Hoi!
Mijn zoontje is 7 maanden en ik geef volledig borstvoeding. Ik breng hem dus ook al 7 maanden baar bed met een eigen ritueel. Nu wil ik bv afbouwen en ook dat papa hem naar bed kan brengen.
We proberen het nu met afgekolfde melk ik een flesje, maar dit weigert hij echt. Overdag is de fles geen probleem.
Hebben meer mama’s dit? En als dit eerder zo was wat hebben jullie hiervoor gedaan? Hoe kan ik zorgen dat papa onze zoon ook naar bed kn brengen en hij mij niet nodig heeft?
Welke fles gebruik je? Misschien helpt het om je zoontje zelf af en toe met de fles naar bed te brengen, wie weet accepteert hij dat en is de overgang naar papa dan kleiner. Al snap ik dat je hem liever meteen de borst geeft.
Ik heb dit nooit zo geprobeerd, maar er zijn enkele avonden geweest waarop ik iets voor mezelf ging doen en papa en baby het flesje wel moesten gebruiken. Dit waren geen leuke avonden
Het lukt nu wel dat papa hem naar bed brengt en dat ik borstvoeding geef (of al heb gegeven). Misschien kun je dit als tussenstap proberen? Papa brengt hem naar bed, maar alleen het voedingsstuk doe jij zelf.