61 Reacties

één maand geleden

Wij hebben maandag te horen gekregen dat trisomie 18 gevonden is, komende maandag echo en vlokkentest in het ziekenhuis. Bij ons is de kans 10% dat het in de placenta zit maar bij nevenbevindingen is die kans inderdaad veel groter.

één maand geleden

Nipt is niet een 100% goed bevonden studie. Omdat hij te vroeg in de zwangerschap is om al definitieve antwoorden te krijgen word er aangeraden niet te veel te handelen op uitslagen van de nipt. Het kan in een paar weken zomaar anders zijn.

één maand geleden

Reactie op Roosboompje

Nipt is niet een 100% goed bevonden studie. Omdat hij te vroeg in de zwange ...
Dat is ook waarom andere tests (bijv vlokkentest of vruchtwaterpunctie) de uitslag moeten bevestigen voordat je een keuze kunt maken voor bijv. beëindigen van de zwangerschap.

één maand geleden

Veel sterkte! ❤️ Voor nu zou ik proberen uit te gaan van de geruststelling dat het waarschijnlijk in de placenta zit. Dat zeggen ze niet voor niets, want ze willen je geen valse hoop geven. Hopelijk krijgen jullie hier snel bevestiging van!

één maand geleden

Bij ons trisomie 8 uit nevenbevinding gevonden. Sinds de uitslag heb ik geen rust meer en kan ik niet meer van de zwangerschap genieten. Ook bij ons is verteld dat het waarschijnlijk in de placenta zal zitten, maar hoe klein was de kans dat er een nevenbevinding gevonden zal worden. Ik moet nog 3,5 week wachten op een vruchtwaterpunctie.. achteraf had ik de nipt t liefste later gedaan. Pas met 13 weken, den was deze onzekere periode tenminste gehalveerd..

één maand geleden

Reactie op JasmijnWA

Wij hebben maandag te horen gekregen dat trisomie 18 gevonden is, komende m ...
Ik leef met jullie mee. Het is een verschrikkelijke onzekere tijd dat komt, waar niemand enigszins geruststelling in kan bieden

één maand geleden

Bij ons trisomie 8 uit nevenbevinding gevonden. Sinds de uitslag heb ik gee ...
Sterkte de komende tijd!

één maand geleden

Terug van het ziekenhuis, Kans dat de afwijking die ze hebben gezien bij chromosoom 3 bij het kindje zit was heel klein. Dit had dan al eerder geresulteerd in een miskraam. Het zit dus zo goed als zeker alleen in de placenta. Ik kan gelukkig weer slapen vannacht! 16 weken en 20 weken wel in het radboud maar dat vinden we helemaal prima. Zondag de 13 weken echo. Zin om de kleine druif weer te zien ❤️

één maand geleden

Reactie op f1996

Terug van het ziekenhuis, Kans dat de afwijking die ze hebben gezien bij ch ...
Dat is goed nieuws. Hebben ze bij jou percentages benoemd?

één maand geleden

Reactie op f1996

Terug van het ziekenhuis, Kans dat de afwijking die ze hebben gezien bij ch ...
Wat fijn!!

één maand geleden

Bij ons trisomie 8 uit nevenbevinding gevonden. Sinds de uitslag heb ik gee ...
Veel sterkte 🍀

één maand geleden

Hier ook een nevenbevinding; trisomie 10. Ook heel waarschijnlijk dat het bij de placenta zit, of bij de vanishing twin. Ik ben inmiddels 15 weken. Wij gaan eerst de NIPT herhalen om te kijken of het DNA van de vanishing twin uit mijn systeem is. Anders neig ik toch naar een vruchtwaterpunctie... om zekerheid te hebben en te genieten van de rest van de zwangerschap. Al vind ik die keus erg moeilijk, omdat de kans klein is dat het daadwerkelijk bij de baby zit.

één maand geleden

Reactie op Chocoladewafel

Hier ook een nevenbevinding; trisomie 10. Ook heel waarschijnlijk dat het b ...
Snap ik, maar ik wil het zeker weten vandaar dat ik voor de vruchtwater punctie ga.. anders heb ik deze onrust de hele zwangerschap

één maand geleden

Reactie op JasmijnWA

Wij hebben maandag te horen gekregen dat trisomie 18 gevonden is, komende m ...
Bij de echo niets gevonden dus geen vlokkentest vandaag helaas.. nu wachten tot 16 weken dan opnieuw echo en vruchtwaterpunctie.

één maand geleden

Snap ik, maar ik wil het zeker weten vandaar dat ik voor de vruchtwater pun ...
Jaa, dat is ook wel de reden dat ik neig naar de punctie. Om zekerheid te hebben. Die stress de rest van de zwangerschap kan ook niet goed zijn.

één maand geleden

Reactie op JasmijnWA

Bij de echo niets gevonden dus geen vlokkentest vandaag helaas.. nu wachten ...
Wat spannend! Wat is de reden dat ze geen vlokkentest doen? Wat een onzekerheid he..

één maand geleden

Reactie op Chocoladewafel

Wat spannend! Wat is de reden dat ze geen vlokkentest doen? Wat een onzeke ...
Blijkbaar mag dat niet als er geen aanleiding voor is op de echo..

één maand geleden

Reactie op Chocoladewafel

Jaa, dat is ook wel de reden dat ik neig naar de punctie. Om zekerheid te h ...
Nee precies, wat voor percentages hebben ze bij jullie gegeven?

één maand geleden

Reactie op JasmijnWA

Blijkbaar mag dat niet als er geen aanleiding voor is op de echo..
Ons hebben ze verteld dat een vlokkentest niet 100% accuraat is en een vruchtwater punctie wel. Dan zou je twee keer risico nemen als je en - en zou moeten doen..

één maand geleden

Krijgen jullie trouwens een GUO echo?