10 Reacties

2 maanden geleden

Ik denk dat je huisarts of verloskundige praktijk hier het beste antwoord op kan geven. Ook al een rondje Google geprobeerd? Al zijn het dan wel direct de slechtste scenario’s hoor, dus goed kijken welke websites je raadpleegt!

2 maanden geleden

Heb je af en toe een wijntje gedronken of eerder meer wijntjes tot een fles? Denk namelijk dat een paar wijntjes niet ernstig hoeft te zijn. Vroeger dronken vrouwen ook door omdat ze niet wisten dat het slecht was. Maar ik ben geen dokter, hiervoor zou je het beste met de huisarts of verloskundige bellen

2 maanden geleden

Mijn verloskundige zei dat als je vanaf de positieve test niet meer hebt gedronken het geen kwaad kan. De eerste weken zit er nog geen verbinding tussen jou bloed en het bloed van het kindje. (Zoiets vertelde ze, weet het niet meer precies😅) Ik heb voordat we wisten dat ik zwanger ben ook vaker wat gedronken, maar dat kon geen kwaad zei ze

2 maanden geleden

Volgens mij werkt de placenta de eerste weken nog niet, maar ik zou het even navragen bij de verloskundige.

2 maanden geleden

Ik zou me niet teveel zorgen maken. Ik heb bij mijn eerste zwangerschap ook heel wat gedronken de eerste 7 a 8 weken 😱! Was ongepland zwanger, had niks door. Hele gezonde meid ondertussen. Verloskundige zei toen ook. Maak je geen zorgen, je kan het immers ook niet terugdraaien! Probeer het los te laten!

2 maanden geleden

Volgens mij gaat vanaf 12 of 13 weken de placenta pas echt werken en krijgt je kindje die voedingsstoffen die jij binnenkrijgt, ook binnen via placenta/navelstreng. Ik zou het nu niet meer doen, maar ik denk dat het niet zo heel veel kwaad kan.

2 maanden geleden

Ik ook. Ik wist het ook niet! Ik voelde me er eerst heel rot over, maar je kan het niet terugdraaien. Het is gebeurd, en laat het los. Stress is ook niet goed! 😘

2 maanden geleden

Een groot onderzoek van het emc toont aan dat zelfs 3 maanden voor de zwangerschap al invloed hebben op de baby. Hypothetisch zou alcohol de eicel wel kunnen beschadigen. Maar in de praktijk zie je uiteindelijk ook vaak dat er veel gezonde kinderen geboren worden uit moeders die per ongeluk toch alcohol hebben gedronken de eerste weken.

2 maanden geleden

Bij mijn eerste zwangerschap had ik dat ook: we waren op vakantie en lekker sushi gegeten en wijn gedronken. De verloskundige vroeg of ik gestopt was met alcohol toen ik de positieve test had (uiteraard) en dat het verder niet erg was omdat de eerste maanden de baby voeding haalt uit het dooierzakje en niet uit de placenta (die is er dan nog niet), dus dat het niet heel erg was. Natuurlijk heeft ze dat voor n deel ook gezegd om me gerust te stellen, maar het hielp wel