11 Reacties
2 jaar geleden
Ja dat is gewoon K**. Van tevoren zo goed mogelijk inschatten en eventueel bijstellen gedurende het jaar. Urenlijsten bijhouden hoeft geloof ik niet meer. Ik zou bellen met de belastingdienst. Mijn partner is zzp-er, gelukkig weet ik redelijk wat hij gaat verdienen en nemen we maar 2 dagen kinderopvang af.
2 jaar geleden
Ja ingewikkeld. Mijn vriend is zzper en jaarinkomen verschilt heel erg per project wat hij doet en soms neemt hij 3 maanden vrij om bijvoorbeeld aan ons huis te klussen. Daarnaast investeert hij veel, waardoor dat weer afgeschreven wordt 馃槄
2 jaar geleden
Reactie op jolijn1608
Ja ingewikkeld. Mijn vriend is zzper en jaarinkomen verschilt heel erg per ...
Zijn jaarinkomen is wel erg hoog dus wij krijgen waarschijnlijk sowieso zeer weinig of geen toeslag
2 jaar geleden
Reactie op sils
Hoe pak je dit per maand aan dan? Krijg je gewoon geen toeslag en wacht je ...
Ik heb geen idee, nog niet in verdiept haha. Hebben pas vanaf augustus opvang, dus zoek het tegen die tijd uit
2 jaar geleden
Reactie op Imagine
Zelfs bij 218.000 en hoger krijg je nog 33% vergoed, dus altijd de moeite w ...
Zitten nog wel wat hoger. Maar gaan het wel aanvragen, verwacht alleen niet veel ervan. Hebben al eerder een calculator gedaan
2 jaar geleden
Reactie op jolijn1608
Zitten nog wel wat hoger. Maar gaan het wel aanvragen, verwacht alleen niet ...
Volgens mij krijg je altijd die 33% want 218.000 is de laatste stap. Kinderbijslag heb je ook recht op ongeacht inkomen.
Wij hebben nu besloten minder te gaan werken, minder inkomen maar ook minder opvang en meer kinderopvangtoeslag.
2 jaar geleden
Reactie op sils
Hmm jammer dat t zo lastig word gemaakt he als je iets voor je zelf wilt be ...
Het heeft veel voordelen maar ook veel nadelen. Ik doe de administratie zelf (boekhouder controleert alleen) dus dat zorgt wel dat je goed inzicht houdt. Ik zou inderdaad hoger inschatten als dat mogelijk is. Geld terug krijgen is altijd leuker dan betalen.