474 Reacties

6 maanden geleden

Reactie op Hester86

Goed om te lezen allemaal! Bevalling is 1 maar de kraamtijd is natuurlijk o ...
Mag jij na het breken van vliezen eventueel naar huis? Hier zeiden ze in principe doen ze dat niet. Ik vind t wel spannend hoor maandag evt al strippen heeft eigenlijk pas zin na 41 weken omdat je vaak maar 1 kans hebt om het goed te doen zodat er hormonen vrijkomen. En aan de ene kant ben ik het ook echt meeeeer dan zat maar aan de andere kant wil ik ook echt geen 41 weken zwanger zijn😖 maar hij is blijkbaar gewoon nog niet zo ver om te komen. Dubbel allemaal he? Wordt je baby zo groot geschat?

6 maanden geleden

Reactie op SamZ88

Mag jij na het breken van vliezen eventueel naar huis? Hier zeiden ze in pr ...
Klopt. Hier is ook het protocol na het breken van de vliezen niet naar huis en na een uur weeenopwekkers. Ik ben toen de risico's van bloeddruk die de ene dag goed is en de andere net te hoog en misschien een iets groter kindje (4kg verwachten ze) af gaan wegen tegen de nadelen van weeenopwekkers. Uiteindelijk met het ziekenhuis tot de middenweg inleiden bij uiterlijk 40 weken maar wel 24 uur naar huis na het breken van de vliezen gekomen. Bij natuurlijk gebroken vliezen mag je ook afwachten en er is nog geen sprake van bloedspoed. Gewoon bespreken waar je je zelf het beste bij voelt wie weet is er wat mogelijk. Ziekenhuis gaat vaak uit van protocollen ipv maatwerk. Strippen heeft denk ik ook niet heel veel zin. Maarja niet geschoten altijd mis toch. Hopelijk werkt het voor ons 🤞🏻🍀 En hebben we straks beiden een gezonde baby in ons armen. Blijft idd dubbel omdat ik ook zo iets heb van blijkbaar is ie er nog niet klaar voor... Zie je op tegen het strippen? Ben benieuwd of het pijnlijk is. Je hoort er zoveel verschillende verhalen over.

6 maanden geleden

Reactie op Hester86

Klopt. Hier is ook het protocol na het breken van de vliezen niet naar huis ...
Wat fijn dat t ziekenhuis zo goed met je meewerkt! Ik ga als ik het wil maandag eerst strippen proberen, ligt er ff aan hoe ik me voel ook. Dit was de 3e nacht zonder echt goede slaap dus wie weet ben ik het echt zat. Maar mag elke dag bellen en dan willen ze t ook wel thuis komen doen evt dus dat is heel fijn. Zie er niet tegenop qua pijn hoop dat t meevalt. Jij wel? Ja pfhoe 4 kilo moet er ook nog uit he🙈 hier wordt hij geschat op kleine 7 pond nog steeds maar ze kunnen er flink naast zitten hebben we wel gelezen her en der. Mijn bloeddruk was weer keurig gezakt dus medisch is het niet nodig. Mentaal een ander verhaal maarja. Ik ga ook gewoon voor ons duimen dat t niet lang meer duurt!🤞🏼🤞🏼🤞🏼

6 maanden geleden

Reactie op SamZ88

Wat fijn dat t ziekenhuis zo goed met je meewerkt! Ik ga als ik het wil maa ...
Yup hij moet er ook nog uit 😆 maar heb ook al 2 verloskundigen gehad die zeiden "ik denk dat zijn gewicht wel meevalt als ik je buik voel" Dus daar ga ik maar vanuit 😋 En idd is er een behoorlijk foutpercentage bij het meten. Zal wel goed komen. Ah dat snap ik dat je er dan klaar voor bent als je slecht slaapt. Dat gaat mentaal ook aan je knagen. Moet je ook niet willen. Het blijft wikken en wegen waar je het beste aan doet. Wel fijn dat het strippen ook thuis kan! Ik zie op zich niet op tegen het strippen. Goed ontspannen en dan zal het wel meevallen. En anders een mooi mini voorproefje voor de bevalling zelf 😄

