19 Reacties
vorig jaar
Ik snap je struggle helemaal! Ik wil het ook niet geforceerd en juist ook iets met mijn man.
Probleem is bij ons dat mijn man in december jarig is en ik in februari en dat we dan dus ook al veel familie en vrienden zien naast ook nog de feestdagen. Ik denk dat ik het niet ga organiseren of dat ik iets tegelijk met mijn verjaardag doe, maar dat vind ik ook niet heel leuk want ik word 30 en had die verjaardag niet als een verkapte babyshower gezien van tevoren🤣
vorig jaar
Als cadeau voor je babyshower een uitje voor jullie samen vragen voor de geboorte? Bijv. Sauna of weekend weg bon ofzo?
Bij mijn vrienden is een babyshower vaak gewoon samen lunchen of een borrel moment met zn allen:niet mega uitgebreid ofzo maar even vieren dat er iets gebeurt.
De vriendengroep van mijn vriend organiseert wel altijd een babyshower met de mannen. Dit is dan vaak een soort vrijgezellenfeest achtige dag met een samen een spel doen op het strand, barbecuen of formule 1 kijken. Niet heel uitgebreid ofzo maar wel een moment dat ze aandacht geven dat er voor de man ook iets is. Kun je gewoon aangeven bij de vrienden van je partner? Altijd voor iedereen leuk om een keer een mannendag te doen toch!
vorig jaar
Ik vind dat dus ook helemaal niks dus ik snap je gevoel!
Wij hebben in onze vriendengroep bij alle ‘eerste-keer’ moeders een plakboek gemaakt met foto’s/teksten en dan wensen voor de baby en het nieuwe gezin straks. Ik heb zoiets dus zelf ook en ik vond het zó leuk! Zou dit nooit meer weg doen.
Dit hebben 2 vriendinnen gebracht met een mand voor verlof: tijdschriften, bruisballen, lekkere snacks en een bon voor een massage.
Voor mij was dit echt perfect en andersom waren andere vriendinnen hier ook echt heel blij mee. Misschien is zoiets nog een optie 😊
vorig jaar
Wij hebben vorig jaar voor mijn schoonzusje een hele intieme babyshower gedaan met alleen het gezin. Eerst thuis gezellig wat gedronken en cadeautjes uitgepakt, daarna zijn de mannen samen gaan bowlen en wij samen uiteten gegaan. Ik heb dit samen met mijn schoonmoeder georganiseerd toen.
Ik vond het zelf heel leuk dat ze mannen wel betrokken waren maar dat er ook nog apart iets was. Ik wil dus graag iets vergelijkbaars. Ik houd ook helemaal niet van verrassingen, van te voren hadden we bedacht dat mijn moeder het kon organiseren maar ik denk dat we het gewoon zelf gaan regelen. Mijn moeder ziet namelijk door de bomen het bos niet meer 😂
vorig jaar
Mijn babyshower de vorige keer was meer een 'girlsnight': lekkere hapjes, maskertje en een film kijken, gewoon bij een van mijn vriendinnen thuis op de bank. Behalve de cadeautjes en alcoholvrije wijn (niet te drinken overigens 😅) dus niet echt een baby-thema en lekker laagdrempelig en klein (3 vriendinnen en mijn 2 zusjes), maar ik vond het een super leuke avond en echt een verrassing omdat ik van niks wist. Mijn man maakte hier geen deel van uit (hij zat wel in het complot en zette me af 😉), maar die heeft later met zijn vrienden een avond gehad waarop ze pizza gehaald hebben en een spel gespeeld hebben (hij is gek op bordspellen en zijn vrienden ook, dus dat doen ze regelmatig). Was ook niet echt een baby-thema, maar wel leuk en gezellig en hij kreeg een mooi T-shirt met 'Legendaddy' erop cadeau 🥹. Ik vond het erg leuk dat we op die manier allebei een avond hadden waarop er aandacht aan werd besteed, ondanks dat het niet tegelijk was. Misschien is dat voor jullie ook een idee?
vorig jaar
Bij de eerste een niet standaard babyshower gehad. Waar zowel mannen als vrouwen uitgenodigd waren, dus ook de aanstaande papa.
