40 Reacties

2 jaar geleden

Heel veel sterkte, wat erg voor jullie ♥️ Geen echte tips denk ik, maar ik hoop dat je jezelf de tijd gunt om echt even alleen te doen waar jij behoefte aan hebt, zelfs als dat 24/7 netflix is, of met een zak chips in bed. Alles waar jij op dat moment behoefte aan hebt!

2 jaar geleden

Wat een ontzettend nare situatie zeg! Ik heb het zelf niet meegemaakt maar sta er als verpleegkundige regelmatig bij. De medicatie die je krijgt zal krampen veroorzaken die er voor zorgen dat het kindje geboren zal worden. Soms reageert iemand vlot op deze medicatie maar vaker duurt het aardig lang voordat het lichaam echt reageert en lig je of zonder pijn of met hele lichte krampen in bed. In dat geval is het inderdaad fijn om iets mee te nemen ter afleiding. Beter ongebruikt mee terug naar huis dan dat je op dat moment behoefte hebt aan je boek/ spelletje etc..

2 jaar geleden

Wat enorm verdrietig! 😥 Helaas heb ik 9 maanden geleden ook een zwangerschap afgebroken ivm afwijkende nipt. Wij hadden toen ook allerlei spelletjes mee en een iPad.. uiteindelijk alleen de iPad gebruikt en lekker ‘dom’ een spelletjes zitten spelen daarop. Een tip die ik wil meegeven is om contact te zoeken met Stichting Still. Zij komen dan na de bevalling foto’s maken. Bij ons konden ze er helaas niet bij zijn, maar hebben wel de (door de verpleegkundige) gemaakte foto’s fantastisch bewerkt. Zo dankbaar voor! Mocht je meer vragen hebben, laat het gerust weten oké? ❤️

2 jaar geleden

Hier een miskraam opgewekt met 12 weken, ik vond het voor de eerste krampen erg fijn een warme kruik te hebben, dus die zou ik meenemen. Hebben ze vaak niet in het ziekenhuis, later toen de "weeën" kwamen vond ik het fijn onder een warme douche te staan/zitten dus slippers ofzo is ook handig mee te nemen. Verder tijdens het wachten inderdaad iets wat je leuk vind maar niet te veel over hoeft na te denken, simpele spelletjes ofzo.

2 jaar geleden

Heel verdrietig…. 😔 Wij hebben dit twee jaar geleden ook gemaakt met 16 weken. Zelf heb ik ervaren niet voorbereid te zijn op de bevalling zelf. Mij is toen verteld dat de medicatie zorgt voor krampen zoals bij een heftige menstruatie, maar dit zijn gewoon echt weeën. Het is inderdaad even wachten tot de medicatie aanslaat, maar als dit eenmaal gebeurd, is het best wel zwaar… (ik wil je totaal geen angst aanpraten, maar mij overviel het heel erg). Bij mij heeft het in totaal 6 uur geduurd vanaf het eerste vaginale tablet. Ik keek zelf heel erg op tegen de geboorte, bang dat het ontzettend verdrietig zou zijn, maar eigenlijk was dat een heel mooi moment en voelde we ons ontzettend trots als ouders 🥰 Ik raad je inderdaad aan om foto’s te laten maken of dit zelf te doen! Heb jullie er al over na gedacht of jullie hem/haar ook meewillen nemen naar huis? Wij hebben hier wel voor gekozen en middels de watermethode hebben wij nog 3 dagen ons mannetje kunnen bewonderen, voordat wij hem naar het crematorium hebben gebracht. In voorbereiding op de afbreking heb ik een heel klein kistje, een wikkeldoekje en een mutsje gevonden op internet. Dit was allemaal snel en op tijd binnen. Het is natuurlijk aan jullie hoe dit in te vullen, maar weet in ieder geval dat deze opties er allemaal zijn ❤️

