20 Reacties

9 dagen geleden

Ja ik had het met de eerste zwangerschaps. Kwam geen suikerziekte uit bij mij. Dus gewoon een kindje met een groter buikje. En nog steeds nu ze 2 jaar is heeft ze een dikker buikje. Maar trekt nu steeds meer bij. Helemaal niet erg. Lekker Hollands welvaart

9 dagen geleden

Reactie op san1236

Ja ik had het met de eerste zwangerschaps. Kwam geen suikerziekte uit bij m ...
Dus het kan verder geen kwaad? En zijn de buikjes dan ook veel groter of valt dat opzich wel mee? Ik zie op Internet alweer enge dingen met vroeggeboorte of overlijdens tijdens of kort na de zwangerschap😭 en ben je ingeleid of dat niet?

9 dagen geleden

Ik hen hetzelfde gehad bij de 20 weken echo met mijn eerste zwangerschap . Ook geprikt voor suiker en bleek niks aan de hand. In de daarop volgende echo's was de buikomvang weer normaal . Kan ook gewoon een moment opname zijn.

9 dagen geleden

Reactie op GeniaP

Ik hen hetzelfde gehad bij de 20 weken echo met mijn eerste zwangerschap . ...
Oh echt waar, ik merk echt dat dit Me ontzettend bezig houd ik ben nu best angstig

9 dagen geleden

Bij mijn eerste zwangerschap was het buikje ook te groot. Hiervoor ook inderdaad moeten testen op suiker. Gelukkig had ik dat niet. Uiteindelijk ben ik met 38 weken ingeleid, maar alles viel reuze mee! Ik hoop dat dit je wat geruststelt.

9 dagen geleden

Reactie op Deniesje96

Bij mijn eerste zwangerschap was het buikje ook te groot. Hiervoor ook inde ...
Echt waar! Wat fijn om dit te lezen ik schiet gelijk in de paniek modus. Met hoeveel kilo en cm is de kleine geboren? Ik verwacht een jongetje

9 dagen geleden

Hier ook eerste zwangerschap alles aan de grote kant. Wel zwangerschapsdiabetes. Ingeleid met 38 weken en hij was 3790 gram. Viel allemaal nog wel mee. Niet te druk maken hoor. Ik dacht dus ook dat ik een reus kreeg maar Viel dus mee.

9 dagen geleden

Reactie op Maart32025

Echt waar! Wat fijn om dit te lezen ik schiet gelijk in de paniek modus. Me ...
Snap ik hoor! Moet zeggen dat ik veel hoor dat ze het vaak verkeerd schatten de grote van de baby. Ons meisje was 3716 gram en 49 cm. Viel alles mee! Wij dachten echt dat we een flinke baby zouden krijgen.

9 dagen geleden

Reactie op Lis03

Hier ook eerste zwangerschap alles aan de grote kant. Wel zwangerschapsdiab ...
Gelukkig! Ik zit me alweer allemaal Dingen in me hoofd te praten dat hij straks iets van een afwijking of iets heeft maar me verloskundige heeft me echt op het hart gedrukt dat dit zeker niet het geval is

9 dagen geleden

Reactie op Deniesje96

Snap ik hoor! Moet zeggen dat ik veel hoor dat ze het vaak verkeerd schatte ...
Fijn om te weten, ik weet ook dat jongentjes meestal groter zijn maar geloof niet dat er een reuze baby uit zal komen

9 dagen geleden

Hahaha onze vriend heeft nu al een grotere buik, met 16 weken. ben benieuwd haha

9 dagen geleden

Reactie op elizmuriel

Hahaha onze vriend heeft nu al een grotere buik, met 16 weken. ben benieuwd ...
Fijn om te weten dat ik niet de enige ben! Ik ben nu 19+5

8 dagen geleden

Ooh ik heb het ook gehad met mijn kleinste. Met 34 weken opnieuw suiker getest en bleek het ineens toch te hebben. Ook ingeleid met 38 weken.. kindje was 3400 gram terwijl de andere 3700/3820 waren.. had hem eigenlijk gewoon kunnen voldragen tot 40 weken.. en voor de spontane bevalling kunnen gaan.. hoorde het ook vaak rondom me dat vrouwen hoorde dat het buikje wat groter in de omtrek is.. ik snap dat het spannend is maar probeer er niet al te veel negatiefs aan te denken! Komt helemaal goed ❤️

8 dagen geleden

Reactie op Chaimaaallali

Ooh ik heb het ook gehad met mijn kleinste. Met 34 weken opnieuw suiker get ...
Alles was ook helemaal goed de nipt was goed de 13 weken was goed vandaag de 20 weken echo was goed alleen zijn buik omvang was groter dan gemiddeld

8 dagen geleden

Hier ook gehad! Vanaf de 20 weken echo alle echo’s een buikomvang in percentiel 98. Bleek ook geen suiker te hebben. Hij werd met 39 weken geboren en woog maar 3100 gram! Mijn boodschap zou dus ook zijn: maak je niet te druk! En laat je niet zomaar overhalen om voor een inleiding te gaan. Het idee dat een zwaarder kindje leidt tot een zwaardere bevalling is best wel achterhaald.

8 dagen geleden

Reactie op LB22

Hier ook gehad! Vanaf de 20 weken echo alle echo’s een buikomvang in percen ...
Wat toevallig die van ons is ook p98! Maar heel blij om te lezen dat het bij jou dus allemaal reuze mee viel!

8 dagen geleden

Had mijn moeder ook van mij, maar getest en geen suiker. Thuis bevallen met 40+5, ik was wel 5000 gram (arme moeder) maar dus zonder complicaties thuis geboren.

8 dagen geleden

Ik had het ook. Suikertest gedaan, niks aan de hand. Groeiecho ook niks aan de hand. Ik hsr gewoon heel veel vduchtwater uiteindelijk.

8 dagen geleden

Allereerst, een inleiding moet niet! Je hebt daar zelf een keuze in en alleen een groter geschat kindje hoeft geen reden te zijn voor een inleiding. Bij mijn dochter dachten ze dat ze p78 zat (en dus geen controles want is normaal) ik ben uiteindelijk bevallen met 41 weken van een dochter van 4630 gram. Ik krijg nu ook extra controles maar laat je niet gek maken. Mijn dochter is vaginaal geboren. Ik denk dat de angst voor een groot kindje problematischer kan zijn dat daadwerkelijk een groot kindje krijgen.