Mijn moeder had soep, broodjes, en dingen erbij geregeld. Mijn beste vriendin had de organisatie verder, het was vooral heel gezellig. Het enige typische babyshower ding wat wij deden was een “spel” waarin iedereen op een kaart moest schrijven, wat die gene dacht dat de naam zou worden, de uitgerekende datum en eventueel nog een wens voor de baby.
vorig jaar
Ik wil ook geen babyshower, wat ik heb gevraagd is of mijn schoonfamilie en mijn familie mij willen helpen met het nest voor te bereiden voor de baby. Dit houdt dus in, een schoonmaak. Het is niet veel want maak altijd zelf huis schoon maar weet dat het in de laatste 2 maanden zwaar zal zijn dus hulp van familie is welkom. En de moeders en oudere zussen hebben aangeboden om eten te koken, die ze weer in vriezen. Zodat wij in de eerste maand niet teveel hoeven na te denken over avond eten.
Ik beval in maart en geef na griepseizoen in mei een tuinfeest. We hebben een groot tuin en vinden het ook leuk om dan een bbq te geven voor familie en vrienden. Dan kunnen de meeste onze kleine meisje bezoeken.. Dit is mijn versie van a village to raise a child 💕
vorig jaar
Wij hadden zelf thuis een feestje georganiseerd. Wij wilden niet te veel meuk in huis voor de baby dus hadden iedereen gevraagd of een tweedehands kleinigheidje mee te nemen (van henzelf van vroeger of wat over is van hun eigen kinderen/nichtjes/neefjes) of om geld in te zetten op onze babyloterij. Ze konden dan gokken welke naam de baby zou krijgen, op welke dag hij geboren werd en hoe zwaar hij zou zijn. Na de geboorte kon degene die het dichtst bij zat een deel van het geld winnen en de rest ging naar rekening van de baby. We hadden hier allemaal kaartjes voor gemaakt en door heel de woonkamer opgehangen. Vond dat heel gezellig en was leuke aandacht voor mij, mijn vriend en de aanstaande baby.
vorig jaar
Ik heb ‘babyshowers’ in vele soorten en maten meegemaakt. Van een dag vol spelletjes tot gewoon uit eten met vriendinnen met een cadeautje. Dat laatste was omdat onze vriendin midden in verhuizing zat en haar man at ook gewoon gezellig mee.
Zelf was ik bij mijn eerste zwanger in coronatijd, grote groepen mocht niet. Maar er stond al weekendje weg gepland met vriendinnen en toen werd ik ‘s ochtends verrast met lekker uitgebreid ontbijt en een babyquiz. Heel gezellig en daarna over tot de orde van de dag. Met m’n zussen en moeder heb ik toen later thuis een keer een high tea gedaan.
Ik vond het vooral leuk om vlak voor de bevalling nog even samen iets te doen, voordat je in je bubble en kraamweken gaat. Ik heb het grootse en meeslepende niet gemist. Je vindt vast iets dat bij jou en je man past!
vorig jaar
Reactie op Sappie91
Wij hadden zelf thuis een feestje georganiseerd. Wij wilden niet te veel me ...
Wat een leuk idee om de cadeautjes zo te doen! Dat ga ik misschien wel van je overnemen 😇 Wij krijgen ons 2e zoontje en eigenlijk heb ik alles nog van de eerste, dus ik zit ook echt niet op veel extra spullen te wachten 🤭
vorig jaar
Wij doen vaak gewoon wel onder mijn vriendinnen iets organiseren. En de een vind het wat leuker ‘groter’ de ander intiemer.
Hier is t dan ook meestal bij de persoon zelf thuis als t te realiseren is met alleen beste vriendinnen, (schoon)moeder en (schoon)zussen.
En zelf hapjes maken, evt een spelletje maar vaak ook niet eens echt meer gezellig samen komen en nuttige cadeaus als in dingen die iemand nog echt nodig heeft.
Misschien kan je zo zoiets voorstellen. Voor mij hoeft t ook geen mega festijn en al te chique en duur etc
vorig jaar
Reactie op AMol
Hoe moet ik me dat voorstellen met die kaartjes? Heb je hier een voorbeeldj ...
Dit is een voorbeeld van het kaartje dat we voor gewicht hadden gebruikt. Gewoon in PowerPoint gemaakt. Heel veel uitgeprint en uitgeknipt. En we hadden 3 QR codes hangen waarmee mensen zelf konden bepalen hoeveel geld ze via tikkie in wilden leggen.

vorig jaar
Wij hadden een baby en bier shower😅 gewoon bij ons thuis.
Eerst gezamenlijk cadeautjes uitpakken en wat lekkers eten, daarna ging ik met de vrouwen spelletjes doen en rompertjes versieren.
Mijn man ging buiten onder een party tent een bier proeverij spel doen met lekkere hapjes.