476 Reacties

4 maanden geleden

Reactie op S-mama

Hey, hier gaat wel ook wel goed. Mijn kleintje is ook best lief, ik kan met ...
Nee ik ben inmiddels overgegaan naar de fles. Ben ik wel iets sneller klaar mee dan borstvoeding dus dat is weer iets meer slaap 🎉 Lastig idd dat hij het niet leuk vind in de auto. Snap dat je daar van baalt. Hier is dat ook geen favoriet. Altijd eventjes huilen. Maar niet overstuur gelukkig.

4 maanden geleden

Even een vraagje over wat jullie hiervan vinden. Zoals ik had voorspeld wil ex-schoonmoeder opeens betrokken zijn. Dus afgelopen weekend, inmiddels is mijn zoontje 5,5 weken, afgesproken bij mijn ex thuis, Dus die moeder komt binnen en geeft me drie kusjes en pakt gelijk mijn zoon uit mijn handen, de hele tijd heeft ze niks gevraagd aan mij en ook niet tegen mij gepraat. Ik werd gewoon genegeerd en ze deed alsof ik niet in de kamer aanwezig was. En daarna zegt ze tegen mijn zoontje van de volgende keer kom je bij oma thuis op bezoek. Maar goed ze had ook cadeautjes meegenomen wat kleertjes etc maar ze heeft ook een gouden armband gekocht met zijn naam erin gegraveerd en in de doos had ze de bon erin gelaten. Ik weet even niet wat ik hiermee moet en wat ik hiervan moet vinden. 😮‍💨😮‍💨 Echt zo'n drama. Schoonmoeders zijn al verschrikkelijk laat staan ex-schoonmoeder. Ik voel me echt heel zielig

4 maanden geleden

Reactie op S-mama

Even een vraagje over wat jullie hiervan vinden. Zoals ik had voorspeld wil ...
Sorry maar het kind uit de handen pakken was voor mij al een reden geweest om te vertrekken.. als je voelt dat er geen respect voor je is moet je voor jezelf opkomen. Hoeveel cadeautjes er ook aan te pas komen..

4 maanden geleden

Hier gaat het op en af! Inmiddels 7 weken verder met heeeel veel huilen, blijkt dat hij ergens verborgen reflux heeft en hij kan heel moeilijk ontspannen. Hij staat altijd "aan". Slaapt overdag ook weinig, ben er dus ook nog echt aan toe gekomen om op pad te gaan met hem. Het wordt sinds 2 dagen wat beter maar de avond huilbuien zijn nog pittig. De nachten gaan gelukkig wel heel erg goed. 21.30 laatste voeding en slaapt dan zo'n 5 a 6 uur en komt dan pas weer. Ik geef ook borstvoeding dus dat is prima te doen! Wel aan t oefenen met flesje kunstvoeding zo nu en dan en ook dat gaat gelukkig prima. Maar pittig vind ik het wel hoor😅

4 maanden geleden

Reactie op SamZ88

Hier gaat het op en af! Inmiddels 7 weken verder met heeeel veel huilen, bl ...
Wat heftig voor jou en de kleine. Hopelijk gaat het snel over en komt er wat rust. Bikkels jullie beiden 💪🏻🍀

4 maanden geleden

Reactie op SamZ88

Hoe gaat het met alle mommy's en baby's inmiddels?
Het gaat hier over het algemeen heel goed. Ondertussen is Noud alweer 6 weken. Over het algemeen is hij een heel content mannetje, we zijn al 2x een weekendje weg geweest (met mijn ouders) en we gaan regelmatig op pad om een terrasje te pakken met vriendinnen etc. Hij doet het super. Afgelopen dagen is hij wat onrustig (weinig slapen overdag, veel bij mij willen liggen etc) waarschijnlijk wat “regeldagen”. Dan maar lekker in de draagzak zodat ik alsnog mijn ding kan doen. Met koningsdag ben ik een halve dag met vrienden naar een festival geweest terwijl Noud bij mijn ouders was (dit hadden ze zelf aangeboden, ik was eerst niet van plan om te gaan) en dit is super goed gegaan en wat was het lekker om even “alleen” op pad te zijn. Over het algemeen gaan de nachten heel goed, hij meld zich elke 3-4 uur en valt na de fles en verschoning weer in slaap. Vooral sinds het klieven van zijn tongriem drinkt hij ook lekker door. Voorheen deed hij 45-60 min over een fles en nu ongeveer 20. Hij was bij het consultatiebureau afgelopen week nu sinds de geboorte 7cm (nu 58cm) gegroeid en 1.2kg aangekomen (nu 5kg), het is dus een grote jongen. Al met al loopt het hier, en bij lastige dagen probeer ik altijd maar te denken dat die ook weer over gaan.

4 maanden geleden

Reactie op SamZ88

Hier gaat het op en af! Inmiddels 7 weken verder met heeeel veel huilen, bl ...
Ach bah wat vervelend voor hem en jou. Gelukkig ben je er nu achter wat er al die tijd gespeeld heeft maar leuk is anders. Wat fijn dat het wat beter aan het worden is. Ik hoop dat het doorzet. Wat heerlijk dat je 5-6 uur achter elkaar kan slapen, dat is hier nog nooit gebeurd.

4 maanden geleden

Fijne eerste moederdag meiden!!!! Jullie zijn toppers!🙏🏻🩷💙

4 maanden geleden

Allemaal een fijne moederdag gehad?

4 maanden geleden

Respect voor jullie allemaal. Ik zie me dit echt niet alleen doen. Met alle huilbuien en sprongen en dingen die je tegenkomt waarvan je niks wist. Respect hoor dames!!

4 maanden geleden

Reactie op Hester86

Allemaal een fijne moederdag gehad?
Ja hoor! Jij ook? Hoe gaat t nu met je mannetje en met jou?

