15 Reacties

2 maanden geleden

Ik zou toch echt afwachten tot je eerste echo lieverd. Kijk je beste vriendin of je ouders kan je vertellen maar stel (gaan er van uit van niet) dat het niet zoals gepland loopt dan moet je dat ook delen. Ik heb het pas gedeeld met de eerste echo

2 maanden geleden

Na de eerste echo vertellen wij het, na drie miskramen wil ik eerst zekerheid!

2 maanden geleden

Wanneer jij dat wilt luister naar je gevoel. 😊 niks is verkeerd en dan kun je de spanning en gelukt delen❤️

2 maanden geleden

Wij hebben direct alle ouders bezocht, en goede vrienden wanneer ze langs kwamen op bezoek. Je moet doen wat jij denkt! Op werk heb ik gedeeld, ook omdat ik vrienden ben aantal collega’s. De doelgroep waarmee ik werk kan na 3 maanden ook niet meer dus wij hebben al naar mogelijkheden gekeken vanaf september. En ja wij zijn ons ook bewust dat er nog van alles van kan gebeuren maar dan delen we het liever dan dat we het samen moeten verwerken.

2 maanden geleden

Ik heb het direct aan mijn moeder verteld. Ik weet van mijzelf dat ik anders raar gedrag ga vertonen als mijn moeder in de buurt is. En dan merkt ze meteen 😄Verder wacht ik tot na de eerste echo.....

2 maanden geleden

Als jij het graag wil delen, volg dan vooral je gevoel. Mijn vorige zwangerschap ging niet goed. Ik had het aan mijn ouders en aantal goede vriendinnen verteld en het was zo fijn om direct steun van ze te krijgen. Zonder veel te hoeven uitleggen. Dit keer precies hetzelfde aangepakt en 5 augustus weet ik pas meer!

2 maanden geleden

Lekker vertellen dan toch? Stel, het gaat mis: zijn het ook de mensen waar je dan graag steun wilt zoeken? Dan maakt het helemaal niks uit dat het nog ‘vroeg’ is 😊! Alleen maar fijn om niet op zo’n geheim te zitten vind ik zelf

2 maanden geleden

Ouders en een paar goede vriendinnen gelijk. Na de eerste echo mn collega's en verdere vrienden

2 maanden geleden

Doen waar jij je goed bij voelt. Ik heb het mijn moeder, zusje en vriendinnen verteld voor de eerste goede echo. Mijn collega’s en andere familieleden pas na de eerste echo. Na de termijnecho vertellen wij het pas aan iedereen die verder weg staat en op social media. Zo hebben wij het bij de vorige zwangerschappen ook gedaan.

2 maanden geleden

Ik zou het als je het perse al wilt vertellen niet aan iedereen bekend maken. Het kan altijd nog mis gaan. Of je moet het niet erg vinden dat iedereen er vanaf weet. Bij ons is het namelijk 3x mis gegaan. Eerste keer wist niemand dit. 2de keer alleen ouders en beste vrienden na 3de keer iedereen ivm bbz en operatie. Nu heb ik ook gewacht tot eerste echo om zeker te weten dat t goed was

2 maanden geleden

Wauw wat een reacties, wat lief! 🥰 Fijn om te horen dat het niet gek is om mensen die dicht bij ons staan in te lichten.. mijn partner heeft zo z’n twijfels namelijk maar het lijkt mij juist fijn om steun van ouders te hebben mocht het misgaan.. en na 1,5 jaar eindelijk die positieve test in handen te hebben kan ik het gewoon niet geloven! Ik heb de hoop dat als we het nieuws (met familie) delen dat het echter aanvoelt☺️

2 maanden geleden

Wij hebben morgen intakegesprek en 1ste echo bij de verloskundige. Daarna vertellen we het onze beide gezinnen. Misschien wat vroeg maar het voelt goed en we willen steun als het misgaat. Vorig jaar mei een miskraam gehad. De rest vertellen we pas na de 12 weken echo.

2 maanden geleden

Wij hebben het onze ouders een week na de positieve test vertelt. Mocht de echo niet goed zijn dan kunnen we er wel over praten. Na de eerste echo (als deze goed is) dan vertellen we het pas verder aan iedereen die we het zelf willen vertellen en als we het tegen iedereen hebben vertelt dan delen we het op Facebook enzo, dat zal waarschijnlijk rond de 10 weken zijn.

2 maanden geleden

Wij vinden het juist weer heerlijk dat het nu nog iets van mijn man en mij is. Dus bij ons weet nog niemand van deze zwangerschap af. Dit gaan we pas bij 12 weken vertellen na onze vakantie. Moet wel zeggen dat ik me prima voel, dus familie heeft niets door. Bij de eerste moesten we het met 7 weken al vertellen omdat we tijdelijk bij onze schoonouders moesten intrekken. Dit was achteraf ook prima, maar onze ouders moesten zich nog 6 weken inhouden voor de buitenwereld en hadden daar ook moeite mee. Dus bij 12 weken mogen ze het zelf ook meteen van de daken schreeuwen :-) Ook hebben we eerder een vroege miskraam en met 12 weken een missed abortion gehad. We willen dus ook wat meer zekerheid. Maar zoals anderen ook aangeven, iedereen doet wat voor hen goed voelt! Niets is verkeerd.

2 maanden geleden

Mijn ouders, schoonmoeder, schoonzusje en 2 vriendinnen weten het ook al. Heb al 1 zoontje en daarna 2 miskramen gehad waarvan 1 afgelopen maand. Ben daarna gelijk weer zwanger geworden dus hoe ver ik precies ben, geen idee. Ik denk rond de 6 weken. Mocht er toch weer iets mis gaan is het juist fijn dat zij het weten en zou ik dat sowieso met hun delen. Ik vond de steun die ik gekregen heb heel erg fijn. Dus gewoon doen wat goed voelt.