17 Reacties
7 dagen geleden
Hi! Ik ben dan niet ziekgemeld vanwege zwangerschap maar wel volledig afgekeurd door ziekte en ik had dit niet hoor.. ben ook eerst voor 50% ziekgemeld geweest maar als er zonder reden geen uitzicht voor verbetering is, vind ik het heel gek dat je dit moet doen? Moet dit van het uwv of vanuit je werkgever?
7 dagen geleden
Ik zit ook voor 50 procent in de ziektewet. Ook in de kinderopvang maar mijn werkgeefster doet erg moeilijk
7 dagen geleden
Het is afhankelijk van de afspraken met je werkgever die je texamen maakt.
Het kan ook per bedrijf verschillen hoe ze hier mee omgaan. Wat hun procedure is qua contact bij ziekmelding.
De 1 is flexibeler dan de ander. Sommige ziekgemelden hebben enkel contact met hun manager de dag na elk gesprek met hun arboarts.
Misschien helpt het als je aangeeft hoe jij dit ziet en dat je het moeilijk vind en het je daar wekelijks druk om maken niet helpt voor je herstel? Dat je benoemt dat jullie beide baat hebben bij een spoedig herstel en je dat er voor nodig hebt? En misschien ook dat je liever met een appje of per mail contact houdt over je status of minder vaak belt met elkaar.
Soms helpt het ook om als je een gesprek met een dokter of psychologe hebt gehad die je situatie kent en je tips kan geven en dat je tevens kan zeggen dat diegene ook heeft benoemt dat jij baat hebt bij minder of een ander contact.
Vaak proberen ze gewoon zoveel mogelijk contact te houden zodat ze zoveel mogelijk zicht op je hebben en info kunnen verkrijgen.
7 dagen geleden
Verder zijn er helaas geen vaste regels of wetten waar je je aan vast kan klampen betreft hoeveel en welk contact je werkgever contact met je mag opnemen..
Dus vandaar de tip het gesprek aangaan en in het gesprek tonen dat je hetzelfde doel hebt, jouw herstel, en dat je daarin van hun nodig hebt dat er minder of een ander contact is.
7 dagen geleden
Ik werk ook 50% en heb elke week hetzelfde rooster en soms staat het niet in het rooster (niet goed bijgewerkt), maar dan ga ik gewoon om half een naar huis. We hebben dat zo afgesproken dus is helemaal prima op deze manier.
Vervelend dat je werkgever zo moeilijk doet. Misschien in een gesprek aangeven dat dit zo blijft tot in elk geval tot een bepaalde datum (tot nieuwe gesprek bedrijfsarts of evaluatie met je werkgever hoe het gaat).
7 dagen geleden
Reactie op SBL93
Vervelend zeg! Op wat voor manier wordt er bij jou moeilijk gedaan?
Dat ze willen dat ik de hele dag werk🤣🤣🤣😝
7 dagen geleden
Reactie op Nola1203
Ik werk ook 50% en heb elke week hetzelfde rooster en soms staat het niet i ...
Wat fijn dat het bij jou wel gewoon allemaal soepel verloopt en je elke week het zelfde rooster hebt. Bij mij verschilt het rooster elke week. Sta afgelopen week en komende week ook bijna alleen maar middagen ingepland..
7 dagen geleden
Reactie op Mosan21121994
Verder zijn er helaas geen vaste regels of wetten waar je je aan vast kan k ...
Bedankt voor je reactie! Ik denk dat het gesprek aangaan inderdaad wel nodig is. Was benieuwd of het bij iedereen zo gaat en of dit de normale manier van zaken is of dat ze dit vanuit de organisatie zelf verzonnen hebben.
7 dagen geleden
Reactie op SBL93
Wat fijn dat het bij jou wel gewoon allemaal soepel verloopt en je elke wee ...
Wat super vervelend zeg. Misschien is het ook een idee om nog een keer met de bedrijfsarts af te spreken en aan te geven dat je werkgever moeilijk doet en dat de middagen zwaar zijn. Dan kan hij/zij een advies opstellen dat je vastigheid nodig hebt en dat er een vast rooster moet komen. Je werkgever is niet verplicht om het advies over te nemen, maar dan heb je wel iemand achter je staan en een gegrond advies. Misschien dat dat helpt?
7 dagen geleden
Reactie op Nola1203
Wat super vervelend zeg. Misschien is het ook een idee om nog een keer met ...
Dankjewel voor je berichtje! Ja dat is misschien inderdaad ook wel een goede! Heb in het begin van mijn ziekmelding al aangegeven dat ik een afspraak met een bedrijfsarts wilde maken, maar tot de dag van vandaag nog geen contact met een bedrijfsarts gehad of er überhaupt iets over gehoord. Misschien dit ook nog een keer aankaarten.
7 dagen geleden
Mijn werkgever belt zelfs tijdens een 'normale' ziekmelding (dus als ik 1 of 2 dagen ziek ben vanwege griep ofzo) gelijk op de eerste dag om te vragen hoe het gaat. In het begin vond ik dat lastig, omdat ik het gevoel had dat het uit controle was. Daar hebben we een gesprek over gehad en toen legde hij uit dat hij zich verantwoordelijk voelt en het echt doet om te vragen of het met werk te maken heeft en of er iets is waarmee hij kan helpen. Dit omdat hij eerder meegemaakt heeft dat iemand een burn-out kreeg zonder dat hij zich daarvan bewust was of dat zag aankomen. Dat heeft voor mij verschil gemaakt en als ik nu ziek ben (gelukkig niet zo vaak hoor) vind ik het geen probleem meer en zeg ik ook gemakkelijker als ik geen zin heb om te praten dat hij zich geen zorgen hoeft te maken, maar ik op dit moment graag met rust gelaten wil worden. Misschien helpt het voor jou ook als je het aankaart watvoor effect het op je heeft. Misschien is er een achterliggende reden voor je werkgever die het voor jou gemakkelijker maakt en wellicht kunnen jullie dan ook nieuwe afspraken maken over (de hoeveelheid) contact.
7 dagen geleden
Ik was vanaf 16 weken 50% ziek gemeld. Daarna bij de bedrijfsarts op gesprek geweest en die heeft mij 100% arbeidsongeschikt verklaard tot na mijn verlof. Heerlijk. Alsof een baksteen van me afviel.
Bedrijfs artsen zijn heel mild naar zwangere vrouwen. Als je nog geen afspraak hebt bij de bedrijfsarts zou ik bij je werkgever aangeven dat je dit zsm wilt. Die geeft een advies rondom jouw ziek zijn en daar moet je werkgever het mee doen. Kan me voorstellen dat het vermoeiend is en een soort van druk op je legt als je elke week weer moet vertellen hoe het gaat. Je word alleen nog maar zwangerder😅 Lijkt mij dat het eerder zwaarder word dan dat het beter gaat.
Succes!
7 dagen geleden
Reactie op SBL93
Vanuit de werkgever.. ik snap dat ze contact willen houden, maar elke week ...
Ja lijkt mij ook inderdaad. Sowieso als het uwv een uitspraak gedaan heeft over hoeveel jij thuis mag zijn, heeft je werkgever eigenlijk niet meer zoveel te willen 😌