26 Reacties

2 maanden geleden

Wat heftig en verdrietig, sterkte... Bij mij kwam het na de echo in 3 weken op gang. Vond ik prettiger dan de foute keer ervoor waar ik het na 2 weken wachten met medicatie had opgewekt. Kondigde zich aan met lichte buikpijn en wat bloedverlies binnen 4u naar heftig en vruchtje verloren. Erna snel minder, wel nog even bloedverlies.

2 maanden geleden

Wat verdrietig, het klinkt inderdaad niet goed. Is nog de optie met je besproken dat je misschien minder lang zwanger bent? Misschien is je cyclus wat onregelmatig? Met 6 weken hoeft er nog geen hartje te kloppen, dus als je minder ver bent kan het nog goed komen. Sowieso goed om nog een opvolgecho te hebben, je leest toch ook regelmatig dat het toch ineens nog groeit en er een hartje gaat kloppen. Zelf had ik 3 weken geleden 6+5 weken moeten zijn (ovulatietests gebruikt), maar op de echo was maar 5 weken te zien en nog geen vruchtje. De gynaecologe zei dat dit niet hoeft te betekenen dat het mis is, maar dat ik toch minder ver kan zijn. Zelfs met ovulatietesten, zei ze dat ze dit soms ziet. Aanstaande woensdag hebben we de opvolgecho (na 3 weken ivm vakantie), erg spannend dus. Ik heb nog steeds geen bloedverlies gehad, dus ik heb geen idee wat er daarbinnen gebeurt. Ben er wel aan toe het nu te weten, wat de uitslag ook is, dan kunnen we hoe dan ook verder. Veel sterkte de komende tijd!

2 maanden geleden

Reactie op AnneAnne90

Wat verdrietig, het klinkt inderdaad niet goed. Is nog de optie met je besp ...
Hi AnneAnne90 cyclus is over het algemeen wel redelijk regelmatig en met ovulatietesten zwanger geworden. Vorige 2 zwangerschappen klopte de termijn wel na ovulatietesten. Vk gaf aan dat het misschien 6 weken kon zijn, wat ze niet verwachte gezien mijn cyclus, maar ook dan had ze wel een hartje moeten zien gaf ze aan. Daarom nog een echo gevraagd en misschien inwendig ga ik ook nog navragen. Voor jou ook spannend, hopelijk is er dan wel wat te zien 🤞🏻

2 maanden geleden

Reactie op Pinolovertje

Wat heftig en verdrietig, sterkte... Bij mij kwam het na de echo in 3 weken ...
Hallo pinolivertje, was bij jou de groei ook al even gestopt? Jou voorkeur gaat uit naar de natuurlijke manier begrijp ik, minder pijn? Wel heftig ook voor jou 2 keer achter elkaar. Was je na je miskraam snel weer zwanger?

2 maanden geleden

Wat ontzettend verdrietig... Helaas iets dergelijks meegemaakt, al was er wel een hartje. Alleen die is gestopt... Uiteindelijk deed mijn lichaam ook niets en heb ik medicatie gekregen om de miskraam op te wekken. Maar ze zullen sws eerst nog een 2e echo doen, voor de zekerheid. Hoe moeilijk ook, want er komt een hoop op je af en je bent intens verdrietig, maar blijf doen wat voor jou fijn voelt. Heel veel sterkte!

2 maanden geleden

Reactie op APM

Hi AnneAnne90 cyclus is over het algemeen wel redelijk regelmatig en met ...
Huh, was het uitwendig dan? In het ziekenhuis doen ze dat echt niet, zeker niet met 6 weken, dan kun je het veel te slecht zien zei de gynaecologe. Wie weet is er nog hoop :-)

2 maanden geleden

Reactie op AnneAnne90

Huh, was het uitwendig dan? In het ziekenhuis doen ze dat echt niet, zeker ...
Ja was een uitwendige echo, vitaliteitsecho bij 8 weken

2 maanden geleden

Reactie op APM

Hallo pinolivertje, was bij jou de groei ook al even gestopt? Jou voorkeur ...
Ja, beide keren al 2 of 3 weken gestopt... Ik vond afwachten duidelikk minder pijnlijk. Beide keren even gewacht met opnieuw proberem maar toen wel snel weer zwanger+

2 maanden geleden

Reactie op AnneAnne90

Wat verdrietig, het klinkt inderdaad niet goed. Is nog de optie met je besp ...
Heb je de echo al gehad vandaag?

