476 Reacties

3 maanden geleden

Ja alles meenemen en aan en uitkleden is wel ff een gedoe maar wel te doen. Hier in Zwolle begint het al om 9:00 dus ik had de avond er voor alles ingepakt. Ik wist niet of je de kinderwagen mee mocht nemen naar binnen dus was met draagzak gegaan. Uiteindelijk bleek dat je alles inclusief kinderwagen bij het bad neer mocht zetten. Heel fijn. Het duurde een half uurtje en dat was echt lang genoeg. Ik weet nog niet helemaal of hij het leuk vond 😆 Zag af en toe aan z'n gezichtje dat hij het spannend vond. Misschien nog net iets te klein. Over 2 weken ga ik het weer eens proberen. Kortom "gewoon doen" 😃

3 maanden geleden

Hebben jullie nog leuke speelgoed of activiteiten tips? Hier valt de DIY babygym erg in de smaak. En een ballon met rijst er in hooghouden door mama is ook plezier gegarandeerd. Maar ben op zoek naar nieuwe ideeën.

3 maanden geleden

Reactie op Hester86

Ja alles meenemen en aan en uitkleden is wel ff een gedoe maar wel te doen. ...
Ja dat vroeg ik me idd al af hoe dat zat met kinderwagen meenemen naar binnen! Maar klinkt goed! En vast hoe vaker je gaat hoe meer Zody eraan gewend raakt. Ik ga het ook in overweging nemen!

3 maanden geleden

Reactie op Hester86

Hebben jullie nog leuke speelgoed of activiteiten tips? Hier valt de DIY ba ...
De ballon met rijst is een goed idee! Ik heb Julia laatst lid gemaakt van de bibliotheek. Daarbij kreeg je een koffertje met 2 boekjes erin waaronder 1 knisperboekje over fruit. Die is hier nu een groot succes, die pakt ze graag beet en knispert dan met haar handen (en stopt het in haar mond natuurlijk haha). Verder heb ik zo'n watermat met visjes gekocht, dat vindt ze ook wel interessant tijdens belly time. Benieuwd naar ideeen van de rest!

3 maanden geleden

Reactie op Hester86

Ja ik merk dat "gewoon doen" wel een beetje mijn motto begint te worden als ...
Idd gewoon doen waar je zin in hebt hoor. Ben laatst ook gaan zwemmen met mn baby en een vriendin, ging super goed! Ze vond het zo leuk we hebben wel 2,5 uur gezwommen! Daarna sliep ze van 20:00 tot 09:30 😂😅

3 maanden geleden

Ik heb van dat hysterische speelgoed gekocht😅 vooral die boog vind hij heeeel leuk (muziekje kan ook uit🤪) en die sokjes zijn ook groot succes. Maar alles wat een spiegeltje heeft vind hij het allerleukst. Meneer kijkt graag naar zn eigen snoetje Hahaha. En als een echte loedermoeder zet ik soms cocomelon op als ik even moet eten ter afleiding.

3 maanden geleden

Even ander vraagje, wie heeft hier borstvoeding gegeven en heeft dat al afgebouwd of combinatie van kunstvoeding en borstvoeding?

3 maanden geleden

Reactie op SamZ88

Ik heb van dat hysterische speelgoed gekocht😅 vooral die boog vind hij hee ...
Ik ben dan geen alleenstaande mama maar die sokken zijn hier ook een succes. Ze lacht er tegen. We spelen dan met haar voeten en lol dat de heeft !!

3 maanden geleden

Reactie op SamZ88

Even ander vraagje, wie heeft hier borstvoeding gegeven en heeft dat al afg ...
Ik heb de eerste 2weken borstvoeding gegeven. Daarna 3 weken afgebouwd door steeds meer borstvoedingsmomenten te vervangen door kunstvoeding. Heb sab simplex gebruikt tegen de krampjes. Geen idee of dat geholpen heeft maar heel veel krampjes heeft hij niet gehad. Nu gestopt met sab simplex en ook geen problemen. Heb sab simplex via bol.com gekocht.

3 maanden geleden

Reactie op Hester86

Ik heb de eerste 2weken borstvoeding gegeven. Daarna 3 weken afgebouwd door ...
Ik geef nog steeds bijna voornamelijk borstvoeding. Af en toe krijgt hij n flesje kunstvoeding. Maar ik denk dat het nu niet meer voldoende is voor hem alleen de borst dus wil gaan bijvoeden en langzaam afbouwen maar helemaal stoppen nog niet. Sab simplex heb ik idd lang gebruikt maar sinds de piek van de krampjes eigenlijk niet meer. Kolven op werk enz straks gaat gewoon in de praktijk niet voldoende zijn vrees ik. Lastig!

3 maanden geleden

Reactie op SamZ88

Ik geef nog steeds bijna voornamelijk borstvoeding. Af en toe krijgt hij n ...
Ah ja lastig met werk. Misschien dan alleen bij het wakker worden en naar bed gaan nog borstvoeding? Wel knap dat je het zo lang vol houdt! Sab simplex is idd misschien meer iets voor de eerste weken.

3 maanden geleden

Reactie op Hester86

Ah ja lastig met werk. Misschien dan alleen bij het wakker worden en naar b ...
Als dat zou kunnen/lukken zou ik al heeeel blij zijn! Ben wel benieuwd of mn productie dat dan trekt of dat het dan heel snel terugloopt.

