11 Reacties

2 maanden geleden

Hoi, Ik lust geen vis en slik ook geen capsules…

2 maanden geleden

Ik kom hier ook niet aan, ik eet geen vlees en kan niet goed tegen zuivel. Ik eet wel kaas en probeer groente en fruit te eten met meer calcium. Ik probeer ook te denken dat mensen vroeger ook niet alles elke dag ter beschikking hadden dus dat ik ook niet elke dag 100% alles hoef te behalen.

2 maanden geleden

Ik eet geen vis en eet niet anders omdat ik zwanger ben. Geen capsules.

2 maanden geleden

Verloskundige heeft de viscapsules geadviseerd, dus vandaar dat ik daarvoor ben gegaan

2 maanden geleden

Hi! Je kan calcium en visolie tabletten innemen of een multivitaminen. Ons lichaam kan uit o.a. melk heel weinig calcium halen.

2 maanden geleden

Vergeten te zeggen: ik vind het ook heel lastig om 2x per week vis te eten.. ik hou écht niet van vis en slik daarom visolie bij. Heb ik bij m’n eerste zwangerschap ook gedaan! Je wil tenslotte het beste voor je kindje, toch :)

2 maanden geleden

Ik eet ook bij lange na niet genoeg vis, en neem daarom visolie (elke ochtend een lepeltje). Visolie (of voor de vegetariërs op basis van algen) is een prima vervanger. Die stoffen zijn wel echt heel belangrijk voor bv de hersenontwikkeling (en je maakt nu 100 nieuwe hersencellen per MINUUT aan voor je kindje 🤯) dus wel heel belangrijk om binnen te krijgen. Dus als je geen vis eet, is vloeibaar of in capsule wel echt een must.

één maand geleden

Ik herken dit! Ik eet helemaal geen vis en hou ook geen hoeveelheden bij. Heb wel zwanger-capsules van Davitamon die ik slik, inclusief omega-3 visolie. Maar dat laatste is meer toeval want ik kocht de capsules voor het foliumzuur 😀

één maand geleden

Ik eet zo goed als geen fruit en haal ook zeker niet 2x per week vis. Soms 1x per 2 weken. Bij eerste zwangerschap heb ik hier ook niet op gelet. Slik ook geen extra dingen

één maand geleden

Zuivel eet ik ook niet genoeg. Verder eet ik vooral waar ik zin in heb en wel zo gezond mogelijk.

één maand geleden

Ik moest van m'n gynaecoloog 1000mg calcium per dag erbij gaan slikken in vorm van een supplement. Dus dat doe ik nu ook want ik kom er ook niet aan.