61 Reacties

één maand geleden

Nee precies, wat voor percentages hebben ze bij jullie gegeven?
Geen... alleen dat een volledige trisomie 10 noet mogelijk is omdat het dan allang een miskraam was geworden, of in ieder geval ernstige afwijkingen te zien zouden zijn op de echo. Maar een mozaïek variant in het kindje die zou theoretisch gezien kunnen. Ook die kans is klein, maar echte percentages noemen ze niet. Zou wel fijn zijn overigens om wat cijfers te horen. Hebben ze die bij jullie wel genoemd?

één maand geleden

Reactie op Chocoladewafel

Geen... alleen dat een volledige trisomie 10 noet mogelijk is omdat het dan ...
Bij ons hebben ze ook verteld dat volledige trisomie 8 al een miskraam had moeten zijn. Maar dat een mozaïek variant inderdaad zou kunnen en dat de echo’s niet waterdicht zijn. Bij ons hebben ze benoemd dat er 94% kans is dat het in de placenta zit, 6% kans bij de kindjes (zwanger van een tweeling) of 6% kans dat het bij mij zit en dat kan dan weer resulteren in leukemie..

één maand geleden

Bij ons hebben ze ook verteld dat volledige trisomie 8 al een miskraam had ...
Oh opzich wel fijn om wat cijfers te krijgen, al zegt het natuurlijk ook weer niks over jullie situatie. Klinkt alsof we 'n beetje in dezelfde situatie zitten. Wij gaan morgen de NIPT herhalen, hopelijk geeft dat al uitsluitsel ivm de vanishing twin maar daar ga ik niet van uit.

één maand geleden

Reactie op Chocoladewafel

Oh opzich wel fijn om wat cijfers te krijgen, al zegt het natuurlijk ook we ...
Ja van de ene kant fijn maar ik merk aan mezelf dat de cijfers me niets meer zeggen. Zulke kleine kans op een nevenbevinding, maar helaas toch belde ze ons op. Achteraf had ik de nipt het liefste later gedaan, dan waren me deze weken bespaard gebleven. De dagen kruipen voorbij. Ik hoop van harte dat jullie deze week goed nieuws krijgen. Heb jij een GUO echo gehad?

één maand geleden

Ja van de ene kant fijn maar ik merk aan mezelf dat de cijfers me niets mee ...
Snap ik helemaal, die kleine kansen zeggen me ook niks meer. De kans op een tweeling zwangerschap na een 5daagse embryo terugplaatsing is ook nihil, het vinden van een nevenbevinding ook. Nee nog geen GUO gehad, deze zal ergens volgende week zijn als we de uitslag van de NIPT hebben, dan gevolgd door de punctie. Zitten jullie babys in 1 vruchtzakje? Of moeten ze 2 x prikken bij de punctie?

één maand geleden

Reactie op Chocoladewafel

Snap ik helemaal, die kleine kansen zeggen me ook niks meer. De kans op een ...
Nee ja precies wat jij zegt. Na jaren teleurstelling en na veel mislukte IUI pogingen en het starten van IVF, spontaan zwanger geraakt en toen ook nog een tweeling. Ons geluk kon niet op en nu spat de hele droom weer uitelkaar. Snap niet waarom sommige mensen in de wereld zoveel teleurstelling moeten ervaren.. De baby’s zitten in een placenta en zijn een eiig. Ook hebben ze ons verteld dat als uit de punctie trisomie 8 komt ze nooit kunnen zeggen welke baby het heeft of dat het allebei hebben. Ik heb komende vrijdag een GUO, geen idee wat ik me daarvan moet voorstellen.. probeer zowieso maar te negeren dat ik zwanger ben en ben mezelf aan het voorbereiden op alle negativiteit. Waren jou echo’s tot nu toe goed?

één maand geleden

Reactie op JasmijnWA

Bij de echo niets gevonden dus geen vlokkentest vandaag helaas.. nu wachten ...
Well fijn dat ze op de echo niets kunnen zien. Wat zeiden ze daarvan? Hoeveel weken ben je nu..v

één maand geleden

Nee ja precies wat jij zegt. Na jaren teleurstelling en na veel mislukte IU ...
Wow ja ook een bizar verhaal! Zoveel tegenslag idd. Ik vind zwanger zijn nu ook echt helemaal niks aan door deze stress en onzekerheid. Het voelt als iets heel dierbaar wat toch weer afgepakt gaat worden. Ja alle echo's waren tnt goed, ook de 13 weken echo liet niks afwijkends zien.

één maand geleden

Nee ja precies wat jij zegt. Na jaren teleurstelling en na veel mislukte IU ...
Ik heb je een vriendschapsverzoek gestuurd!