2 maanden geleden

Reactie op APM

Heb je de echo al gehad vandaag?
Ja! En wonder boven wonder een kindje van exact 10 weken te zien, met kloppend hartje en al bewegende armpjes en beentjes! Zelfs drie dagen vooruit gezet! (vorige keer dus 2/3 WEKEN naar achteren). Heel bizar, maar het kan dus wel! De vorige keer was ik dus 7+1 en was er dus alleen een leeg vruchtzakje te zien, de gynaecologe kon het ook niet verklaren.

2 maanden geleden

Reactie op AnneAnne90

Ja! En wonder boven wonder een kindje van exact 10 weken te zien, met klopp ...
Wauw wat mooi! Gefeliciteerd 💕 Ik zou dan wel heel eerlijk goed nadenken of je met deze verloskundige verder wil, vind dit wel een bizar grove fout om eerlijk te zijn…

2 maanden geleden

Reactie op Judith-Nl

Wauw wat mooi! Gefeliciteerd 💕 Ik zou dan wel heel eerlijk goed nadenken o ...
Dit was geen verloskundige, maar een gynaecologe in het ziekenhuis. En ze heeft geen fout gemaakt, wij konden zelf meekijken op het scherm en er was écht niks te zien. Ik vind juist dat zij het goed heeft gedaan, want zij gaf gelijk aan dat het echt te vroeg was om te zeggen of het fout was of niet, en we gewoon nog een echo moesten plannen twee weken later om te kijken of er groei was. Zelf had ik er weinig vertrouwen in, maar ze had toch gelijk. Ik lees juist veel verhalen van verloskundigen die gelijk roepen dat het foute boel is en een miskraam wordt.

2 maanden geleden

Reactie op AnneAnne90

Ja! En wonder boven wonder een kindje van exact 10 weken te zien, met klopp ...
Wow wat een goed nieuws zeg! Gefeliciteerd!

één maand geleden

Wat een heftig en verdrietig verhaal zeg!! Ik leef met je mee 🌸 Heb je nog steeds last van klachten nu? Ik zou ook graag mijn verhaal willen delen hier. Ik ben moeder van een dochter van 2,5 jaar. Drie maanden geleden heb ik een miskraam gehad. Ik had geen last van zwangerschapskwaaltjes, dus het kwam niet echt als een grote verrassing. Nu mocht ik het geluk hebben om binnen korte tijd weer zwanger te worden. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eerste echo gehad met 8+4 weken. in tegenstelling tot drie maanden geleden had ik er nu het volste vertrouwen in, aangezien ik mega veel kwaaltjes had en nog steeds heb! Maar op de echo was een (in verhouding met de vruchtblaas) te klein vruchtje te zien en geen hartslag gemeten. Ik kan het nog steeds niet geloven, omdat ik nog steeds zoveel kwaaltjes heb en me gewoon meer dan zwanger voel! Ik heb besloten om de miskraam af te wachten, maar de hoop dat het toch nog goedkomt helpt niet mee 😥

één maand geleden

Reactie op Nalexi

Wat een heftig en verdrietig verhaal zeg!! Ik leef met je mee 🌸 Heb je nog ...
He Nalexi, klinkt als soortgelijk he. Ja ik heb nog steeds last van kwaaltjes. Ben nog misselijk, zere borsten en snel moe. Gek he dat dat zo door blijft gaan, terwijl het niet verder groeit.

één maand geleden

Reactie op APM

He Nalexi, klinkt als soortgelijk he. Ja ik heb nog steeds last van kwaaltj ...
Ja heel gek. Maar wel ergens fijn dat ik niet de enige ben. Ik ben benieuwd hoe het bij jou zal verlopen! Sterkte 🍀

één maand geleden

Heb voor woensdag een afspraak staan bij de gynaecoloog. Afwachten...

één maand geleden

Reactie op APM

Heb voor woensdag een afspraak staan bij de gynaecoloog. Afwachten...
Heel spannend! Ik heb nog hoop voor je 🌟✨

één maand geleden

Reactie op AnneAnne90

Heel spannend! Ik heb nog hoop voor je 🌟✨
Lief dank je wel! We gaan het zien! Was jou buik in de tussentijd nog wel wat gegroeid? Nu je een goeie echo hebt gehad?

één maand geleden

Reactie op APM

Lief dank je wel! We gaan het zien! Was jou buik in de tussentijd nog wel ...
Ik merkte alleen de laatste week dat mijn buik ‘s avonds een beetje opgeblazen lijkt. En ook hard zeg maar, geen flubbervetjes haha. Maar niet heel opvallend hoor, ik dacht dat ik op vakantie gewoon een beetje aangekomen was 😅