6 maanden geleden

Reactie op SamZ88

Hahah ja ik 2 maart! Dat is idd prima, morgen mag ook.. graag zelfs! Had va ...
Ik verloor slijm de dag voor dat ik ging bevallen. Hopelijk voor jou net zo haha dus morgen! 🤞🏼

6 maanden geleden

Reactie op Hester86

Yup hij moet er ook nog uit 😆 maar heb ook al 2 verloskundigen gehad die z ...
Haha precies! Arme Marina met een Vacuümpomp en meiden met hechtingen en enge toestanden en dan zou ik klagen over strippen 🤭😅 zou niet durven haha. En ik haat het als mensen het tegen me zeggen maar het zal het wachten allemaal waard zijn en zolang ze allemaal gezond eruit komen is dat echt het allerbelangrijkste.

6 maanden geleden

Reactie op melissilvain

Ik verloor slijm de dag voor dat ik ging bevallen. Hopelijk voor jou net zo ...
Ik ga NU als een gek mn huis schoonmaken, boodschappen doen, ontharen enz. Dan kom maar door🤣 Zou geweldig zijn als je gelijk hebt.

6 maanden geleden

Reactie op SamZ88

Ik ga NU als een gek mn huis schoonmaken, boodschappen doen, ontharen enz. ...
Haha ja mij bij braken toen de nacht erna de vliezen, maar niet meteen weeën dus ging meteen nog ff douchen ontharen etc hahahaha dacht kan maar fresh gedaan zijn he 😂😂😂

6 maanden geleden

Ik vind super leuk om jullie verhalen te lezen, ik kan niet wachten om mijn kleine ook te ontmoeten. Afgelopen dagen heb ik zoveel energie is gewoon niet normaal. Ik ben constant bezig met van alles shoppen, schoonmaken, boodschappen doen etc en heb heel af en toe beetje krampen maar niks geks. Ik denk dat mijn baby niet eruit wil😅, ik ben nu 37+4

6 maanden geleden

Reactie op SamZ88

Ik ga NU als een gek mn huis schoonmaken, boodschappen doen, ontharen enz. ...
Hoe gaat ie nu? Het strippen is vanmiddag bij mij gelukt. Niet heel prettig maar qua pijn wel te doen. Hopen dat het nu doorzet 🍀

6 maanden geleden

Reactie op Hester86

Hoe gaat ie nu? Het strippen is vanmiddag bij mij gelukt. Niet heel prettig ...
Oh wat goed!!! Wel te doen dus qua pijn? Hoever was je nu ook alweer? 39+? Dan heb ik hoop dat het bij mij ook gaat lukken maandag als ik het wil. Merk je al iets van verschil qua gerommel? Ik werd vanochtend weer zo pijnlijk wakker inclusief stomme huilbuien weer van ellende en nog steeds ernstig zwanger dus mn moeder heeft me even opgehaald en hebben even een mini waggeling (wandelen kan je het niet meer noemen haha) gemaakt en heb even mn nagels weer mooi gellakje op gedaan en lekker bij hun gegeten. Even gedachten verzet dat was wel heel erg fijn. Morgen ben ik uitgerekend dus heeeeel erg duimen dat die kleine man toch zelf besluit te komen.🍀🤞🏼 Ik ga ook heel erg voor jou duimen!