4 maanden geleden

Reactie op SamZ88

Ja hoor! Jij ook? Hoe gaat t nu met je mannetje en met jou?
Ja ook. Heel bijzonder zo'n eerste moederdag 🥰 m'n moeder had een ontbijtje namens Zody laten bezorgen. Superlief. Verder gaat het heel goed met de kleine man. Ik ben echt aan her genieten van alle tijd samen tot m'n verlof over is. Hoe gaat het met jullie?

4 maanden geleden

Hallo moeders, hoe gaat het allemaal. Vorige week ben ik langs een kinderopvang gegaan voor een rondleiding, het was een prima opvang, alleen ik ben sindsdien mega emotioneel om me kindje daar achter te laten. Ik.voelde me opeens zo eenzaam. Hoe ervaren jullie dat en hoe gaan jullie daarmee om?

4 maanden geleden

Reactie op S-mama

Hallo moeders, hoe gaat het allemaal. Vorige week ben ik langs een kindero ...
Volkomen normaal denk ik hoor. Voelt toch totaal niet natuurlijk om je kleine even los te moeten laten en toe te vertrouwen aan mensen die je nog niet goed kent. Ik werd afgelopen week gebeld om Zody zijn wenochtend in te plannen. Toen ik op hing moest ik ook even een traantje laten 😆 Komt vast helemaal goed maar het voelt nu ff nog niet zo.

3 maanden geleden

Reactie op S-mama

Hallo moeders, hoe gaat het allemaal. Vorige week ben ik langs een kindero ...
Ik heb mijn verlof nog iets kunnen rekken. Hoop eind maand juni/begin juli weer te gaan werken. Lichamelijk trek ik een werkdag van 8 uur ook nog niet. Maar ik zal het ook heel vervelend vinden hem weg te brengen bij vreemden. Kunnen ze hem wel troosten etc, zijn toch allemaal vragen die door je hoofd spoken. Eerst maar eens een wen momentje inplannen en dan kijken hoe het gaat!

3 maanden geleden

Reactie op S-mama

Hallo moeders, hoe gaat het allemaal. Vorige week ben ik langs een kindero ...
Heel herkenbaar. Hier vorige wk twee wenmomenten gehad van 2u. Ze heeft het super goed gedaan. Ik voelde me wel misselijk en was blij toen ik haar weer kon ophalen 😅. Vanaf deze wk start de opvang voor 3 dagen in de week. Ik ben zelf nog 2wk vrij dus dan kan ik het aantal uur dat ze daar is langzaam wat uitbreiden en heb ik nog even wat tijd voor mezelf voor we een nieuwe fase ingaan van werk combineren met het moederschap. Ik merk dat zolang ik bezig ben met van alles het prima is, maar zodra ik dan klaar ben met de klusjes en ga zitten dan word ik onrustig en wil ik haar gaan halen 🙈

3 maanden geleden

Hoe gaat het mommy's!? Redden we het allemaal nog een beetje? ❤️

3 maanden geleden

Reactie op Hester86

Hoe gaat het mommy's!? Redden we het allemaal nog een beetje? ❤️
Hai hai! Hier wel goed hoor! Ene dag beter als de andere maar dan zal er wel weer een regel dag/sprongetje oid zijn haha. Dinsdag een sollicitatiegesprek dus ben wel heel benieuwd, aan de ene kant wil ik nog niet werken maar aan de andere kant ook wel weer fijn misschien. Body heeft afgelopen vrijdag voor het eerst bij opa en oma gelogeerd! Ging goed gelukkig😄 hoe gaat het met jou?

3 maanden geleden

Reactie op SamZ88

Hai hai! Hier wel goed hoor! Ene dag beter als de andere maar dan zal er we ...
Wat fijn dat je ff een nachtje voor jezelf had! Lekker bij kunnen tanken? Dat van het werken snap ik helemaal. Ik heb zelf m'n ouderschapsverlof verlengt tot 6 augustus. Nog ff fulltime genieten van de kleine. En dan is het vast ook weer fijn om aan het werk te zijn. Verder gaat het goed hier. Ik besef me dat ik een heel makkelijk kindje heb en geniet volop. Zou er zoals hem nog wel 1 willen 😁 We zijn nu aan het oefenen met zelfstandig in slaap vallen in z'n bedje ipv de draagzak. En dat gaat steeds beter. Gister liet hij z'n eerste schaterlachje horen. Superschattig! De nachten gaan ook goed. Meestal van 22:00 tot 7:30 en komt ie 1 of 2 keer voor een flesje. Succes met je sollicitatie alvast!

3 maanden geleden

Reactie op Hester86

Hoe gaat het mommy's!? Redden we het allemaal nog een beetje? ❤️
Hier gaat het goed. Noud is een tevreden jongen op af en toe een onrustige dag na. Hij slaapt gelukkig ook goed meestal rond 20:00 naar bed, komt dan rond 04:30 en slaapt daarna lekker door tot 09:30. Dit maakt dat ook ik goed slaap wat heel veel scheelt. Eten is soms wel een dingetje, hij drinkt wat weinig voor zijn gewicht maar is wel verzadigd dus probeer me er niet teveel zorgen om te maken of hij moet ineens niet goed aankomen. We (ouders, broertje, schoonzus, Noud en ik zijn een weekendje weg en vandaag een dagje Efteling geweest dus dat was heel gezellig, er waren een paar attracties waar hij in de draagzak mee kon. Ik heb nog verlof tot 17 september dus kunnen nog een hele tijd samen genieten, wel kriebelt het soms om weer aan het werk te gaan want even wat anders lijkt me ook wel weer lekker maar gezien de zorg en zomerperiode ben ik niet rouwig dat ik nog niet terug hoef 🤭