9 Reacties

8 maanden geleden

Op de site van de belastingdienst kun je een proefberekening maken die exact aangeeft wat je krijgt aan kinderopvangtoeslag. Dan vul je dus 2 scenario’s in; 1x met jouw salaris bij 3 dagen werken en 3 dagen opvang en 1x met jouw salaris voor 4 dagen werken en 4 dagen opvang. Bij mij bleek het inderdaad niet interessant om een dag extra te werken en opvang te regelen, want ik ging er dan financieel op achteruit.

8 maanden geleden

Reactie op LB22

Op de site van de belastingdienst kun je een proefberekening maken die exac ...
En heb je dat alleen met jouw inkomen of ook die van je man erbij berekend?

8 maanden geleden

Als werkende moeder heb je ook recht op een IACK uitkering. Goed om ook mee te nemen in je berekening!

8 maanden geleden

Reactie op sooph1

Als werkende moeder heb je ook recht op een IACK uitkering. Goed om ook mee ...
Dat regelt onze boekhouder. Ik heb geen idee hoe ik die weer kan betekenen

8 maanden geleden

Reactie op joyce0208

En heb je dat alleen met jouw inkomen of ook die van je man erbij berekend? ...
Het inkomen van je man moet je daar inderdaad ook bij invullen.

8 maanden geleden

Reactie op LB22

Op de site van de belastingdienst kun je een proefberekening maken die exac ...
Ja precies. Ik werk ook 24u en mijn vriend werkt 36-32u. Als ik een dag extra zou werken levert ons dat netto ongeveer 200,- per maand op. Dat is 50,- per werkdag, is het mij niet waard om mijn kind een dag extra naar de opvang te laten gaan. Zouden er dus niet op achteruit gaan, maar de ‘winst’ financieel is heel beperkt. Ik blijf voor 200,- per maand minder heel graag een dag meer lekker thuis met mn kinderen 🥰

8 maanden geleden

Reactie op Pannenkoekplantje

Ja precies. Ik werk ook 24u en mijn vriend werkt 36-32u. Als ik een dag ext ...
Groot gelijk 🥰

8 maanden geleden

Je kan via het Nibud een berekening maken met de werk-zorg berekenaar. Echt super handige tool https://werkzorgberekenaar.nibud.nl/introductie

8 maanden geleden

Reactie op joyce0208

Dat regelt onze boekhouder. Ik heb geen idee hoe ik die weer kan betekenen
Dit is vaak echt een aanzienlijk bedrag, wel goed om rekening mee te houden. Als jij degene bent van jullie 2 met het laagste inkomen, lever je met minder werken direct in op de iack. Zeker meenemen in je berekening dus, het hoe en wat kun je vinden op de site van de belastingdienst ☺️