17 Reacties

één maand geleden

Hoe was je kat met de andere katten? Trok hij/zij er graag mee op of was je kat zelfstandig? Ik zou altijd de wens hebben om 2 katten samen te zetten alleen is het natuurlijk niet altijd mogelijk.

één maand geleden

Wij hebben er ook een kitten bij en dit gaat hartstikke goed, en de toxoplasmose daar maak ik mij persoonlijk geen zorgen om

één maand geleden

Reactie op Ramona_32

Hoe was je kat met de andere katten? Trok hij/zij er graag mee op of was je ...
Ik merk dat onze kat nu meer aanhankelijker is naar ons, miauwt veel om aandacht bijvoorbeeld. Maar lijkt wel echt heel happy, komt lekker knuffelen/kopjes geven en ligt graag uitgestrekt op z’n rug 😂. En heel speels. Toen we een kitten in huis hadden (helaas is die niet oud geworden…) werd hij minder aanhankelijk naar ons, liet graag de kleine spelen en keek zelf toe. Hij werd dus wat terug houdender. Lastig…

één maand geleden

Reactie op VD2024

Ik merk dat onze kat nu meer aanhankelijker is naar ons, miauwt veel om aan ...
Als je het zo omschrijft zal ik zeker voor een speelmaatje kiezen. :)

één maand geleden

Heb je al andere kindjes in huis? Zo niet, wordt dat ook een flinke aanpassing, niet elke kat gaat er goed mee om. Als je kat dan net gewend is aan de nieuwe kat en er komt ook een baby bij.. kan misschien te veel zinn

één maand geleden

Heb je al andere kindjes in huis? Zo niet, wordt dat ook een flinke aanpassing, niet elke kat gaat er goed mee om. Als je kat dan net gewend is aan de nieuwe kat en er komt ook een baby bij.. kan misschien te veel zijn. Zoveel factoren om rekening mee te houden 🤷🏻‍♀️

één maand geleden

Voor onze poes was een kitten erbij en later een baby écht teveel van het goede. Lang verhaal en alles geprobeerd (2e poes is inmiddels al weg omdat het niet samen ging sinds geboorte van onze dochter), maar ze heeft nog steeds té veel stress. Eindstand? Over 2 weken gaat ze weg en hebben we 0 poezen over...

één maand geleden

Reactie op Baby Kr

Voor onze poes was een kitten erbij en later een baby écht teveel van het g ...
Te snel op plaatsen geklikt... Ik wilde nog toevoegen: Het is echt niet te voorspellen hoe een kat gaat reageren. Ik ben erachter dat het gevoelige en onvoorspelbare beestjes zijn.

één maand geleden

Reactie op Baby Kr

Te snel op plaatsen geklikt... Ik wilde nog toevoegen: Het is echt niet te ...
Ja heel lastig inderdaad! Al moet ik eerlijk zeggen dat wij wel echt een hele makkelijke kat hebben, die zich snel aanpast. Hebben we met onze 2 andere katten ook meegemaakt 😊

één maand geleden

Reactie op MelanieBabyB

Heb je al andere kindjes in huis? Zo niet, wordt dat ook een flinke aanpass ...
Nee nog geen kindjes in huis, al verwacht ik met mijn huidige kat geen problemen. Hij is zo makkelijk, en past zich ook snel aan als er een hondje van familie langs komt, of bij de andere overleden katten. Alleen weten we natuurlijk niet hoe een nieuwe kat met een kindje straks gaat zijn

één maand geleden

Reactie op VD2024

Nee nog geen kindjes in huis, al verwacht ik met mijn huidige kat geen prob ...
Ah ja! Toch zegt het niets hoor. Ik heb 2 katten, 1 die heel schuw is naar mensen toe, was ook altijd doodsbang voor kindjes. Maar na een weekje wennen was de baby zijn baby 😜 De andere is juist heel lief naar andere mensen en heel sociaal maar ze moet echt niks van m’n zoontje hebben en heeft het dus ook echt niet naar haar zin meer in ons huis 🙁 Denk er dus inderdaad goed over na en maak je eigen afweging! ☺️

één maand geleden

Jonge katten hebben inderdaad verhoogd risico ivm toxoplasmose. Maar je kan bij je verloskundige bij het bloedprikken aangeven om daarop gestest te worden. Ik wilde dit sws omdat ik dierenarts ben. Als je eenmaal al antistoffen in je bloed hebt, is toxoplasmose geen risico meer voor jou en je baby.

één maand geleden

Reactie op ChrissyR

Jonge katten hebben inderdaad verhoogd risico ivm toxoplasmose. Maar je kan ...
Mijn verloskundige gaf aan dat het geen nut heeft om hier op te prikken, omdat je het blijkbaar weer een tweede keer kan krijgen. Wat maakt dat jonge katten hier een verhoogde kans op hebben? Mijn vriend verschoont de kattenbak, is er dan geen risico voor mij?

één maand geleden

Wij hebben zelf 3 katten, ze zijn inmiddels al 12 jaar en ook raskatten. Toentertijd aangeschaft omdat wij zelf veel weg waren en we dachten dan hebben ze elkaar. Het gaat bij ons goed maar ze zijn allemaal op zichzelf. Sterker nog ik denk dat ze liever allemaal alleen waren geweest haha. Het is dus erg lastig te voorspellen 😉 Ik zal overigens zelf niet kiezen om nu een nieuwe kat erbij te doen aangezien er een baby aankomt. Zal erg wennen zijn voor de nieuwe en oude kat en dan komt er ook nog een grote verandering bij over een paar maanden. Katten kunnen dan ook jaloers worden. Ook is het voor jezelf dan weer een stukje drukker.

één maand geleden

Katten hoef je niet per se samen te houden toch? Ik zou als ik jouw verhaal zo lees even geen nieuwe kat erbij nemen. De kat die je nu hebt voelt zich nu heel fijn (zag ik ook toen onze kat alleen overbleef) en die moet ook gaan wennen aan de baby over een tijdje. Misschien als dat goed gaat en je hebt nog de behoefte voor een nieuwe kat dat je dan opties verkent?

één maand geleden

Reactie op VD2024

Mijn verloskundige gaf aan dat het geen nut heeft om hier op te prikken, om ...
Je kan inderdaad wel weet opnieuw besmet worden met toxoplasmose, maar omdat je het al een keer gehad hebt (antistoffen) pakt je lichaam dit direct aan en is er geen risico voor de baby. Die is er alleen als je voor een eerste keer besmet raakt terwijl je zwanger bent. Toxoplasmose is iets wat veel katten een keer krijgen. Dat gebeurt het vaakst op jonge leeftijd, daarom is die kans hoger bij jonge katten.

één maand geleden

Reactie op ChrissyR

Je kan inderdaad wel weet opnieuw besmet worden met toxoplasmose, maar omda ...
Ik voeg je even toe! Kan ik wat gerichter vragen