één maand geleden

Reactie op Chocoladewafel

Wow ja ook een bizar verhaal! Zoveel tegenslag idd. Ik vind zwanger zijn nu ...
Ja precies dat gevoel heb ik ook. Alsof het toch niet gegund is of het gevoel telkens er gaat toch iets mis

één maand geleden

Well fijn dat ze op de echo niets kunnen zien. Wat zeiden ze daarvan? Hoeve ...
Ze gaven aan dat dit niet kan uitsluiten dat er toch wat aan de hand is, daarvoor moeten we een vruchtwaterpunctie doen bij 16 weken. Ben nu 12+5

één maand geleden

Wat voor mij helpt om niet onzeker te worden is: tot je de definitieve uitslag weet verandert er niets aan de situatie en hoef je dus ook nog geen keuze te maken, je hebt er geen invloed op. Je bent zwanger van een of twee 😉 kindjes waarvan je nog niet weet of ze gezond zijn. Diagnostische tests zijn er om daar zo goed als mogelijk uitsluitsel over te geven maar garanties heb je nooit. Tot je kind ongeveer 1 is kan er nog van alles gebeuren of aan het licht komen wat afwijkingen betreft. Helaas heeft onze test een uitslag gegeven die verder onderzocht moet worden maar wees sterk en probeer rust te vinden in het feit dat wij gewoon nog iets langer moeten wachten tot we wat meer zekerheid hebben. Natuurlijk is dat zwaar maar probeer het voor jezelf niet nog zwaarder te maken, wees lief voor jezelf en geniet extra van de dingen die je leuk vindt 😘

24 dagen geleden

Wat fijn dit recente topic. Vandaag te horen gekregen dat er een nevenbevinding is gevonden. Trisomie 20. De arts gaf aan dat het meest waarschijnlijke is dat het in de placenta zit. Als het bij het kindje zit, krijg je meestal een miskraam. Maar ik ben er niet op gerust nog. Morgen afspraak verloskundige en dan zal de boel wel worden opgestart. Kan niet slapen. Ben bang en verdrietig en boos. En wat hierboven ook is gezegd, waarom krijgen sommige mensen zoveel ellende op hun bordje. Liefs voor jullie

24 dagen geleden

Reactie op Lathyrus

Wat fijn dit recente topic. Vandaag te horen gekregen dat er een nevenbevin ...
Wat een klote nieuws. Hoeveel weken ben je nu? Ik probeer veel afleiding te zoeken maar blij zijn met de zwangerschap durf ik niet, bang voor nog meer tegenslag

24 dagen geleden

Wat een klote nieuws. Hoeveel weken ben je nu? Ik probeer veel afleiding te ...
13 weken. Net een fijne afspraak gehad bij onze verloskundige. Zij gaat een doorverwijzing regelen naar het ziekenhuis. Hopelijk kunnen we daar snel terrecht voor meer duidelijkheid. En morgen de 13 weken echo. Stom he, dat je dan niet blij durft te zijn. Het is zo'n wonder, maar snap zo goed dat je jezelf beschermt

24 dagen geleden

Reactie op Lathyrus

13 weken. Net een fijne afspraak gehad bij onze verloskundige. Zij gaat een ...
Ok even afwachten wat ze daar zeggen. Waarschijnlijk de vraag of je een vruchtwaterpunctie wil

24 dagen geleden

Reactie op Lathyrus

13 weken. Net een fijne afspraak gehad bij onze verloskundige. Zij gaat een ...
Gelukkig morgen 13 weken echo is toch fijn als dat goed is

22 dagen geleden

Hallo allemaal Ik had een goeie nipt maar een slechte 13 wk echo Nu ben ik gisteren in amc geweest voor een echo en idd er was in het ruggengraatje 2 segmenten te zien die niet goed staan. De baby lijkt veder gezond alleen heeft de navelstreng 2 aders ipv van 3 en de baby is wat kleiner Nu moeten we over 2 wk weer terug voor een echo ,en volgende week vrijdag een gesprek met de klinisch geneticus voor veder onderzoek. Zo zie je maar intens blij met een goeie nipt,en dan toch een slechte 13 wk echo. Dit is zo pittig ook om dat wij vorig jaar juli ons voldragen zoontje 2 dagen na geboorte moesten los laten in het amc. Ik vind echt lood zwaar nu. Iedereen veel sterkte hier 🍀

22 dagen geleden

Reactie op Ram-24

Hallo allemaal Ik had een goeie nipt maar een slechte 13 wk echo Nu ben i ...
Ja geloof ik dat is flink schrikken. En dan ook zo’n heftige gebeurtenis vorig jaar met jullie zoontje. Heel veel sterkte met de komende onzekere periode. Hebben ze jullie al iets kunnen vertellen van wat dit misschien inhoudt?

22 dagen geleden

Ja geloof ik dat is flink schrikken. En dan ook zo’n heftige gebeurtenis vo ...
Als het goed is hoefd het niks ergs te zijn. Maar het is nog lastig te zeggen, bij 20 wk en vruchtwaterpunctie weten ze meer