22 Reacties

2 maanden geleden

Hoi! Ik ben 35 en zwanger van de 3e. Dit kindje was niet gepland maar wel gewenst. Mijn jongens zijn 8 en 10 jaar. Wij krijgen eigenlijk alleen maar leuke reacties, dat dit kindje een cadeautke is, maar ook al zou dat niet zo zijn dan zouden we ons er alsnog niets van aantrekken. Als jullie zelf maar blij zijn dat is het allerbelangrijkste!

2 maanden geleden

Hey, Voorheen werd er wel geroepen dat ik moest opschieten want ik ben al 30+ en dan is het allemaal moeilijk. Ik ben nu 37 en voor het eerst zwanger binnen een maand. Dus een dikke middelvinger naar iedereen die het zogenaamd allemaal beter wist. Ik heb er sinds ik zwanger ben niks over gehoord. Maaar nu moet ik wel zeggen dat niet iedereen het nog weet. Dus eigenlijk kan ik daar nog niet heel veel over zeggen :) Heb jij veel commentaar gehad?

2 maanden geleden

Hoi! Ik ben net 36 en zwanger van de tweede, maar echt helemaal niet het gevoel dat ik oud ben of te oud om zwanger te zijn. Verwacht ook eerlijk gezegd niet dat ik daar opmerkingen over ga krijgen als we het bekend maken (ben nu 6 weken zwanger). Jij wel? Je bent vast met een reden dit topic gestart, vervelend als mensen iets zeggen over jouw leeftijd…. Ben benieuwd naar je verhaal.

2 maanden geleden

Hi Ik ben 38 en voor het eerst zwanger. Het is helaas niet een ieder gegund om voor die “ideale” leeftijd om zwanger te worden. Wij hebben er 9 jaar voor moeten wachten. Stoor je niet aan diegene die vinden dat wij te oud zijn!

2 maanden geleden

Ik ben 38 en zwanger van de tweede, mijn eerste kreeg ik vorig jaar, toen was ik 37. Ik voelde me toen wel even een oude moeder. Maar heb nooit een opmerking erover gehad en denk er nu helemaal niet meer aan

2 maanden geleden

Ik ben 37 als ons tweede kindje geboren wordt en wij krijgen niet echt opmerkingen. Mijn vriend is 40+ en al helemaal bejaard 😅 Bij icsi traject zat ik deze ronde wel al aan de verhoogde hormonen vanwege mijn leeftijd, maar wel redelijk snel zwanger.. Ik denk dat het geestelijk juist makkelijker is omdat je meer levenservaring hebt en simpelweg ouder bent. Makkelijker relativeert. Ik schiet niet meteen in de paniek omdat ik per ongeluk iets gegeten heb wat niet mag.

2 maanden geleden

Hier een reactie van iemand onder de 35, ik krijg juist opmerkingen dat ik nog jong ben… zo is er altijd wel iets volgens andere. Trek het je niet aan!😘

2 maanden geleden

Ik ben 38 en ben nu zwanger van m'n eerste en ben alleenstaand. Via ivf zwanger van een donor. Ik krijg ook wel 'commentaar', vooral natuurlijk over het alleen doen. Leeftijd, alleen of samen... een ander kan vinden wat ie vindt. Maar jij leeft je leven!

2 maanden geleden

Ik heb het idee dat het ook verschil maakt of het je eerste of je tweede (of derde) is. Bij de eerste ben je ‘laat’. Bij een tweede of derde is het heel normaal en logisch. Maar het is inderdaad niet iedereen gegund om zwanger te worden. Dus ik ben blij dat ik moeder mag worden. Ook al ben ik 37 bij de geboorte.

2 maanden geleden

Ik ben 40 en 3,5 maand geleden bevallen van een zoon en nu alweer zwanger. Wij wilden er nog wel een bij en met mijn leeftijd in gedachten wilden we niet te lang wachten maar hadden nooit verwacht dat het weer zo snel zou zijn. Mijn zwangerschap verliep heel goed, bevalling en herstel was ook goed. Zaterdagnacht bevallen en op zondagmiddag stond ik alweer een was te doen. Ik denk dat het wel kan dat het zwaarder wordt naarmate je ouder bent maar ik denk ook dat ik lichamelijk een stuk fitter ben dan veel dames van 25 dus dat dat ook meespeelt. Ik heb ook veel opmerkingen gekregen over “oud” zijn, maar eigenlijk vind ik dat ook best wel onaardig als mensen dat zeggen. Houd je mening voor je en laat iedereen genieten van haar zwangerschap

