21 Reacties

één maand geleden

Ik heb wel een missed abortion gehad. Ofwel; het hartje was gestopt bij 7 weken en 6 dagen & geen bloedingen of iets waarna ik met medicatie deze moest weg zien te krijgen. Verschrikkelijk. Hoe dan ook heel veel sterkte. Dit is echt heel naar en verdrietig.

één maand geleden

Ik heb dit ook een keer gehad, tenminste soortgelijks. Echo bij 6 weken maar toen was er na lang zoeken een vruchtje met trage hartactie. Ze zei toen wel dat het er niet goed uit zag. Bij volgende echo in ziekenhuis zag de arts niets, dus ook niet meer een eerder vruchtje zonder hartactie. Ik heb daarna nog een echo bij de vk laten maken en toen zag ze wel het vruchtje maar zonder hartactie. Vond dit zo bizar, zeker omdat je verwacht dat de apparatuur in ziekenhuis beter is en niet slechter.

één maand geleden

Jeetje wat naar zeg!! Ik wil geen valse hoop geven maar bij een vriendin van me zagen ze op de 2e echo ook niks en werd verteld dat het niet goed was en ze waarschijnlijk een miskraam had gehad. Toen ze een week later op controle moest komen konden ze het ineens wel vinden en inmiddels loopt er een gezond meisje van 2 rond. Ik hoop voor jullie dat het toch nog goed komt, heel veel sterkte gewenst in deze moeilijke afwachtende periode❤

één maand geleden

Sterkte ❤️ Ik vind het eigenlijk raar dat je pas na 2,5 week een extra echo kreeg, terwijl trage hartactiviteit op 6+6 eigenlijk niet zo’n goed teken is. Tenzij het vruchtje ook veel kleiner was, en ze dus dachten dat je (bijna) een week minder ver kon zijn? Met 5+6/6+0 kán trage hartactiviteit wel kloppend zijn, omdat het hartje dan pas net is gaan kloppen. Maar met 6+6 had het sterk en snel moeten zijn. Hier zou ik je verloskundige zeker op aanspreken want het is echt heel vreemd dat ze niet hebben aangeboden om een week later de echo te herhalen. Met zo’n heel klein vruchtje in wording kan het dat je lichaam het weet heeft opgenomen, en er daarom niets meer te zien is. Maar het is ergens ook nog mogelijk dat het vruchtje verstopt zat, al kan ik me bijna niet voorstellen dat je een vruchtje van ruim 9 weken (3,5 cm ongeveer) over het hoofd ziet…

één maand geleden

Hee Romy, wat gek zeg! Kan het niet zijn dat het vruchtje gewoon goed verstopt zat? Ik had precies het omgekeerde; met 7+1 een leeg gat/vruchtzak, niks op te zien - en 3 weken later een kindje van 10 weken! Aangezien je klachten wel verminderd zijn, is het misschien wel gestopt met groeien en misgegaan en is het daardoor wellicht relatief klein voor de vruchtzak en daardoor makkelijker te missen? Ik gis hoor.. maar ik had dus de omgekeerde situatie!

één maand geleden

Reactie op Evanna

Sterkte ❤️ Ik vind het eigenlijk raar dat je pas na 2,5 week een extra echo ...
Ze vond het lastig in te schatten, dat wat we zagen het gehele vruchtje was of de dooier zak (de eerste echo) Dus dan zou ik terug in weken worden gezet. Maar doordat ze dus wel al wat hart actie zag in z’n vroeg stadium, feliciteerde ze ons wel. Daarna zijn we 2 weken op vakantie geweest.

één maand geleden

Reactie op RomyenRobin

Ze vond het lastig in te schatten, dat wat we zagen het gehele vruchtje was ...
Ah ik snap het, zeker met je vakantie ertussen. Krijg je nog een vervolg echo om te kijken hoe het verder gaat? Ik hoop op een wondertje voor je maar vind het helaas niet goed klinken ☹️❤️❤️❤️

één maand geleden

Reactie op Evanna

Ah ik snap het, zeker met je vakantie ertussen. Krijg je nog een vervolg ec ...
Ik wordt deze week opgeroepen door het ziekenhuis om nog een extra echo te doen. We zullen moeten afwachten.. al vrees ik ook het ergste..

