476 Reacties

3 maanden geleden

Reactie op SamZ88

Ik zou het nog wel een keer stressvrij willen meemaken, heb nu ook door "de ...
Wat vervelend dat “de verwekkers” het jullie zo zuur maken. Wat je zelf ook zegt het kan een periode wat zo mooi moet zijn mega verpesten. Heeft hij in jou geval wel een rol? Omdat hij zo moeilijk doet of laat hij jullie nu wel met rust? Ik kan me voorstellen dat je dan inderdaad het gevoel hebt van het is goed, we gaan het lekker met zijn tweeën doen.

3 maanden geleden

Reactie op rianne1996

Ik heb vaak je berichten gelezen hier op het forum en heb het echt met je t ...
Ik heb tegen mezelf gezegd dat ik me leven om me kind laat draaien, ik hoef ik partner meer en ik adem alleen maar voor me kind. De rest kan van mij gestolen worden. Het is mentaal extra zwaar om in twee strijd te zitten. Aan de ene kant gun ik me kind een vader aan de andere kan weet ik dat hij mij mentaal sloopt waardoor ik niet goed voor me kind kan zorgen 😢

3 maanden geleden

Reactie op rianne1996

Wat vervelend dat “de verwekkers” het jullie zo zuur maken. Wat je zelf ook ...
Nee hoor, gelukkig totaal geen rol of iets nu. Dus nu gelukkig wel genieten van mijn kleine ventje. Bij jou ook totaal niet in beeld?

3 maanden geleden

Reactie op rianne1996

Wat vervelend dat je het zo zwaar vind en hebt gevonden. Dat laat zien dat ...
Vond het wel vooral lichamelijk heel zwaar en de nachten aangezien alles alleen moet. Nu heb ik gelukkig vanaf 2 maanden een doorslapertje 😍

3 maanden geleden

Hoe doe je dit? 😜 die nachten zijn ook zwaar! Wel een geluk dat ik bv geef en hem dan meteen weer slapend weg kan leggen. Maar ohhh dat doorslapen lijkt me ook zalig! Hoelaat geven jullie de laatste voeding?? Soms twijfel ik of ik hem wakker moet maken voor de laatste voeding.

3 maanden geleden

Reactie op SamZ88

Nee hoor, gelukkig totaal geen rol of iets nu. Dus nu gelukkig wel genieten ...
We hebben oppervlakkig contact en zijn ook goed met elkaar maar hij heeft/ wenst verder geen betrokkenheid. Dus dat scheelt, ik heb dan ook totaal geen stress van hem en ook niet gehad. Ik denk hij eerder van mij en de hele situatie 😜 Bij mij slaapt Noud van een uur of 20:00 (hij valt dan zelf in slaap in zijn co-sleeper) tot 05:00, dan krijgt hij de fles en slaapt dan door tot 09:00 of zelfs langer. Dus echt een slaapkop. Als ik slecht slaap komt dat echt omdat ik zelf te laat op bed ga of omdat ik niet weer in slaap val 😂

3 maanden geleden

Reactie op rianne1996

We hebben oppervlakkig contact en zijn ook goed met elkaar maar hij heeft/ ...
Meid wat heerlijk zo'n goede slaper!! Gewoon lekker uitslapen samen, echt mega fijn zeg! Ik heb me er maar bij neergelegd nu, hij is om 19.00 gewoon echt op (doet overdag mini slaapjes) en dan tussen 22 en 23 een droomvoeding en dan komt hij eigenlijk altijd rond 3.00 weer en dan als ik geluk heb tot 6 a 6.30🙈😅

3 maanden geleden

Reactie op rianne1996

We hebben oppervlakkig contact en zijn ook goed met elkaar maar hij heeft/ ...
En fijn dat jullie er zo samen uit gekomen zijn! En als je daar oké mee bent dikke prima toch?

