16 Reacties

茅茅n maand geleden

Ik moet hier binnenkort ook weer mee starten. Ik heb een te hoog bmi maar dat is niet de reden, mijn 2 dochters zijn beide dysmatuur geboren dus dat is bij mij de reden. Nu zwanger van een tweeling dus nog meer risico dat ze te klein worden geboren.

茅茅n maand geleden

Ik heb alleen het advies acetyl te slakken ivm te hoge bmi calcium niet. Maar die was goed volgens bloedonderzoek. Ik doe het netjes iedere avond 1 tabletje. Vind het ook niet vervelend. Moet wel zeggen dat ik het soms vergeet. Hoor maar dan appt me vriend tegen de tijd dat ik na bed ga 馃槉

茅茅n maand geleden

Ik slik het nu ook al 2 weken. Het is vooral preventief en kan geen kwaad voor jou of het kleintje in jouw buik. Ik slik het samen met mijn vitaminepil, ze zijn maar heel klein.

茅茅n maand geleden

Hier slik ik het ook, maar vanwege eerdere zwangerschapsvergiftiging. Slik het nu 1,5 week. Moet t oplossen in water vind dt wel vies haha, maar gelukkig nog geen maagklachten. Merk wel sinds ik het gebruik meer hoofdpijn. Verder ook extra calcium maar dat is omdat het een tweeling is en ik kom niet aan de aanbevolen hoeveelheid uit mn voeding

茅茅n maand geleden

Bedankt voor jullie reacties! Zo neem ik het met een iets geruster hart in馃き馃挄

茅茅n maand geleden

Ik slik het nu ook vanaf week 12 I.v.m. hoog BMI en omdat mijn moeder zwangerschapsvergiftiging heeft gehad.

茅茅n maand geleden

Mijn vorige zwangerschap werd het geadviseerd vanwege een te hoge bmi. Ik heb toen besloten het niet te nemen. Mijn kind was 4,5 kilo bij de geboorte. Deze zwangerschap werd het ook gevraagd en ik heb het deze keer ook afgeslagen. Ik denk dat je vooral moet doen waar jij je prettig bij voelt

茅茅n maand geleden

Vanaf welk BMI zou je dit advies dan krijgen? Ik heb ook een te hoog BMI, maar er is bij mij niks over gezegd. Mijn BMI id 32.

茅茅n maand geleden

Ik slik het ook ivm vroeggeboorte van mijn dochter vorige keerm

茅茅n maand geleden

Hier ook sinds een week acetylsalicylzuur aan het slikken op advies van de verloskundige, dit omdat in de familie hoge bloeddruk voorkomt en het nemen van acetylsalicylzuur dan de kans op zwangerschapsvergiftiging zou verkleinen (niemand in mijn familie heeft zwangerschapsvergiftiging gehad). Heb zelf juist constant een te lage bloeddruk en had een bmi van 22 (nu door misselijkheid afgevallen dus bmi zal nu wel weer lager zijn). Heb sinds ik dit slik ook last van hoofdpijn en een heel vermoeid gevoel en sneller buiten adem en zuurstof in het bloed komt ook sinds een aantal dagen niet meer boven de 92% uit dus denk dat ik morgen de verloskundige bel dat ik wil stoppen met het slikken van de pillen kijken of het daardoor komt.

茅茅n maand geleden

Reactie op SabineH1994

Vanaf welk BMI zou je dit advies dan krijgen? Ik heb ook een te hoog BMI, m ...
Bij mij heeft de verloskundige bij de intake een vragenlijst doorlopen met vragen over jezelf en dingen die in de familie voorkomen en daar kwamen dan percentages uit of je ergens verhoogd risico op had.

茅茅n maand geleden

Reactie op SabineH1994

Vanaf welk BMI zou je dit advies dan krijgen? Ik heb ook een te hoog BMI, m ...
Daar ben ik ook benieuwd naar! Mijn BMi is ook te hoog, 33 maar heb hier niks over gehoord

茅茅n maand geleden

Mijn bmi is 32! 馃グ

茅茅n maand geleden

Reactie op Regen147832

Hier ook sinds een week acetylsalicylzuur aan het slikken op advies van de ...
O 馃槹 heel benieuwd of dat kan komen door deze medicijnen!

茅茅n maand geleden

Ik slik ook de ascal. Mijn bmi is 30,5, dus net iets te hoog. Vanaf bmi 30 krijg je extra groei echo's etc. Bmi kan mee spelen, maar bij mij is het vooral omdat het 1e zwangerschap is in combinatie met hoge bloeddruk (mijn moeder en oma ook). Ze kijken naar de risicofactoren. Als jijzelf of je moeder al eens zwangerschapsvergiftiging heeft gehad, veel miskramen, medisch traject, etc. En als je 2 of 3 van de factoren kunt afvinken, wordt het geadviseerd.

茅茅n maand geleden

Ik gebruik ook acetylsalicylzuur, maar dat komt omdat de placenta bij mijn vorige zwangerschap niet voldoende doorbloed was waardoor er verkalking kwam.. Merk wel dat ik sneller blauwe plekken heb, verder geen last van de bijwerkingen