61 Reacties

21 dagen geleden

Reactie op Ram-24

Als het goed is hoefd het niks ergs te zijn. Maar het is nog lastig te zegg ...
Toch nu flinke onrust, wanneer krijg je vruchtwater punctie?

21 dagen geleden

Toch nu flinke onrust, wanneer krijg je vruchtwater punctie?
Volgende week vrijdag gesprek met de klinisch geneticus daarna horen we waneer

16 dagen geleden

Onze 13 weken echo was gelukkig goed. Heb een afspraak met de klinisch geneticus gehad en er wordt een vruchtwaterpunctie ingepland. Wij krijgen een jongen!

16 dagen geleden

Reactie op Lathyrus

Onze 13 weken echo was gelukkig goed. Heb een afspraak met de klinisch gene ...
Spannend!! Wij hebben vandaag de punctie gehad en gaan weer (en nog steeds) in de wachtmodus

16 dagen geleden

Reactie op Chocoladewafel

Spannend!! Wij hebben vandaag de punctie gehad en gaan weer (en nog steeds) ...
Hoe ging de punctie? Zag je er tegenop? 2 weken wachten nu toch? Althans, dat zeiden ze tegen mij.

16 dagen geleden

Reactie op Lathyrus

Hoe ging de punctie? Zag je er tegenop? 2 weken wachten nu toch? Althans, d ...
Het viel mij enorm mee, het is maar heel kort. Ik zag er ook kort echt tegenop, meer de hele lading er omheen van de risico's en het lange wachten. Inderdaad mij is ook 2 weken verteld.

16 dagen geleden

Reactie op Chocoladewafel

Het viel mij enorm mee, het is maar heel kort. Ik zag er ook kort echt tege ...
Nu maar weer wachten. Hoeveel weken ben je zwanger? Ik las vorige week dat iemand hier in dit topic niet blij kon zijn met de zwangerschap. Ik kon het me toen nog niet voorstellen, inmiddels wel. Ik zit er even helemaal doorheen. Ik wil dit gewoon niet.

15 dagen geleden

Reactie op Lathyrus

Nu maar weer wachten. Hoeveel weken ben je zwanger? Ik las vorige week dat ...
Ik ben nu 17+3, jaa ik herken dat. Heb het met periodes ook dat ik in een negatieve spiraal zit. Afgewisseld met periodes dat ik vertrouwen heb. Daarom ook de keuze om zeker de punctie te doen. Ik moet het zeker weten.

15 dagen geleden

Reactie op Lathyrus

Nu maar weer wachten. Hoeveel weken ben je zwanger? Ik las vorige week dat ...
Ik heb komende maandag punctie dan ben ik 16 weken. Wij weten nog niet wat we krijgen, hopelijk horen we volgende week of het twee jongens of twee meisjes worden. Bij ons gaat de uitslag 3 weken duren (volgens mij is dit chromosoom) afhankelijk. Ik heb inderdaad het gevoel dat ik het mezelf niet gun om blij te zijn met de zwangerschap. Ik heb sinds de goede echos wel wat meer geruststelling. Maar toch wil ik het zeker weten. Ook ik heb periodes van blijdschap en intens verdriet.

15 dagen geleden

Ik twijfel nog om na een mogelijk goede echo een vruchtwaterpunctie te doen vanwege de risico’s. Wat was jullie reden om het wel te doen?

15 dagen geleden

Reactie op JasmijnWA

Ik twijfel nog om na een mogelijk goede echo een vruchtwaterpunctie te doen ...
Voor mijn eigen gemoedstoestand. En dat ik het daarna hopelijk los kan laten

15 dagen geleden

Reactie op JasmijnWA

Ik twijfel nog om na een mogelijk goede echo een vruchtwaterpunctie te doen ...
Ik weet dat ik het niet los kan laten de rest van de zwangerschap, maar ook daarna als het kindje er is. Me bij alles afvragen of dat dat past bij een mogelijke afwijking. Dat vind ik ook niet eerlijk voor het kind. Ik wil gewoon graag zeker weten dat het goed zit (of niet)

5 dagen geleden

Reactie op Chocoladewafel

Ik ben nu 17+3, jaa ik herken dat. Heb het met periodes ook dat ik in een n ...
Hoe is het met je?

5 dagen geleden

Reactie op Lathyrus

Hoe is het met je?
Het gaat goed, we zijn nog steeds in afwachting van de uitslag van de punctie. Hoe gaat het met jou, weet je al wanneer er een punctie zou zijn?

2 dagen geleden

Reactie op Chocoladewafel

Het gaat goed, we zijn nog steeds in afwachting van de uitslag van de punct ...
Gister de punctie gehad. En nu in de wachtmodus. Vind het mentaal erg zwaar worden merk ik.

2 dagen geleden

Reactie op Lathyrus

Gister de punctie gehad. En nu in de wachtmodus. Vind het mentaal erg zwaar ...
Spannend he, die wachtweken duren oneindig. Vandaag is het 2 weken geleden bij ons, nog geen uitslag...

2 dagen geleden

Hey hey , Ik wil mijn verhaal ook eens delen . Bij de 12weken echo zagen ze ook een verdikking in de nekplooi . Ze hebben dan een uitgebreide echo gedaan . Als ze niets kunnen vinden in afwijking of dergelijke is de kans wel zeer klein . Na mijn vlokkentest kreeg ik goeie resultaten

2 dagen geleden

Vandaag toch punctie gedaan omdat de echo ook afwijkingen liet zien, nu afwachten..

één dag geleden

Ik ging even op zoek naar vergelijkbare verhalen. Hier vandaag ook een punctie gehad ivm een extreme hoeveelheid vocht in het buikje van de baby. Ik vind de onzekerheid en het niets kunnen tot aan de uitslag echt killing! Het leven van de baby hangt er vanaf..

één dag geleden

Bij mij was de NIPT wel goed, maar waren er afwijkingen gezien in het buikje. Een grote vochtholte onderin de buik en later bleek dat alle organen gespiegeld zitten. De vochtholte blijkt nu een darmlus te zijn die uitgezet is waar waarschijnlijk na geboorte aan geopereerd moet worden. Uit voorzorg een vruchtwaterpunctie gedaan maar hier kwam niets uit. Succes en sterkte allemaal met het afwachten en de onzekerheid🍀🍀