één maand geleden

Het lichaam ruimt het vruchtje soms zelf op, zonder bloedverlies. Daarna moet je nog wel pillen slikken of wachten tot het restweefsel vanzelf komt. Sterkte!!

één maand geleden

Ik maak precies hetzelfde mee op dit moment. Eerste echo met 6 weken was een vruchtje met vruchtzakje en knipperende hartactie te zien, vandaag 2.5 week verder was de holte geheel leeg. Dame die de echo deed geeft hierin ook aan dat dit een miskraam wordt. Klachten zijn bij mij ook afgenomen maar geen bloedverlies o.i.d. heb nog een ieniemie beetje hoop maar ben uiteraard ook realistisch. Ik heb aangegeven dat ik graag een vervolg echo wil en zeker wil wachten met medicatie.

één maand geleden

Reactie op Manuuu

Ik maak precies hetzelfde mee op dit moment. Eerste echo met 6 weken was ee ...
Het is vreselijk die onzekere en onduidelijke periode. Ik zou als ik jou was ook inderdaad een extra echo laten doen. Ik hoop voor je mee op een mooi wonder..

één maand geleden

Reactie op RomyenRobin

Het is vreselijk die onzekere en onduidelijke periode. Ik zou als ik jou wa ...
Heb jij de extra echo inmiddels gehad?

één maand geleden

Reactie op Manuuu

Heb jij de extra echo inmiddels gehad?
Nee, ik heb volgende week dinsdag een echo bij eigen verloskundige en donderdag in het ziekenhuis

één maand geleden

Reactie op RomyenRobin

Nee, ik heb volgende week dinsdag een echo bij eigen verloskundige en donde ...
Spannend! Wil je de updates hierover ook delen? Hoop voor jou ook alsnog op een goede afloop 🤞🏻

één maand geleden

Reactie op Manuuu

Spannend! Wil je de updates hierover ook delen? Hoop voor jou ook alsnog op ...
Ja zal ik doen!

één maand geleden

Reactie op Manuuu

Spannend! Wil je de updates hierover ook delen? Hoop voor jou ook alsnog op ...
Even een update ; helaas ben ik afgelopen zondag begonnen met bloedden en krampen. Waardoor de echo dinsdag niet door ging. Ik dacht dat ik gister het vruchtje verloren was. Vandaag de echo bij de gynaecoloog geweest en op de echo was alles nog te zien. Ik start vanavond dus met medicatie om de miskraam op te wekken. Het is mentaal echt een rollercoaster. Helaas zijn we dit kindje verloren, maar blijven we positief voor de toekomst.

één maand geleden

Reactie op RomyenRobin

Even een update ; helaas ben ik afgelopen zondag begonnen met bloedden en k ...
Wat verdrietig, veel sterkte de komende tijd! ❤️

één maand geleden

Reactie op RomyenRobin

Even een update ; helaas ben ik afgelopen zondag begonnen met bloedden en k ...
Ik snap dat het een bizar rollercoaster is. Begrijpelijk toch? Mag ik vragen wat je bedoelt met alles nog te zien? Ik ben nog steeds niet begonnen met bloeden en heb ook geen krampen. Morgen ga ik de spoedlijn bellen van het echocentrum dit heb ik vorige week woensdag zo afgesproken. Ik wil toch echt ook wel wat meer duidelijkheid in dit proces . Symptomen zijn al langere tijd weg, soms nog een enkele keer kots misselijk, maar verder niets. Hopelijk kom je hier mentaal en fysiek goed uit. In iedergeval heel veel sterkte gewenst. Positief en realistisch blijven is wel de goede mindset. Veel geluk voor in de toekomst!

één maand geleden

Reactie op Manuuu

Ik snap dat het een bizar rollercoaster is. Begrijpelijk toch? Mag ik vrage ...
Met ‘alles’ bedoel ik het vruchtje en de dooierzak. Het zal allemaal nog op z’n plek. Ik hoop op een mooi wonder voor jou! Belangrijk om je grenzen te blijven aangeven. Veel succes!

één maand geleden

Reactie op Manuuu

Ik snap dat het een bizar rollercoaster is. Begrijpelijk toch? Mag ik vrage ...
Hi! Heb je al een update hoe het gegaan is?