3 maanden geleden

Reactie op SamZ88

Meid wat heerlijk zo'n goede slaper!! Gewoon lekker uitslapen samen, echt m ...
Ja wie weet hoe het gaat lopen als er weer een sprongetje komt, maar probeer het er nu van te nemen. Die mini slaapjes overdag zijn heel herkenbaar 😅 soms denk ik echt jongen je kan mij niet vertellen dat je niet meer slaap nodig bent. Maargoed daardoor doet hij het in de nacht het er wel goed op. Alleen als hij een keer zijn fles niet goed drinkt in de avond geef ik hem nog een fles voor de nacht. Ja klopt, het is goed zo. Natuurlijk had ik het anders gehoopt (niet perse met hem maar in het algemeen) maar dat was er nu gewoon niet, en dan moet je er maar het beste van maken. Het is zijn keuze. Ik snap zelf gewoon niet zo goed hoe je met de wetenschap kan leven dat je een kindje hebt (en zijn ouders een kleinkind) maar er niet naar om wil kijken, maar ook daar heb ik me bij neergelegd. Ik snap ook dat we 27 zijn en dat dit voor hem niet was waar hij nu aan toe is. Ik heb bewust de keuze gemaakt om voor Noud te gaan maar wilde hem het vaderschap daar niet tegelijkertijd mee opdringen. Liever zonder een verwekker 😉 die het niet wil dan met.

3 maanden geleden

Reactie op SamZ88

Hoe doe je dit? 😜 die nachten zijn ook zwaar! Wel een geluk dat ik bv geef ...
Mijn zoontje is morgen 13 weken en sinds 3 dagen slaapt hij opeens door, ik heb hem om 20 uur laatse keer borst, hij zit er dan tot 21 uur aan me borst😅 en dan stipt om 21 uur valt hij in slaap en wordt om 7 uur wakker en poept twee keer achter elkaar, echt veel ook, dan geef ik hem borst en dan wordt die om het uur wakker en wil die borst tot 11 uur😅 en dan sta ik op en begint ons dag. Maar ik ga voorstaan om 7 uur eruit en ons dag laten beginnen en hopelijk krijg ik hem rond 19/20 uur in bed. Ik lig in de nacht nu wakker omdat ik het gewend ben en meneertje slaapt lekker door. En dames wees echt waar blij dat de verwekker niet in beeld is, als je geen relatie hebt is het echt zo'n gedoe, zie het ook in mijn omgeving van mensen die uit elkaar zijn en kinderen hebben. Ik wou dat die van mij wegbleef.

3 maanden geleden

Reactie op SamZ88

Hoe doe je dit? 😜 die nachten zijn ook zwaar! Wel een geluk dat ik bv geef ...
Hier gaat het sinds het geven van een "droomvoeding" om 22:00/22:30 beter. Hij komt dan in de nacht 1x rond 4:00/4:30 en slaapt dan door tot een uur of 8:00. Echt heerlijk. Voel me een stuk meer uitgeslapen sinds dien. Overdag krijgt hij om de 3 uur de fles. Dat scheelt denk ik ook. Dan is ie goed volgetankt voor de nacht 😆

3 maanden geleden

Wat een drama allemaal met die mannen! Ik heb het met jullie te doen. Wat een stress. ❤️

3 maanden geleden

Reactie op Hester86

Hier gaat het sinds het geven van een "droomvoeding" om 22:00/22:30 beter. ...
Die droomvoeding doe ik ook rond 22.30 maar alsnog komt hij rond 3 uur weer. Hij zal het wel nodig hebben! Vanochtend was het daarna 6.15 maar na t voeden in bed nog even heerlijk geslapen tot 8! 🥳 echt even een cadeautje, heerlijk! Ik heb hem ook wel eens een groot flesje kv gegeven voor de nacht om te kijken of dat verschil maakte maar nee😅

2 maanden geleden

Hoe gaat het mommy's!? Hier goed. Net de 4 maanden sprong achter de rug. Althans dat hoop ik want het gaat sinds 2 dagen weer goed 🤞🏻. Wel een pittig sprongetje hoor ppfff. Hebben jullie hem al achter de rug? Verder hebben we per september een nieuw huisje 🎉 Verhuizen en klussen met een baby is ook een uitdaging 😆. Hoe vergaat het de kindjes op de opvang? Ik ben heel benieuwd. Zody gaat over 3weken naar de kinderopvang.

