20 Reacties

2 maanden geleden

Wij gaan de oudste op een zitverhoger zetten maar die is dan wel ook al 5.5 dus dat is wel een verschil. Er zijn wel stoelen waar er 3 van naast elkaar passen. Maar geen idee welke dat zijn. Evt bij babypark langsgaan en navragen?

2 maanden geleden

Er zijn auto’s waarbij het past. Maar dat ligt aan de breedte van de auto.

2 maanden geleden

Reactie op elise534

Wij gaan de oudste op een zitverhoger zetten maar die is dan wel ook al 5.5 ...
Onze oudste is wel lang voor z'n leeftijd 105 cm en zal dan wel nog wat langer zijn. Ik ga de regels eens opzoeken voor zo'n verhogen. Bedankt!

2 maanden geleden

Reactie op Dieuwiieee

Er zijn auto’s waarbij het past. Maar dat ligt aan de breedte van de auto.
Dat denk ik ook wel, maar wij willen het graag in deze laten passen🙈 We hebben een Mazda 3. Ik zal indd eens meten hoe breed de auto precies is👍🏻

2 maanden geleden

De oudste mag zonder stoelverhoger in het midden zitten, maar dan moet hij wel aan beide kanten een hoofdsteun van een andere autostoel hebben. Met een maxi-cosi baby autostoel is dit natuurlijk niet het geval!😅 wij lopen ook tegen hetzelfde probleem aan. Mijn oudste wordt in november 4 en mijn jongste in Februari 2, leasecontract van mijn vriend loopt af, dus hij gaat er wel ook rekening mee houden met een nieuwe wagen.

2 maanden geleden

Toen wij het hadden hebben we deze gekocht. Paste er precies tussen. Ondertussen word hij nog steeds gebruikt. https://www.bol.com/nl/nl/p/bubblebum-zitverhoger-autozitje-opblaasbaar-autostoeltje-zwart/9200000013435461/

2 maanden geleden

Reactie op CF

Toen wij het hadden hebben we deze gekocht. Paste er precies tussen. Ondert ...
Onze oudste was toen die tijd net 4 en kan er goed op zitten. Ze zitten toch klem tussen de autostoel en de maxicosi van de andere 2 kinderen

2 maanden geleden

Ook zitten kijken naar smalle zitverhoger maar kwam op deze uit. Iets meer levensduur als de bubblegum heb ik het idee https://www.vanastenbabysuperstore.nl/booster-bubu-black?gad_source=1&gbraid=0AAAAADwg1Dyj0t5eHtQxKy33gV6uxcz_u&gclid=Cj0KCQjw-5y1BhC-ARIsAAM_oKn9HmdrPlT0DC5dFEVfSJY_Cn4EdScbupxPpaBMmpQ4labc5JkR-mwaArUUEALw_wcB

2 maanden geleden

Reactie op Koraaltje

Onze oudste is wel lang voor z'n leeftijd 105 cm en zal dan wel nog wat lan ...
https://ondernemersplein.kvk.nl/autokinderzitjes-gebruiken/?gad_source=1&gbraid=0AAAAADrmVRDvE4savWt33KzbgV11ynJpA&gclid=EAIaIQobChMI3uia2pvOhwMVu5uDBx07rAQeEAAYASAAEgI7IPD_BwE

2 maanden geleden

Hier staat dus officieel vanaf 22 kilo en 1.25 op zitverhoger , indien het niet in de auto past mag een kindje van 3 in de gordel meerijden achterin.

2 maanden geleden

Reactie op Mariella1997.

Hier staat dus officieel vanaf 22 kilo en 1.25 op zitverhoger , indien het ...
Ik las dat inderdaad ook. Hij is nu 1,05 en 17 kilo. Ik verwacht niet dat hij tzt zoveel is gegroeid ;). Hmhm lastig zeg. Zag er wel goed uit!

2 maanden geleden

Reactie op Mariella1997.

https://ondernemersplein.kvk.nl/autokinderzitjes-gebruiken/?gad_source=1&am ...
Bedankt!

