14 Reacties

茅茅n maand geleden

Ik ben 10 weken zwanger en naar mijn gevoel heb ik ook al dikke buik 馃ズ

茅茅n maand geleden

Ja ik voel je verhaal...haha In het begin was ik heel misselijk en eten hielp daar tegen, dus ben ook wel echt aangekomen. Nu al 5kg. Ik ben 12+5 wk. En mensen zien gewoon al aan me dat ik zwanger ben. Het ziet eruit alsof ik al 20 weken ben... En nu maak ik me soms druk of niet teveel heb gegeten in het begin. Nu eet ik wel normaal en gezond, met af en toe een craving die wel naar binnen moet... Ik denk niet dat de buik wat zegt over de grote van de baby. Kan volgens mij ook liggen aan vruchtwater en meerdere redenen. En bij een 2e zwangerschap zijn je buikspieren al opgerekt dus groei je sneller... Maar die onzekerheid voel ik ook! Herkenbaar

茅茅n maand geleden

De grootte van je buik met deze termijn zegt niets over hoe groot je kindje wordt. Op deze termijn zijn alle foetussen nog ongeveer even groot, daar zit amper verschil in en dit is dus ook niet de reden dat je buik kleiner of groter is. Daar hoef je je dus echt geen zorgen over te maken! Bij een volgende zwangerschap kan je wel eerder een grote buik krijgen doordat je lichaam precies weet wat er verwacht wordt. Je baarmoeder komt dan ook vaak al wat eerder naar boven en voren. En je buikspieren zijn vaak ook niet meer optimaal, waardoor je het sneller ziet. Niets om je zorgen over te maken, zegt ook echt niet dat je met een gigantische buik zalt eindigen. Vaak komt de buik eerder maar wordt je niet per se heel veel groter.

茅茅n maand geleden

Same!

茅茅n maand geleden

Dit maakt me zo onzeker! Ik Ben wel blij om te lezen dat ik niet de enige ben die dit ervaart! Ik dacht echt dat ik een zeurkous was馃檲馃檲 ook wel fijn om te weten dat de grote van je buik niks zegt over de grote van de baby!!!! En even off topic maaaaar, ik ben gewoon al 14 weken en zit al in deze groep sinds ik 3/4 weken zwanger ben wat gaat de tijd snel zeg!馃槏

茅茅n maand geleden

Same... Maandag ben ik 10 weken zwanger. Al sinds week 7 a 8 enorme moeite om mijn buik in te houden om het te verbergen. De verloskundige gaf aan dat het helemaal normaal is en niks om je zorgen over te maken. Je lichaam weet inderdaad al wat er gebeurd en kan wat sneller ruimte maken omdat de weg al gemaakt is. Zelf heb ik er ook wel eens moeite mee. Ik dacht eerst dat het mijn darmen waren die onrustig waren maar, de buik wordt met de week groter馃槄

茅茅n maand geleden

Ik ben 13 weken zwanger en mijn schoonzus 22 weken. Zij van de eerste en ik van de tweede. En onze buik is zo ongeveer even groot haha. Het gaat gewoon veel harder bij een volgende... 馃槄

茅茅n maand geleden

Reactie op Dappiedap

Ik ben 13 weken zwanger en mijn schoonzus 22 weken. Zij van de eerste en ik ...
Nooouu dit! Mijn beste vriendin is 33 weken en ik dus 14 maar kwa verschil van buik valt weinig te zien en daardoor voel ik me helemaal een aangespoelde walvis!!

茅茅n maand geleden

Herkenbaar. Ik ben pas 8a10 weken en het is al duidelijk te zien. Ondertussen kan ik mijn stretchbroeken bijna niet meer aan en veel truitjes passen niet meer of ik lijk zo rond dat het overduidelijk is terwijl we het nog even voor onszelf willen houden. We hebben bij de NDSM markt in Amsterdam even voordelig wat tweedehandskleding ingeslagen zodat ik weer even vooruit kan, maar over een tijdje verwacht ik nog grotere kleren nodig te hebben. Verder eet ik hetzelfde en ben ik pas 1 kilo aangekomen. Afkloppen. Maar ik voel me ook een walvis. Het doet me goed te lezen dat ik niet de enige ben die dit zo ervaart. Dank voor het delen allemaal.

茅茅n maand geleden

Reactie op Evanna

De grootte van je buik met deze termijn zegt niets over hoe groot je kindje ...
Bedankt voor de geruststelling

茅茅n maand geleden

Lieve mama! Bij mij zag je het bij de 2e ook al zo veel sneller dan bij de 1e. Mijn buik is ergens wat meer gestabiliseerd met groeien want hij was uiteindelijk niet groter dan tijdens mijn 1e zwangerschap. Mijn 1e dochter was 54 cm en 4330 gram. Mijn 2e dochter was 51 cm en 4030 gram. De grootte van je buik zegt dus niks over de grootte van je kindje. Inmiddels zwanger van de 3e en je kan het ook al goed zien. (Terwijl ik 'pas' 13 weken ben) ik maak me er niet zo druk om. Je lijf weet gewoon al wat het moet doen.馃槉

茅茅n maand geleden

Hier ook 10 weken zwanger en het is echt goed te zien. Ik ben in gewicht nog niet aangekomen, in eerste instantie zelfs afgevallen van de misselijkheid. Ik ben van mezelf slank gebouwd dus het valt wel op 馃槄 wij hebben het wel veel mensen al verteld omdat ik me zo ziek voel. Ik had niet verwacht bij een eerste dat het al zo snel zou komen dus ik heb er mentaal ook niet helemaal vrede mee hoor.

茅茅n maand geleden

Reactie op xxdaphnee24

Hier ook 10 weken zwanger en het is echt goed te zien. Ik ben in gewicht no ...
Ik denk dat je er dan goed aan hebt gedaan het al te delen toch. Als het zichtbaar is en je je zo ziek voelt. Zodat iedereen om je heen begrijpt wat er gaande is en er rekening mee kan houden. Sterkte nog.

茅茅n maand geleden

Ik ben in gewicht een halve kilo lichter, maar borsten al 1 maat groter en ook echt al een buikje (die k denk k pas met 16 weken bij de eerste had). Nu 11 weken. Ik denk dat t eindresultaat net zo dik blijft, maar dat je wel eerder op dat punt aan komt. Je lijf weet tenslotte al wat de bedoeling is