2 maanden geleden

Vanaf mn 25e werd me al steeds gevraagd of ik geen kinderen wilde en er dan echt eens aan moest beginnen en na mijn 30e helemaal ivm de volgens iedereen steeds groter wordende leeftijdsrisicos. Toen 2 jaar geleden mn langste relatie eindigde werd me door kennissen gezegd dat ik maar beter mijn eicellen kon invriezen als ik ooit nog kinderen wilde, etc etc. Het was goed dat het in die relatie niet gebeurde. Het was geen goede fijne partner. Maar alle opmerkingen en het denken over volgenes anderrem al moete. beslissen van kinderen of niet omdat het volgens hun anders niet meer zou kunnen en het aandringen op eicellen invriezen of het maar vergeten nog een kind te krijgen hebben me ondanks dat ik weet dat het heus nog kan en hun gedachtes heel zwart wit waren toch veel impact gehad en onnodig veel stress gegeven. Nu heb ik 2 jaar een geweldige partner. Het lukte eerst nog niet waardoor ik aan al die opmerkingen terug moest denken en bang was dat ik mijn kans had gemist. Ook al weet ik dat het heel normaal is om een halfjaar aan het proberen te zijn. Met de "fertililly" was het echter binnen 1 a 3 x raak. Zwanger op een natuurlijke manier, maar toch de natuur een handje geholpen. Ik had over de fertilily gehoord van een vriendin waarbij het ook zo effectief was voor een voor haar gevoel lang uitblijvende derde. Ik denk idd dat er ook meer een oordeel heerst over pas laat aan je eerste beginnen dan dat je al een of meerdere kids hebt en er dan op latere leeftijd nog 1 bij krijgt. Ook in de zin van dat ze weten dat je lichaam het wel kan en doet ofzo.

2 maanden geleden

Mijn partner en ik zijn al 17 jaar samen, ik ben nu 37 en hij 36. Wij hebben eerder niet de behoefte gehad aan kinderen, tot vorig jaar. We kregen idd ook vaak reacties wanneer we nu eens aan kinderen gingen beginnen etc. Maar wij voelde zelf niet de behoefte om aan andermans verwachtingen te voldoen. Onze eerste zwangerschap is geëindigd in een missed abortion en nu zijn we weer opnieuw zwanger. Ik zal nog 37 zijn als ik moet bevallen. Zelf ben ik ook te zwaar dat icm de oudere leeftijd vindt ik reacties van andere wel spannend. Maar ik probeer me daar niks van aan te trekken. Niemand is perfect

2 maanden geleden

Hey lieve mama's, Ik ben een maand voor mijn 40ste verjaardag bevallen van een fantastische zoon🤩 nu zwanger van ons 2de wondertje en 41 jaar. De reacties van anderen kunnen heel veel met je doen op een negatieve manier. Wat hier al genoemd wordt is een feit. Door je levenservaring zul je minder snel stressen om bepaalde zaken en zal je des te meer genieten van je kleintje. Dit is echt mijn ervaring. Ik wil jullie mee geven geniet van het wondertje wat mag groeien en geniet van alles❤️❤️❤️❤️

2 maanden geleden

Hai 37 en zwanger van een derde en een vierde kind (tweeling). Ik was 32 en 33 toen ik mijn eerste twee kinderen kreeg. Wat mij betreft perfect want niet TE jong en niet TE oud. Maar kortgezegd de perfecte leeftijd is persoonelijk en een kind krijgen is op elke leeftijd zwaar (vooral een eerste naar mijn mening omdat die zo life changing is). Als je jong bent had je misschien nog dingen willen doen die je niet hebt kunnen ervaren + minder geld + geen carriere en misschien geen stabiele relatie en als je ouder bent heb je misschien minder energie en zou het medisch lastig kunnen zijn? Kortom alles heeft zijn voors en tegens.. in mijn ervaring zijn oudere moeders overigens vaak heel dankbaar en lijken ze soms meer te genieten van hun kind en alle ervaringen die erbij komen kijken. Maar ik woon in de stad dus zie hier veel oudere moeders… (35+)

2 maanden geleden

Ik ben 38 en zwanger van een tweeling. De enkelen die het nu weten reageerden allemaal heel lief en blij. Voordeel van iets ouder zijn is dat het ook allemaal wat minder boeit wat anderen vinden. We gaan lekker onze eigen weg!

2 maanden geleden

35 en zwanger van eerste!

2 maanden geleden

Ik ben 38 en zwanger van de eerste (bewust alleenstaand moederschap). Nog helemaal geen gekke reacties gehad over mijn leeftijd, de mensen die al weten van mijn traject/zwangerschap zijn tot nu toe allemaal positief. Maar eerlijk gezegd zou het me ook niet uitmaken als iemand me te oud vindt, het leven loopt nu eenmaal zoals het loopt en ik weet wat ik een kindje kan bieden dus als ze daar problemen mee hebben, dan kijken ze maar lekker de andere kant op 😂

2 maanden geleden

Hi , ik ben 40 en zwanger van de tweede. Kreeg onze kleine toen we beiden 39 waren. Hoop eigenlijk nog op een 3e en 4e als dat ons gegund is. Ik heb nooit “commentaar “ gekregen. Gynaecoloog zei zelfs dat het prima is, veel vrouwen krijgen nu op latere leeftijd kinderen zonder problemen!

2 maanden geleden

Hoi, Ik ben 36 en zwanger van mijn 2e kindje. Ik heb van de gynaecoloog, verpleegkundige, diabetesverpleegkundige en internist geen een reactie gekregen dat ik te oud ben. Mijn vader woont in Amerika en daar is het blijkbaar wel een ding. Hier valt het gelukkig mee. Ik heb gelukkig ook alleen leuke reacties gehad in mijn omgeving🙂 Zoals hier vaker in de opmerkingen wordt benoemd, het is alleen maar fijn om niet al te jong zwanger te raken. Ik ben ook wel nieuwsgierig wat mensen dan tegen jou hebben gezegd??

2 maanden geleden

Reactie op SChivers

Hoi, Ik ben 36 en zwanger van mijn 2e kindje. Ik heb van de gynaecoloog, v ...
Wat me is gezegd. Zie onderstaand.