2 maanden geleden

Reactie op elise534

Ook zitten kijken naar smalle zitverhoger maar kwam op deze uit. Iets meer ...
Ook een mooie de bubblegum gaat ondertussen al 5 jaar mee :)

2 maanden geleden

https://alleskanmee.nl/reisgemak/hoofdsteun-/-neksteun-/-autokussen-universeel-voor-aan-hoofdsteun-amason-import-ama-hoofdsteun-44643?fbclid=IwZXh0bgNhZW0BMAABHQMmLxHB6FwbTShtMS_QhzOpOQX517Qoz9l679WHvY_wtnAmtoVLjUbyqQ_aem_DcOOwQjTxlKreaWc0VsZfw Ik begreep dat een zitverhoger tussen 2 stoelen ingeklemd wel eerder mag dan normaal ja. Ik kwam dit tegen. Als er inderdaad niet 2 steunen naast het hoofd zitten omdat er 1x autostoel en 1x maxicosi naast staan is dit misschien nog iets om te combineren met zo'n zitverhoger? Weet niet of het echt iets toevoegt qua veiligheid hoor, maar ik ben zelf ook zoekende.

2 maanden geleden

Reactie op CF

Ook een mooie de bubblegum gaat ondertussen al 5 jaar mee :)
Dat is best lang. Zat reviews te kijken maar las dat hij soms snel stuk gaat en lekkage geeft. Maar gelukkig valt het bij jullie mee 👍🏻.

2 maanden geleden

Ik heb dit topic ook al een keer gestart, want derde kindje is onderweg! Wij zitten er aan te denken om een nieuwe auto aan te schaffen met een derde zitrij. Bijvoorbeeld de XC90 of de Kia Sorento. Anders een nieuwe auto met een brede zitrij achter, maar we vinden de optie wel prettig dat ze niet per se dicht op elkaar hoeven te zitten achter (hopelijk rustigere autoritjes dan haha). Ivm eindigen lease contract moeten we sowieso een nieuwe auto.

2 maanden geleden

Reactie op jasmijnbloemheuvel

Ik heb dit topic ook al een keer gestart, want derde kindje is onderweg! Wi ...
Ohja dat is fijn! Wij hebben net een nieuwe leaseauto🙈 helemaal prima voor 2 kids op de achterbank maar 3 is wel een puzzel

2 maanden geleden

Vraagje. Wij zijn in verwachting van ons 3e kindje, en wij zitten dus ook met het probleem met ruimte in de auto..wij hebben een hyundai ix35. Als de 3e er is is er dus 1 maxi-cosi nodig, 1 tussenstoel voor de kleine meid van 16 maanden en de oudste is dan 4 van januari dus die mag inprincipe er tussen in zitten zonder stoel? Mag dit dan? Ik las dat sommige het hadden over een steun naast het hoofd? Ik kan nergens iets terug vinden over wat nu wel en niet mag🫣 alleen bij de anwb dat als de 3 kids hebt en al 2 in een stoelbeveiligingssysteem dat je dus de oudste vanaf 3 er gewoon tussen mag zetten, maar lees dus niks verder van wat de regels bij een maxicosi zijn😅 Alvast bedankt!

2 maanden geleden

Wij krijgen ook onze 3e, de andere zijn in maart 5 en 3 jaar, dus moeten ook nog in een autostoel. Ons idee is om de maxi cosi voorin te zetten en 1 van ons zelf achterin.

2 maanden geleden

Wij hebben een volkswagen Touran en de kinderen zijn mu 6,4 en bijna 2. Bij ons paste het op de achterbank om een stoelverhoger met hoofdsteun in het midden te plaatsen, aan de ene kant de maxi-cosi in isofix en aan de andere kant een peuterstoel. Het werd bij ons een probleem toen de kleinste uit de maxi cosi ging, want sindsdien passen de hoofdsteunen niet meer naast elkaar. Wij hebben een 7 zitter en sinds kort zit de oudste dan ook helemaal achterin. Maar in het begin kon het bij ons dus wel gewoon op de achterbank. Het is wel echt passen en meten, wij hebben voor in het midden een zo smal mogelijke stoel gezocht.