2 jaar geleden

Hi Sage, wat een enorm verdrietig nieuws! Helaas hebben wij in januari hetzelfde meegemaakt met bijna 15 weken. Wij zijn heel goed opgevangen en ondersteunt door de professionals in het WKZ. Uiteindelijk heeft het bij mij 12 uur geduurd, dus dat viel best mee. Richting het einde werd het een beetje ongemakkelijk qua krampen en heb ik een kruik gevraagd. Maar toen kwam ons kindje al gauw. Dit was midden in de nacht. Voor observatie nog een nachtje gebleven (vanwege overmatig bloedverlies na mijn eerste bevalling, maar ook omdat het kon!) en omdat in de ochtend Stichting Stil kwam, zoals hieronder ook beschreven. Als je in het ziekenhuis aangeeft dat je dit zou willen kunnen zij alles voor je regelen, dan hoef je dat zelf niet te doen! Je mag zo lang als je wil blijven in het ziekenhuis om ook afscheid te nemen. Wij zijn tijdens het wachten nog even een stukje gaan wandelen, naar de kantine geweest om even van de kamer te zijn, we hebben spelletjes gespeeld, serie gekeken en een boek gelezen. Dus vooral van alles meenemen en doen wat op dat moment goed voelt. Wat betreft snacks ook lekker je eigen favorieten meenemen naast het eten wat je van daar natuurlijk krijgt. Voor ons was het wel echt letterlijk wachten en uitzitten. Helemaal omdat je niet weet hoe lang het duurt en hoe het verloop gaat zijn. Achteraf gezien voor mij heeft het heel erg meegevallen. De mentale nasleep vond ik pittig, de verwerking dus hier heb ik dan ook de tijd voor genomen en het boek ‘Het rouwt in jou’ heeft mij echt geholpen. Wees niet te streng voor jezelf dat je het goed wil voorbereiden, de praktische kant zeker, maar laat het ook gebeuren en over je heen komen. Mocht je nog vragen hebben stel ze gerust of neem even contact op. Ik wil je heel veel sterkte en kracht toewensen!

2 jaar geleden

Hi , heeel verdrietig ik wens je veel sterkte toe. Zou ik mogen weten wat de reden is van dat vrouwen een zwangerschap afbreken ?

2 jaar geleden

Nee, maar ik wil je wel heel veel kracht en sterkte wensen ❤️

2 jaar geleden

❤️

2 jaar geleden

Veel sterkte ❤️

2 jaar geleden

Wat enorm verdrietig! Heel veel kracht en sterkte gewenst. ❤️

2 jaar geleden

Veel sterkte❤️

2 jaar geleden

Ik heb het ook meegemaakt. Er is een aparte groep vlindertuin als je met lotgenoten wilt praten. Als tip wil ik je meegeven om lekkere sokken mee te nemen. Veel krijgen last van koude voeten. En iets van een jogging broek. Een gewone broek zit met krampen niet comfortabel

2 jaar geleden

Wat moeilijk.. veel sterkte!!

2 jaar geleden

Hoi, Wat een moeilijke en verdrietige situatie. Voor mij helaas heel herkenbaar. De pijn vond ik best te doen. Wat ik misschien wel vervelender vond waren de maag-darmklachten en koorts die ik als bijwerking van de medicatie kreeg. Door de koorts had ik het heel koud, dus neem ook een lekker warm vest mee oid. Bij deze termijn komt niet altijd de placenta mee met de geboorte en moet je misschien nog voor een operatie. Ik mocht met de operatie kiezen tussen een spinaal (soort ruggenprik) of algehele narcose. Ik heb heel bewust voor de spinaal gekozen omdat ik ongerust was om mogelijk wat geheugenverlies te krijgen van de geboorte. De operatie en spinaal zijn mij 100% meegevallen! Daarna komen de dagen van afscheid. Neem je tijd. Doe wat bij jou/jullie past. Naast het boek 'Het rouwt in jouw' wat al genoemd werd vond ik het boek 'Dag meisje' ook heel fijn. Ik wil je heel veel kracht en sterkte wensen. Het is zo'n moeilijk maar dapper besluit. Mocht je vragen hebben of verder willen praten zoek gerust contact met me.

2 jaar geleden

Dank dames voor alle tips en adviezen en sterkte wensen. Ik ben gisterochtend opgenomen in het ziekenhuis en al na een uur is de baby gekomen. Helaas wel nog onder het mes geweest ivm de placenta, maar gisterenavond waren we weer thuis. Dus alle tassen met warme sokken, vesten, en vanalles om te doen mochten werkeloos weer mee naar huis. That being said, door jullie adviezen ben ik wel goed voorbereid die kant op gegaan en het hielp mij enorm om toch een stukje controle te hebben in een situatie waarin je precies 0 controle hebt. Stichting Still is ook nog langs geweest, dus dat was ook erg prettig. Nu even goed herstellen want m'n lijf heeft wel een optater gehad natuurlijk, maar ik wilde wel nog even hier terugkomen en laten weten dat jullie voor mij enorm hebben geholpen en dat ik dankbaar ben voor jullie, vreemdelingen van het internet. 😊

2 jaar geleden

Reactie op Sage1983

Dank dames voor alle tips en adviezen en sterkte wensen. Ik ben gisterochte ...
Heel erg veel sterkte ❤

2 jaar geleden

Veel sterkte ❤️

2 jaar geleden

Reactie op Sage1983

Heel veel sterkte en gun jezelf de tijd om dit te verwerken! ❤️

2 jaar geleden

Reactie op Sage1983

Heel veel sterkte!