14 Reacties
2 jaar geleden
Kan het zijn dat je het na het kolfen te lang hebt laten staan voor het invriezen? Ik had laatst namelijk hetzelfde. Mjjn zoontje trok ook een vies gezicht. Ik heb het daarna zelf geproefd en vond er een vreemde nasmaak aan zitten, heb het toen aan m'n vriend laten proeven en die had hetzelfde. Melk was niet meer goed dus... Waarschijnlijk te lang laten staan nadat ik het had afgekolfd. Het kolfen zelf duurde lang en ik denk dat ik het daarna nog 20 minuutjes heb laten staan op het aanrecht omdat er iets tussen kwam met mn zoon, dit was dus te lang.
2 jaar geleden
Reactie op WLJ
Kan het zijn dat je het na het kolfen te lang hebt laten staan voor het inv ...
Van 20 minuutjes de melk te laten staan gaat ze echt niet slecht zijn. Als moedermelk bedorven is dan ruikt en smaak deze rot/ranzig. Een 'vreemde' nasmaak kan door allerlei zaken komen: bepaalde enzymen in de melk (lipase) of vitaminesupplementen die je neemt. Mijn melk bijvoorbeeld smaakt na ingevroren te zijn heel zeepachtig. De meeste kindjes hebben hier echter geen probleem mee om te drinken, maar sommige moeders moeten de gekolfde melk gaan pasteuriseren voor hun kindje deze accepteert. Handige info: https://borstvoeding.com/artikelen/kolven/zure-en-andere-moedermelk/