7 Reacties

één maand geleden

Hier! Ik werk 3 dagen in de week, maar ga nu deels de ziektewet in omdat ik het echt niet trek met de vermoeidheid/hoofdpijn. Mijn dag bestaat uit werken, koken, slapen (en als ik een keer een halve dag werk, lig ik op de bank). Ik ben blij dat het zo herfstvakantie is (ben middelbare school docent)

één maand geleden

Reactie op ArankaB

Hier! Ik werk 3 dagen in de week, maar ga nu deels de ziektewet in omdat ik ...
Oh jeetje! Ja onwijs vervelend die vermoeidheid! Wordt het bij jou ook erger? Gelukkig kan je een beetje bijkomen hopelijk in de herfstvakantie.

één maand geleden

Hier ook precies hetzelfde! Ben zo moe halverwege de dag van de hele dag naar m’n beeldscherm turen dat ik er hoofdpijn van krijg. En kantoordagen zijn al helemaal pittig met alle prikkels er om heen. Volgens de verloskundige is het echt een teken dat je lichaam meer rust nodig heeft. Heb me nu sinds vorige week voor 50% ziek gemeld, waardoor ik alleen de ochtenden werk. Dit helpt al enorm om me weer een beetje mens te voelen. Ik heb ook een fijn gesprek met de bedrijfsarts gehad waarin ze me tips gaf om extra pauzes te nemen en echt te stoppen als ik de vermoeidheid/hoofdpijn op voel komen!

één maand geleden

Ik heb precies hetzelfde! Ik stort ook in rond 13:00 en moet echt min. een uur slapen, soms meer. Vk zei dat het normaal was, maar als het erger zou worden fl, dat ik even mn ijzer moest laten checken. Maar heel herkenbaar dit

één maand geleden

Reactie op AnneJ98

Ik heb precies hetzelfde! Ik stort ook in rond 13:00 en moet echt min. een ...
Ik heb ook bloed laten prikken, maar daar kwam alleen uit dat mijn vitamine D iets laag was. Het is al vanaf 6 weken zwanger zo dat ik zo godschuwelijk moe ben, maar ik ben gelukkig niet meer zo misselijk als dat ik toen was. Ik hoop dat het met wat minder werken en de vakantie wat beter gaat worden (wat tijd hebben voor mijn hobbies zal hopelijk ook helpen, ik mis dat enorm!)

één maand geleden

Kan het zijn dat je nog te veel doet wat betreft werk? Ik had een drukke baan en volg een postmaster, maar ik red dat gewoon niet. Ja of ik moet direct na thuiskomst mn bed in, maar dat vind ik niet normaal. Ik ben nu in contact met bedrijfsarts en ben 50% ziekgemeld (was ook al vanwege extreme misselijkheid). Ik merk, helaas, dat 8u per dag werken er gewoon niet in zit voor me, en ga ik met pijn in mn hart een jaar langer over mn postmaster doen…. Want zelfs nu zeg ik bijna altijd elke sociale afspraak af op een werkdag omdat ik het niet vol kan houden. Ik denk dat als je zóveel moet slapen dat het wel een signaal is dat er ergens iets nog wat minder moet. In overleg ook met bedrijfsarts ben ik ook toen pas tot de conclusie gekomen dat koste wat het kost blijven werken om vervolgens élk privé ding (sport/borrel/vrienden/verjaardag) af te moeten zeggen echt nergens op slaat. Ik zoek daar nu dus een balans in.

één maand geleden

Reactie op Pannenkoekplantje

Kan het zijn dat je nog te veel doet wat betreft werk? Ik had een drukke ba ...
Ik herken mijzelf wel echt in jouw verhaal. Ik zeg ook bijna alle sociale dingen af, alles al geschrapt door de weeks omdat ik het niet aankan. Ik heb juist een hele fijne baan zonder stress en die ook zeggen dat ik de rust moet pakken die ik nodig hèb. Ze doelen dan wel op dat ene uurtje per dag. Dus aan werk ligt het niet. Ik was wel in mijn vrije tijd eerst te druk maar ook dat heb ik aangepast. Of mijn lichaam moet daar weken van herstellen dat ik hiervoor te druk was in vrije tijd? 🤷🏻‍♀️ Vindt het eigenlijk ook niet normaal om zoveel te slapen. Ik haal makkelijk 12u of meer per dag 😅 Vervelend trouwens van je postmaster… maar uiteindelijk komt het wel goed 😊