maanden. Mijn zoon van nu bijna 6 maanden is nog wiebelig, maar vindt het wel leuk met een zitje, kussentje en tafelblad op de Stokke. De kuip is hij echt te groot voor aan het worden...

3 maanden geleden

Reactie op Daffiee

Mijn dochter is 6 maanden en kan dit ook niet! Daarbij is ze ook een heel f ...
Mijn zoontje rolt ook nog niet. Komt niet verder dan de zij. Hij slaapt nu ook vaker op z’n zij. Hij kan wel zitten op de schoot maar weet niet of dit slecht is voor z’n rug. Hij zit wel heel stabiel rechtop als je hem vasthoudt.

3 maanden geleden

Reactie op Kim2309

Mijn dochter kon dit met 7 maanden. Mijn zoon van nu bijna 6 maanden is nog ...
Ja bij mij is dat ook ik doe ook stokke zitje met een klein rond kussentje is eigenlijk een nek kussen maar werkt goed voor mij baby die is net 6 maanden hij kan het wel steeds ietjes beter dusja wie weet wanneer hij het zelf kan🙂

3 maanden geleden

Reactie op damlaa

Mijn zoontje rolt ook nog niet. Komt niet verder dan de zij. Hij slaapt nu ...
Ohh de mijne rolt wel veel sinds 5 maanden hihi en nu doet hij het zo vaak van rug naar buik en ook andersom echt grappig😅😆

3 maanden geleden

Ik weet het niet meer zo goed van m’n andere kinderen 🙈 maar meestal gaan ze met 7 maanden ongeveer zitten, maar echt stevig los zitten pas met 9/10 maanden.

3 maanden geleden

Reactie op damlaa

Mijn zoontje rolt ook nog niet. Komt niet verder dan de zij. Hij slaapt nu ...
Ja volgens mij mag dat wel eventjes maar niet te lang. Ik heb ook nog steeds het new born kussen in de kidsmill stoel….

3 maanden geleden

Mijn kleine is even oud (volgend weekend 6 maanden) en maakt nog helemaal geen aanstalten om zelf te zitten. Hij kan ook niet goed blijven zitten als je hem op de grond zet. Ik hoorde een beetje van andere ouders dat dit rond 7-10 maanden gebeurt ongeveer. Kruipen doet hij wel bijna, stiekem ben ik er wel blij mee dat hij dat eerst leert ipv zitten. Soms als kindjes eenmaal kunnen zitten, hebben ze minder interesse om te gaan kruipen.

3 maanden geleden

Reactie op JarjarBinks

Mijn kleine is even oud (volgend weekend 6 maanden) en maakt nog helemaal g ...
Wat is de geboortedatum? Mijn e is van 2 maart. Hij verplaatst zich ook op z’n rug en dan duwt hij zich met z’n voeten. Rolt jouw kleine al wel?

3 maanden geleden

Reactie op LifeIsPrecious

Ohh de mijne rolt wel veel sinds 5 maanden hihi en nu doet hij het zo vaak ...
En doet hij dat ook wanneer hij slaapt? Mijne gaat de hele tijd op z’n zij in bed en in diepe slaap rolt hij weer terug op z’n rug.

3 maanden geleden

Mijn oudste kon rond 9 maanden zelfstandig zitten. En dat is super gemiddeld. Heeeel logisch dat je kindje dat met 6 maanden nog niet kan.

3 maanden geleden

Als de baby nog niet kan zitten, maar mag hij dan wel in een kinderstoel voor het eetmoment? Of liever een soort kuipstoel? We houden hem nu meestal op schoot tijdens het eetmoment, waarbij de een hem rond zijn middel kan steunen.

3 maanden geleden

Reactie op TS1989

Als de baby nog niet kan zitten, maar mag hij dan wel in een kinderstoel vo ...
Nee in principe niet. Het is beter om hem in een kinderstoel te doen als hij zelfstandig kan gaan zitten. Zijn spieren zijn anders nog niet sterk genoeg ervoor

3 maanden geleden

Mijn zoontje wordt ook volgende week 6 maanden en kan wel al redelijk zitten. Als je hem neerzet kan hij al vrij lang zelfstandig blijven zitten, valt af en toe nog om. Hij kan nog niet zelf wanneer hij neerligt gaan zitten. Wanneer je hem 2 vingers geeft trekt hij zich daar wel aan op om in zithouding te geraken. Het vervelende is wel dat hij nu ook constant wil zitten, raakt snel gefrustreerd als hij ligt.

3 maanden geleden

Mijn baby is net 6 maanden oud en ze kan in het hoekje van de bank wel rechtop zitten, maar nog niet zelfstandig. Ze is het omrollen nog onder de knie aan het krijgen. Van haar rug naar haar buik gaat goed, terug nog niet.

3 maanden geleden

Reactie op TS1989

Als de baby nog niet kan zitten, maar mag hij dan wel in een kinderstoel vo ...
Ik gebruik zo’n wipstoel bij de eetmomenten, werkt perfect.