15 Reacties
15 dagen geleden
De extra afscheiding komt door de verhoogde doorbloeding in het bekkengebied en de vagina. Dat is normaal en niet erg. Mocht je toch klachten hebben zoals pijn, jeuk, een branderig gevoel of abnormale kleur/geur van de afscheiding dan kan het zijn dat je een vaginale schimmelinfectie hebt.
Google is je grote vriend😅
15 dagen geleden
Reactie op luna05
Hoii
Ja ik heb precies het zelfde dus ik ga het morgen even aan de verlosk ...
Wil je mij op de hoogte houden als je meer weet? ❤️
15 dagen geleden
Ja zeker. Ik heb zelfs een anti schimmel kuurtje gedaan omdat ik dacht dat ik een schimmel infectie had haha.
15 dagen geleden
Reactie op CheyennneeP
Ja zeker. Ik heb zelfs een anti schimmel kuurtje gedaan omdat ik dacht dat ...
Ja ik heb dus verder geen andere symptomen van een schimmelinfectie, vandaar dat ik echt denk is dit normaal 😂 het voelt echt alsof het eruit loopt
15 dagen geleden
Hoort erbij! Hier ook zelfde symptomen. Wisselt nu wel beetje per week. Nu 24+5 en lijkt weer wat minder dan bij 20 weken
15 dagen geleden
Heb het ook, verder geen klachten zoals pijn of jeuk dus ging er ook vanuit dat het erbij hoort
14 dagen geleden
Ja heb ik ook gehad bij mijn vorige zwangerschap en heb het nu ook weer (21 weken zwanger). Hoort erbij! Schijnt dat het juist goed is en dat vagina zichzelf zo schoon en gezond houdt 😌 is wel heel vervelend soms, want ja, bij grote hoeveelheden voelt het soms alsof je een beetje in de broek plast 😅 heb dus voor op werk wel een extra onderbroek mee voor het geval dat aangezien inleg kruisjes het risico op schimmels weer vergroot.
14 dagen geleden
Kleine tip: ik gebruik inlegkruisjes van 100% katoen en zonder geurstoffen etc van het merk Sanature. Vind ik erg prettig en volgens mijn verloskundige kan ik dat gewoon gebruiken. Maar volgens mij zijn de meningen een beetje verdeeld. En als je erg gevoelig bent voor schimmelinfecties (ben ik niet) dan kan ik me voorstellen dat je liever helemaal niks gebruikt en alleen katoenen ondergoed. Maar misschien vind je het fijn om eens te proberen :)
14 dagen geleden
Fijn dat je dit topic opent. Ik herken het ook! En het is bij mij echt waterig, dus niet van kleur. Hierdoor voelt idd soms ook of het loopt. En soms is heel mijn onderbroek nat, voelt niet echt fris. Ik had het bij mijn eerste zwangerschap niet, dus was hier wel over verbaasd.
13 dagen geleden
Ik heb het ook als ik geen inlegkruisje gebruik soms al binnen 10 minuten helemaal nat. Dus ik gebruik het gewoon
13 dagen geleden
Ik heb hier ook last van! Ik draag vaak ook gewoon menstruatie ondergoed 😊