3 maanden geleden

Even een heel ander onderwerp (sorry dat het er zo tussendoor komt) Ik zag een vraag voorbij komen op het forum en ben heel benieuwd hoe jullie er in staan, vooral omdat het voor ons net even anders werkt. zouden jullie nog een kindje willen? Als het lukt/ kan natuurlijk. Ik ben perongeluk zwanger geworden van iemand waarmee ik even gedate heb, en hij is niet meer in beeld. Nu zou ik het wel leuk vinden een partner te treffen maar wat als dit niet gebeurd? Dan zou ik het zeker overwegen om voor een kindje dmv een donor te gaan. Ik merk dat mijn kinderwens wel heel groot is, vooral nu Noud er is zou ik er nog wel 2 willen 😂 dit had ik vooraf nooit verwacht. Nu spelen er natuurlijk veel meer factoren, combi met werk, financien etc. maar dat even daar gelaten. Hoe staan jullie hier in?

3 maanden geleden

Reactie op rianne1996

Even een heel ander onderwerp (sorry dat het er zo tussendoor komt) Ik za ...
Bij mij kriebelt het enorm. Maar denk niet dat het gaat lukken. Ik ben inmiddels 38 en heb er 7 jaar over gedaan om moeder (bam) te worden (endometriose, verschillende fertiliteitstrajecten en operaties) in de laatste ivf poging zag de arts eigenlijk geen kans van slagen meer. Ik ben blij dat ik toch heb doorgezet met Zody als resultaat. Maar dat betekent dat voor een 2de het hele fertiliteiscircus weet begint. Kortom genoeg stof om over na te denken maar ik zou heel graag voor een tweede keer mama willen worden.

3 maanden geleden

Reactie op Hester86

Bij mij kriebelt het enorm. Maar denk niet dat het gaat lukken. Ik ben inmi ...
Och jeetje wat een weg heb je moeten afleggen om te komen waar je nu bent en wat mooi dat Zody er dan nu echt is 💙 Ik wil wel geloven dat er dan heel wat te overwegen valt vooral omdat de wens er nog wel is maar het hele traject opnieuw ook heel intensief is.

3 maanden geleden

Reactie op rianne1996

Even een heel ander onderwerp (sorry dat het er zo tussendoor komt) Ik za ...
Ik ben zwanger geworden van me ex nadat we 1 jaar uitelkaar waren, ik had ook altijd en hele grote wens om moeder te worden, het was voor mij moeite waarom weet ik niet, had geen medisch achtergrond etc,. Ik ben btw 36 jaar. Maar hoe je ex me behandelt en de stress die hij me geeft, heb ik niet kunnen genieten van me zwangerschap en nu niet om een moeder te zijn, hij doet er alles aan om me leven te verzieken. Ik wilde altijd 5 kinderen, hij heeft me zo getraumatiseerd dat ik niet eens meer kinderen wil. Ik hoop dat ik me zoontje goed opvoed. Ik hou het bij eentje🥺

3 maanden geleden

Reactie op rianne1996

Even een heel ander onderwerp (sorry dat het er zo tussendoor komt) Ik za ...
Ik ben ook perongeluk zwanger geraakt van iemand waarmee het voordat ik er achter kwam dat ik zwanger was al geen contact meer was. Ik zou misschien wel nog een kindje willen in de toekomst, maar dan alleen als ik echt een lange relatie heb en samenwoon. En misschien zelfs dan hou ik het bij 1 kindje. Ik vind persoonlijk het zwanger zijn en de eerste 2 maanden na de bevalling echt heel erg zwaar. Weet niet of ik dat nog een keer zou willen doen 😅

3 maanden geleden

Reactie op S-mama

Ik ben zwanger geworden van me ex nadat we 1 jaar uitelkaar waren, ik had o ...
Ik heb vaak je berichten gelezen hier op het forum en heb het echt met je te doen wat betreft de situatie. Ik wil wel geloven dat het heel naar is om het op deze manier te moeten doen. Je zoontje moet je vooral beschermen voor de situatie, ik denk dat je als mama er vooral voor hem moet zijn en laten voelen dat je van hem houdt dat is het aller belangrijkste.

3 maanden geleden

Reactie op anoniemxxx3

Ik ben ook perongeluk zwanger geraakt van iemand waarmee het voordat ik er ...
Wat vervelend dat je het zo zwaar vind en hebt gevonden. Dat laat zien dat iedereen het zo anders ervaart. Kan me voorstellen dat je dan al snel denkt ik hou het bij 1 kindje.

3 maanden geleden

Ik zou het nog wel een keer stressvrij willen meemaken, heb nu ook door "de verwekker" zoals we hem hier liefkozend noemen (not😅) er niet zo van kunnen genieten als dat je zou moeten van zo'n bijzondere tijd. Maar ik ben ook 36, heb een gezonde jongen en in mn eentje vind ik het ook echt wel zwaar soms. Dus ik denk dat het hier ook bij eentje blijft al had ik vroeger ook wel een groot gezin gewild. Maar kan me geen wereld meer zonder mn ventje voorstellen 🥰 hoe pittig het soms ook is.