2 maanden geleden

Reactie op Hester86

Hoe gaat het mommy's!? Hier goed. Net de 4 maanden sprong achter de rug. Al ...
Hai hai! Hier gaat het ook goed! Nog niet veel gemerkt van een slaapregressie oid. Maar hij komt nog steeds elke nacht dus misschien valt t mee😅. We zijn lekker begonnen met oefenhapjes en dat vind hij heeeelemaal geweldig! Net zo'n klein vogeltje met zn open mondje haha gaat hem niet snel genoeg dat voeren. De opvang gaat goed! 1e dag kon ik wel janken haha maar hij doet t super goed. Krijg elke keer een leuk verhaaltje en update met foto over zn dag. Vind de combinatie van werk en opvang en alles eromheen qua huishouden enz wel pittig hoor. En kolven wil niet echt lukken op werk dus dat is wel jammer. Wat spannend een nieuwe woning! Gefeliciteerd 😄🥳 Moet je erg veel klussen?

2 maanden geleden

Reactie op SamZ88

Hai hai! Hier gaat het ook goed! Nog niet veel gemerkt van een slaapregress ...
Wat fijn dat de hapjes zo goed gaan! Zody heeft nu pompoen en banaan geprobeerd maar vind het nog niks 😆 Tja die slaapregressie. . Het is ff doorbijten maar het levert wel wat op. Meneer slaapt nu door van 19:30 tot 4:00 🎉 en hij kan omrollen. Fijn om te horen dat de opvang goed gaat. Merk je ook dat hij eind vd dag helemaal op is van alle indrukken als hij is geweest of valt het mee? Lijkt me idd pittig combi werk, opvang, huishouden etc. Bevalt je nieuwe baan goed? Ja heel spannend de nieuwe woning. We gaan van een appartement naar een "grote mensen huis" met tuin. Heel erg blij mee. Vooral voor Zody dat hij straks lekker in de tuin kan spelen. Er hoeft niet heel veel te gebeuren. Vooral alles even een likje verf en een nieuwe vloer. Maar wordt wel ff pittig in augustus/september... weer beginnen met werken, wennen aan de opvang, klussen en verhuizen. Maar komt vast goed. Ff doorbijten.

2 maanden geleden

Reactie op Hester86

Wat fijn dat de hapjes zo goed gaan! Zody heeft nu pompoen en banaan geprob ...
Haha hier nu pompoen, wortel, bloemkool en klein beetje meloen en banaan. Hij is gewoon boos als het op is😂 Hier nog steeds van 19.00 tot 22.30 ongeveer en dan rond 3 a 4 altijd weer. Zal vanzelf wel een keer doorslapen🙈. Aankomend weekend gaat hij voor de 2e keer een nachtje logeren zodat ik weer ff nachtje kan bijtanken hopelijk. Ja dat rollen he! Zo leuk, meneer had hier ook ineens door hoe het moest. Leuke fase ook hoor dit. Ze kunnen steeds meer en meer en die schaterlachjes... smelt! Ja Body is wel echt kapot na zo'n dag. Hij slaapt ook veel meer daar dan thuis (zul je altijd zien haha) maar zijn natuurlijk ook veel meer prikkels en drukte. Mama wil dan savonds knuffels inhalen maar ventje wil naar bed😂. Mn baan bevalt heel goed gelukkig dus dat is erg fijn. Maar 3 dagen vind ik meer dan zat haha. Maar wat fijn een tuintje en alles! Heerlijk zeg! Zal idd wel veel zijn eventjes maar hopelijk ook wel echt genieten.

