17 Reacties

2 jaar geleden

Je mag 200 mg caffeine op een dag hebben, geen idee hoeveel caffeine er in een glas cola zero zitten. Heb je al eens Coca Cola Zero sugar Zero caffeine geprobeerd ?

2 jaar geleden

250 ml Coca‑Cola en Coca‑Cola zero zit 24 mg cafeïne en in 250 ml Coca‑Cola light zit 32 mg cafeïne. Ze zeggen dat je als je zwanger bent eigenlijk niet meer moet nemen dan 200mg per dag! En dat t daaronder dus GEEN kwaad moet kunnen. Denk hierbij wel aan dat chocola bijv ook cafeine bevat, thee, ijsthee etcetc dus als je daarvan al veel consumeert kan je minder cola drinken bijvoorbeeld:) Maar ik drink zelf ook wel eens een kopje koffie of heel soms (echt heel soms) blikje energy zero dus het kan best! Maar blijf onder de 200mg🥰

2 jaar geleden

Twee max drie tassen koffie per dag

2 jaar geleden

Reactie op sharoontje98

250 ml Coca‑Cola en Coca‑Cola zero zit 24 mg cafeïne en in 250 ml Coca‑Cola ...
Hoeveel zit er in chocola en snoep ? 🥰

2 jaar geleden

Reactie op Klo22

Hoeveel zit er in chocola en snoep ? 🥰
pure chocolade rond de 45mg per 100 gram, melkchocolade rond de 15mg per 100 gram, en witte chocolade geen maar das vet, ook niet teveel van eten🤪🤪 Snoep volgensmij nirmaal gesproken niet maarja zijn weer suikers ooknniet al te best🤣

2 jaar geleden

Geen. Niks. Ook al heeft het geen nadelige gevolgen.. wat in mijn bloedbaan komt, komt ook bij de baby. Dus ik sla zelf zulke dingen volledig over.

2 jaar geleden

Reactie op Mom2be-27

Geen. Niks. Ook al heeft het geen nadelige gevolgen.. wat in mijn bloedbaan ...
Het kan wel volgens richtlijnen! Ondanks dat jij het niet doet🥰 Maar het mag wel als je gewoon oppast met hoeveel je nuttigd❤️

2 jaar geleden

Volledig gestopt met koffie en heb zwarte thee afgebouwd van 4 naar 1 kop per dag.

2 jaar geleden

1 kopje koffie ochtend kopje koffie in de avond,

2 jaar geleden

Drink geen koffie lus ik ook niet

2 jaar geleden

1 in de ochtend nu ik zwanger ben.Voorheen was het 10 op een dag of zo😄

2 jaar geleden

Reactie op sharoontje98

Het kan wel volgens richtlijnen! Ondanks dat jij het niet doet🥰 Maar het m ...
Ja klopt, vandaar dat ik ook schrijf 'ook al heeft het geen nadelige gevolgen', dat is tenminste wat ze schrijven.. maar van cafeïne gaat onze hartslag omhoog etc. De cafeïne komt in onze bloedbaan, dus ook bij de baby, vind dat zelf een gekke gedachte. Maar heb dat ook met geraffineerde suikers, e-nummers etc. Dus algeheel let ik op. Cafeïne is een van de dingen die ik 9 maanden laat staan, in elke vorm. Al is er niks mis met mensen die daar anders mee omgaan!😊

2 jaar geleden

Op voedingscentrum staat daar handige info over!

2 jaar geleden

Ik heb hier dus echt moeite mee… dronk altijd de hele dag door koffie. Probeer nu Max 2 kopjes te doen, maar door de zwangerschap al vet moe dus heb juist nu behoefte aan die koffie 😅 maar goed is gewoon wennen denk ik. 2 kopjes is toch prima?

2 jaar geleden

Ik heb hier dus echt moeite mee… dronk altijd de hele dag door koffie. Prob ...
Je mag 200 mg caffeine op een dag hebben

2 jaar geleden

Maximaal 1 kop koffie en dan soms nog 1 glas cola zero. Maar je hebt ook cafeïnevrije cola zero, die is top!

2 jaar geleden

Ik drink 1 kop koffie in de ochtend en in de avond 1 grote mok thee (witte, groene of rooibos thee)