123 Reacties

één maand geleden

Reactie op Ramona_32

Wat zeiden ze erover? Moet dat nagecheckt worden? Of is het afwachten?
Ze zeiden er verder niks over behalve dat wij ons geen zorgen hoeven te maken. Ze gaan 16 september nog een keer een echo maken

één maand geleden

Hebben jullie het hartje mogen horen bij de 13 weken echo?

één maand geleden

Reactie op Ramona_32

Hebben jullie het hartje mogen horen bij de 13 weken echo?
Nee, wel bij de 15 weken controle

één maand geleden

Hier een vervroegde 12weken echo in het ziekenhuis. Spanning omdat ik de 5e ziekte heb opgelopen. Net voor of tijdens de zwangerschap. Steeds weer zijn de echo's spannend. Maar nu lijkt het toch goed te gaan. Ik blijf het spannend, maar het zag er positief uit! Ook afgelopen week de nipt, die goed was. Voor ons ook heel spannend, omdat we in januari een kindje verloren zijn door een slechte nipt. Tot zo ver mn positieve berichten!

één maand geleden

Reactie op AMol

Hier een vervroegde 12weken echo in het ziekenhuis. Spanning omdat ik de 5e ...
Wat naar om te lezen en wat een spanning! Hoe heb jij de 5e ziekte opgelopen?

één maand geleden

Reactie op Ramona_32

Wat naar om te lezen en wat een spanning! Hoe heb jij de 5e ziekte opgelope ...
Ik sta voor de klas, en het afgelopen schooljaar heerste het hier heel erg..dus zo doende

één maand geleden

Reactie op Sterrenmama1995

We zijn in het UMCU geweest en de buikomvang was ineens gewoon P20. Dus dat ...
Update: Gisteren was de tweede GUO in het WKZ. De vorige keer was maar 1 nier te zien en de cyste werd aangewezen als de twee nier die ten onder ging. Ook konden ze geen maag vinden. Vandaag waren er ineens twee nieren te zien tot onze verbazing én een maag. Maar hier begon het: de maag en meerdere organen zaten gespiegeld in het buikje. Situs invertus ookwel genoemd. De cyste zou de darm zijn die door een verkeerde draaiing in een lus ligt en dus een obstructie vormt. Met dit alles konden we leven. Zelfs Enrique Iglesias heeft deze afwijking! Maar toen kwamen ze bij het hart. Met drie (!) mensen waren ze aan het kijken. Het hart ligt wel aan de juiste kant, maar ze omschreven het als een hart dat een beetje in de war is. Zo konden ze geen uitvoervaten vinden. De diagnose isomerisme werd genoemd, als onderdeel van het heterotaxie syndroom. Isomerisme houdt in dat het kindje niet een linker- en rechterharthelft heeft, maar twee linkerhelften of twee rechterhelften. De aansluitingen op de vaten klopt dan niet meer. Onder dit syndroom vallen ook abnormale locaties van de organen (check) en verkeerde darmrotaties (check). Echter is de levensverwachting van dit syndroom niet zo fraai. De meeste mensen worden gemiddeld 14 jaar oud met maximaal 40. Tel daar ook meerdere ingrijpende operaties bij op… Dat willen wij niet voor ons kindje☹️ Maandag moeten we terugkomen en kijkt de kindercardioloog mee. We hopen zooo dat het hartje tóch in orde is. Want met de rest komt het wel goed. Als dat hartje maar goed is….🤞🏻🫀

één maand geleden

Reactie op Sterrenmama1995

Update: Gisteren was de tweede GUO in het WKZ. De vorige keer was maar 1 n ...
Wat een rollercoaster voor jullie! Ik hoop dat jullie maandag optimistisch nieuws te horen krijgen ❤️❤️❤️

één maand geleden

Reactie op Sterrenmama1995

Update: Gisteren was de tweede GUO in het WKZ. De vorige keer was maar 1 n ...
Ach jeetje, wat een zorgen! 😢 En dat na jullie hele geschiedenis al, zo verdrietig. Ik hoop heeeel erg op goed nieuws voor jullie volgende keer, het kan echt per echo verschillen zoals jullie al merkten dus ik duim voor jullie!

één maand geleden

Reactie op Ramona_32

Hebben jullie het hartje mogen horen bij de 13 weken echo?
Ja, voor het eerst! Gisteren de 13 weken echo gehad van onze eeneiige tweeling en alles was goed, incl de hartjes 😊

één maand geleden

Reactie op Ramona_32

Hebben jullie het hartje mogen horen bij de 13 weken echo?
Zeker! Ook al bij de termijnecho en bij de verloskundige in de tussentijd, dus inmiddels al 3x😍

één maand geleden

Reactie op AnneAnne90

Zeker! Ook al bij de termijnecho en bij de verloskundige in de tussentijd, ...
Dankjewel voor je reactie. Ik had vrijdag m'n 13 weken echo en inderdaad ook het hartje mogen horen. Morgen de geslachtsbepaling

één maand geleden

Vandaag de 13 weken echo gehad met daarna gelijk de geslachts echo er achteraan. Alles is en zit goed bij ons babytje. Wij verwachten er nog een zoontje/broertje bij!🩵

één maand geleden

Reactie op Sterrenmama1995

Update: Gisteren was de tweede GUO in het WKZ. De vorige keer was maar 1 n ...
Ach meis, wat een ellende en onzekerheid. Strekte!

één maand geleden

Reactie op Sterrenmama1995

Update: Gisteren was de tweede GUO in het WKZ. De vorige keer was maar 1 n ...
Pffff wat een naar bericht! Heel veel sterkte, het is jullie gegund 💜

één maand geleden

Reactie op Sterrenmama1995

Update: Gisteren was de tweede GUO in het WKZ. De vorige keer was maar 1 n ...
Ohhh wat een ontzettend lastige situatie zeg en wag een spanning.. ik hoop met jullie mee dat het hartje toch goed is 🤞🏻 🍀

één maand geleden

Reactie op Sterrenmama1995

Update: Gisteren was de tweede GUO in het WKZ. De vorige keer was maar 1 n ...
Veel sterkte en ik duim mee voor een beter hartje 🤞🏻

één maand geleden

Reactie op Sterrenmama1995

Update: Gisteren was de tweede GUO in het WKZ. De vorige keer was maar 1 n ...
Ach meid, wat een naar bericht.. Wat een ellende en spanning.. Sterkte, ik duim met jullie mee voor een positief bericht!!🍀

één maand geleden

Reactie op Sterrenmama1995

Update: Gisteren was de tweede GUO in het WKZ. De vorige keer was maar 1 n ...
Ik wilde zeggen wat vervelend voor jullie dat jullie hier middenin zitten, maar vervelend is eigenlijk nog niet het juiste woord. Ik vind het vreselijk voor je. Heel veel sterkte en ik hoop dat de volgende update een goede is.