6 maanden geleden

Reactie op SamZ88

Oh wat goed!!! Wel te doen dus qua pijn? Hoever was je nu ook alweer? 39+? ...
Appeltje eitje zal ik niet zeggen maar ook niet erg pijnlijk. En het duurt niet heel erg lang. Nog geen minuut. Ben nu 39+3. Voel wel wat krampjes en heb wat bloedverlies. Maar nog niks regelmatigs of waar van ik denk dat het weeën zijn. Kleine man is wel superdruk nu dus hopelijk is dat een goed teken 😄 Ben benieuwd wat het verder gaat doen. Zondag 2de strippoging als dit niks doet. Die heeft wel iets meer kans van slagen gaf de verloskundige aan. Ah wat shit dat je je zo voelt! Beetje afleiding doet vast goed idd. "Waggeling" 😂 Hopen dat het niet lang meer duurt 🍀🍀🍀🍀 Ik ga voor je duimen!! Laat die kleine mannen van ons maar snel komen!

6 maanden geleden

Reactie op Hester86

Appeltje eitje zal ik niet zeggen maar ook niet erg pijnlijk. En het duurt ...
Ohhh wou ik vragen duurt zoiets lang? Maar minuutje klinkt zeker te doen! Misschien doe ik t maandag ook wel gewoon als er ontsluiting zit. Had jij al ontsluiting? Ben heeel benieuwd of er iets gaat doorzetten voor je en je er niet teveel ongemakken van hebt🤞🏼🍀 Mijn mannetje is altijd mega druk dus dat zegt me niks 🤣 Keep me updated en hopelijk een goede nacht en snel een bevalling!🤞🏼🤞🏼

6 maanden geleden

Reactie op SamZ88

Ohhh wou ik vragen duurt zoiets lang? Maar minuutje klinkt zeker te doen! M ...
Ja 1 a 2 cm ontsluiting. We hadden afgesproken dat ze eerst ging voelen of er ontsluiting was en zo ja dat ze dan akkoord aan me zou vragen om gelijk door te gaan met strippen. Mocht ik het ontsluiting voelen dan te pijnlijk vinden had ik nog nee kunnen zeggen tegen het strippen. Ging echt heel snel. Moest alleen even m'n bekken kantelen zodat ze er beter bij kon en binnen een minuut was het gepiept. Dankje! Voor jou hopelijk ook een goeie nacht 🍀😴 Keep you posted.

6 maanden geleden

Reactie op Hester86

Ja 1 a 2 cm ontsluiting. We hadden afgesproken dat ze eerst ging voelen of ...
Ohhh fijn thanks voor de informatie! Toch altijd beetje spannend zulke dingen, maar dit klinkt heel goed te doen. Yes doen we! 💪🏼🤞🏼🍀

6 maanden geleden

Reactie op SamZ88

Oh wat goed!!! Wel te doen dus qua pijn? Hoever was je nu ook alweer? 39+? ...
Wow morgen al, heel veel succes💪🏽🥰

6 maanden geleden

Reactie op S-mama

Wow morgen al, heel veel succes💪🏽🥰
Ja dan ben ik 40 weken! Maar zegt niks natuurlijk 😅 Hoop wel dat het nu eens doorzet, baby is vanavond wel mega druk met heel extreem veel harde buiken dus ga nu hopelijk slapen en wie weet komt hij toch snel 🤞🏼🍀

6 maanden geleden

Reactie op SamZ88

Ja dan ben ik 40 weken! Maar zegt niks natuurlijk 😅 Hoop wel dat het nu ee ...
Ohw wat spannend zeg, ik ben 37+5 nu en mijn baby is nu ook echt mega druk, maar ik denk niet dat hij al ready is om te komen. Ik hoop voor je dat hij zich snel meldt❤️🥰 succes

6 maanden geleden

Reactie op Hester86

Ja 1 a 2 cm ontsluiting. We hadden afgesproken dat ze eerst ging voelen of ...
Hoe gaat het nu Hester?? Al aan t bevallen?😜

6 maanden geleden

Reactie op SamZ88

Hoe gaat het nu Hester?? Al aan t bevallen?😜
Nope helaas 👎🏻 Af en toe een steekje en de welbekende prop verloren maar meer niet helaas. Maarja het heeft iig wel iets gedaan. Ik hoop dat de strip poging van morgen het laatste zetje is dat ie nodig heeft 🤞🏻🍀 Hoe voel jij je vandaag?