20 Reacties
2 jaar geleden
Ik heb voor mijn 1ste 2 kinderen altijd een zijlig kussen gebruik en ga het nu bij de aankomende baby weer doen. Ik wissel dan ook nog per nacht de zij af ivm met afplatting hoofdje. Ik ben zelf geen voorstander van rugligging.
2 jaar geleden
Reactie op Tauriel
Ik zou een zijslaap kussen zelf eng vinden. Wordt ook geadviseerd niet te d ...
Ik wil het eerst overdag testen inderdaad om te kijken hoe het gaat. Ik ben alleen bang dat mijn baby zich bij rugligging gaat verslikken in zijn melk/spuug (hij heeft hier afgelopen week veel last van gehad).. de spuug komt er namelijk niet altijd uit, maar blijft in zijn keel/mondje zitten. Hij probeert het dan wel weg te slikken, maar dat lukt niet altijd.
2 jaar geleden
Reactie op Tauriel
Heb je al op thuisarts.nl gekeken voor adviezen?
Of overlegd met het cb? J ...
Ja heb ik gedaan! De kinderarts geeft aan dat een baby wel gaat hoesten als ze zich verslikken en dat je m dan kan oppakken.
Het bedje staat iets omhoog, maar minimaal omdat ik niet wil dat hij onder het lakentje komt. De slaapzak is nog wat te groot voor hem helaas.
2 jaar geleden
Ons werd zijligging juist geadviseerd en hebben we eigenlijk vanaf dag 1 gedaan. Ivm met plat achterhoofd en reflux. Vind rug ligging ook spannend ivm verslikken.
Had een zijkussen besteld maar zag er niet heel fijn uit, ik rol een theedoek of hydrofiele doek en die leg ik achter haar rugje. Zodra de baby trouwens kan rollen moet ik wel opzoek naar een andere oplossing maar voor nu werkt dit prima en blijft ze de hele slaap in de zelfde houding.
2 jaar geleden
Ik heb er ook over nagedacht, maar dan ga ik op google kijken en zie ik weer meer kans op wiegendood enzo op de zij.. vind dat in de nacht weer erg spannend allemaal dan.
2 jaar geleden
Reactie op melissilvain
Ik heb er ook over nagedacht, maar dan ga ik op google kijken en zie ik wee ...
Ja ik ook! Ga dus eerst kijken hoe het overdag gaat. Hij vind het heerlijk op zijn zij (leg hem in de box wel eens op zijn zij met een knuffel bij zijn buik, maar dat houd ik dan goed in de gaten). 馃槉
Gebruik nu johannesbroodpitmeel en pas andere leefregels toe van reflux en het lijkt erop alsof het wel wat minder is. Vannacht heeft hij gewoon op zijn rug geslapen. Ik vind het alleen zo'n eng idee dat als hij moet spugen of dat als er spuug in zijn keel komt dat hij op zijn rug ligt.
2 jaar geleden
Ik vind zelf rugligging veel meer kans op verstikking dan zijligging. Ik gebruik het zijlig kussen icm een aerosleep matrasje.
2 jaar geleden
Reactie op LTx
En voor het buikje ligt dan niks? Rolt ze dan niet naar de buik?
Voor het buikje niks, ze slaapt eigenlijk gewoon de hele nacht in dezelfde houding. De laatste tijd leg ik haar wel meer op haar rug en alleen hoofdje naar de zijkant want ze wordt nu wel wat wilder 馃槉
2 jaar geleden
Wij zijn 100% voor zijligger. Onze zoon slaapt er 鈥榮 nachts ook in en na iedere voeding draaien we het kussen om zodat hij op de andere zij ligt. Op de foto zie je het ene deel van het kussen net achter hem liggen. Het werd mij aangeraden door de osteopaat voor de geboorte van m鈥檔 dochter en ik heb er nooit spijt van gehad. Je moet het wel even aangeven bij de kraamzorg!

2 jaar geleden
Reactie op Jacquelien_
Wij zijn 100% voor zijligger. Onze zoon slaapt er 鈥榮 nachts ook in en na ie ...

Kraamzorg is hier al een poos weg馃槀.. mn meid is al ruim 4 weken nu haha
2 jaar geleden
Reactie op LTx
En alleen het kussen is voldoende? Ligt het kussen op de foto vast met een ...
Is zo鈥檔 kussentje. Daartussen ligt de kleine en die kan eigenlijk onmogelijk omdraaien. 馃
Haha, ja wij zitten zelf nog middenin de kraamweek 馃檲

2 jaar geleden
Reactie op LTx
Ja deze heb ik besteld en komt morgen binnen! Ben benieuwd.
En hoe bevalt het? 馃槾