38 Reacties
3 maanden geleden
Mijn oudste kon pas met 8 maanden zitten. Gemiddeld leren baby's zelfstandig zitten tussen de 6 en 9 maanden 😊.
3 maanden geleden
Reactie op TS1989
Als de baby nog niet kan zitten, maar mag hij dan wel in een kinderstoel vo ...
Nee dat kan nog niet. We hadden het bij ons zoontje wel een keer geprobeerd maar hij viel toen naar de zijkant. Ze zitten rond deze leeftijd niet stabiel en is ook slecht voor hun ruggetje.
Bij m’n dochter hebben we nu een newborn kuipje van Stokke en de wipstoel.
3 maanden geleden
Reactie op damlaa
En doet hij dat ook wanneer hij slaapt? Mijne gaat de hele tijd op z’n zij ...
De mijne draait vaak op zijn zij met slapen en ook op zijn buik en dan vaak na tijd toch maar weer op zijn rug haha
3 maanden geleden
Wij hebben hier gisteren de Tripp trapp met babystoel neergezet. Even ‘voor de foto’ de kleine meid erin. Wat denk je…. Ze zat kaarsrecht zonder ondersteuning! En een lol dat ze had. Ze is pas net vijf maanden dus we gaan haar nog niet structureel erin zetten. Maar wel een besef momentje.. Wat gaat de tijd snel 🫣
3 maanden geleden
Reactie op jessy0301
Wij hebben hier gisteren de Tripp trapp met babystoel neergezet. Even ‘voor ...
De mijne gaat ook steeds rechter zitten maar heeft nog wel kussen nodig omdat hij soms nog naar voren gaat haha maar mijne isvwel 6maanden alweer
3 maanden geleden
Mijn dochter rolt al een tijdje ong 4/4,5 maand maar zitten kan ze nog niet. Valt dan naar voren haha
3 maanden geleden
Je kindje geeft zelf aan wanneer hij/zij zelfstandig kan zitten, namelijk wanneer ze zelfstandig zonder hulp kunnen gaan zitten, dus zelf tot een zithouding kunnen komen.. eerder zijn de spieren etc nog niet sterk genoeg en is het veel te belastend voor de rug en nek. Meestal zie je dat ze gaan oefenen als ze goed op handen en knieën kunnen zitten, op een gegeven moment zie je dat ze gaan oefenen om zelfstandig tot een zithouding te komen. Zolang als dat je moet helpen en je kindje echt neer moet zetten, zijn ze er eigenlijk nog niet klaar voor.
3 maanden geleden
Reactie op damlaa
Wat is de geboortedatum? Mijn e is van 2 maart. Hij verplaatst zich ook op ...
Hij is van 8 maart. Hij rolt al ruim 2 maanden en rolt inmiddels de hele kamer door. Kruipt dus ook bijna. (Handen en knieën kruipen.) hij tijgert niet echt, maar kan zichzelf wel redelijk verplaatsen door schuin te rollen. Hij gaat dus nog niet zelf zitten, maar wij zetten hem wel in de Tripp Trapp met babyset. Hij wordt daar ontzettend enthousiast van en voor ons is het een voorwaarde voor vaste voeding omdat we rapley gaan doen. Hij zit dan wel rechtop en kan doelbewust dingen pakken vanaf de tray. Zodra hij inzakt, halen we hem eruit.
12 dagen geleden
Hoe gaat het hier met zitten ? Ze is nu bijna 10 maanden, maar doet het nog niet uit zichzelf. Ze kan wel zittend spelen als je haar neerzet, maar kan dan niet zelf terug naar liggen. Kindjes om mij heen rond deze leeftijd kruipen al of trekken zich al op. Hier is het voornamelijk een beetje tijgeren. Hoe is dit bij jullie ?
12 dagen geleden
Ik vraag me dit soms ook af. Die van ons tijgert meeste tijd af en toe kruipen op handen en knieen, gaat zelfs al staan maar kan nog steeds niet zitten en maak me soms wel zorgen ( dat hij dus al staat maar nog steeds niet kan zitten ik dacht zelf dat dit eerst gebeurde. hij is 9 maanden.
12 dagen geleden
Reactie op Brenjole1985
Ik vraag me dit soms ook af. Die van ons tijgert meeste tijd af en toe krui ...
Hier hoef je je echt geen zorgen om te maken. Het gaan zitten is gewoon best complex om te leren. Ons zoontje was ook laat em eerder aan het cruisen dan hij zat.
Ons dochtertje doet het nu wel 'volgens het boekje' en kan het precies met 9 maanden. Maar zij trekt zich weer nog helemaal niet op.
Ieder kindje heeft echt zijn eigen leerlijn
11 dagen geleden
Reactie op Moomin
Hier hoef je je echt geen zorgen om te maken. Het gaan zitten is gewoon bes ...
Dankje voor je reactie🤗
11 dagen geleden
Reactie op Cherylx58
Mijn baby is a.s. zondag 6 maanden, kan nog niet zelfstandig zitten. Ook no ...
Inmiddels tijgert hij er op los. Af en toe op handen en knieën, maar meestal gewoon plat. Hij zit goed stevig los, maar kan nog niet zelf gaan zitten. Hij kan vanuit zitten wel zelf terug naar liggen. Trekt zich nog niet op en maakt nog geen aanstalten om te gaan staan (zet wel kracht in zijn benen als ik hem vasthou). Volgens mij ligt zijn focus nu echt op de taalontwikkeling, hij begrijpt ineens heel veel, maakt nieuwe geluiden etc. Motoriek komt daarna wel weer. Nu 9,5 maand.