2 maanden geleden

Hoi hoi! Wat fijn dat je een nieuw huis hebt! Ben jaloers op je grote mensen huis haha! Ik ben ook al tijden op jacht maar vis helaas steeds naast het net. Die huizenmarkt is echt bizar gewoon, om te janken. En die slaapregressie was idd pittig, hier ook. Maar we lijken er ook weer doorheen te zijn. Heb de inbakerzak nu ook cold turkey weg gedaan en bizar genoeg slaapt ze nu 's nachts veeeeeel rustiger. Normaal was ze nogal luidruchtig haha maar dat is nu niet meer. Heerlijk. Leuk ook om te lezen dat jullie ook zijn begonnen met de hapjes. Body dus een groot fan van de hapjes en Zody moet er dus nog wat aan wennen. Julia moet ook nog wennen, gaat wel steeds beter trouwens maar het enthousiasme van Body is hier nog ver te zoeken haha. Opvang gaat hier goed, ze heeft daar haar draai wel gevonden. De combi met werk wordt ook steeds beter. Vind het wel echt fijn om weer aan het werk te zijn, de vermoeidheid neem ik op de koop toe. Hoeveel dagen ga jij straks werken Hester? Ik werk nu net als Sam 3 dagen (28u) en begin volgend jaar zal dat 4 dagen (36u) worden. Vind de 3 dagen nu nog wel fijn, ben benieuwd hoe ik het ga vinden om die 4e dag er straks weer bij te doen.

2 maanden geleden

Reactie op Marinaa1984

Hoi hoi! Wat fijn dat je een nieuw huis hebt! Ben jaloers op je grote mense ...
Ah wat balen! Huizenmarkt is niet te doen idd. Ik ga wel weer huren helaas. Kopen is bijna geen optie in je uppie. Wat fijn dat de opvang goed gaat. Ik ga augustus beginnen met 2 dagen per week en vanaf september 3 dagen (2dagen kinderdagverblijf) tot m'n ouderschapsverlof op is (ik denk begin volgend jaar) en dan weer terug naar 4 dagen (32uur) Ik hoop echt dat Zody het naar z'n zin heeft op de opvang want tegen die tijd zal hij 4 dagen gaan. Ik denk dat ik me mega schuldig ga voelen als hij het er niet leuk heeft. Tot die tijd passen m'n ouders 1 dag per week op maar die willen meer gaan reizen. En dan komt er ook nog een verandering van kinderopvang want we gaan verhuizen naar de andere kant van de stad en hoop daar een kinderopvang te vinden. 🤞🏻 dat het allemaal goed gaat 😬

2 maanden geleden

Reactie op Hester86

Hoe gaat het mommy's!? Hier goed. Net de 4 maanden sprong achter de rug. Al ...
Wat fijn een nieuw huisje! Gefeliciteerd 🎉 en inderdaad verhuizen/ klussen is niet niks met een kleine. Ik ben in het weekend voor mijn inleiding nog verhuisd en er moeten 4 maand later nog genoeg dingen gebeuren 😂 Hier gaat alles goed, sprong 4 is hier denk ik nog bezig of al achter de rug, behalve wat slechter eten verder gelukkig niet veel gemerkt. Wat leuk dat jullie al met hapjes zijn gestart en dat de kleintjes gemengde gevoelens hebben wat betreft de verschillende smaken is super schattig 🤭🤣 Ik wacht er nog even mee. Met +-20 week gaan we hier beginnen. Afgelopen week wel zijn speen even in wat meloensap gedompeld, daar keek hij wat moeilijk bij 🤭 Ik heb nog verlof tot midden september, dus dat duurt nog even. Wel ga ik binnenkort even wat wen dagen plannen met de gastouder. Eergisteren ook te horen gekregen dat mijn galblaas eruit moet ivm galsteenaanvallen sinds de zwangerschap 😅 over 6-8 week krijg ik een oproep dus daar zie ik wel wat tegenop. Gelukkig wonen mijn ouders dichtbij om dan te ondersteunen. Ik zie echt heel erg op tegen de algehele narcose maar we moeten maar afwachten hoe het allemaal loopt.