Mijn baby van 3 maanden slaapt het allersnelst en langst in de maxi Cosi (autostoeltje). Ik merk dat als ik haar daar in wieg, ze echt binnen 3 minuten weg is. Ik heb wel de stand naar achteren gezet, doorgaans bedoeld voor langere autoritten. Ik weet dat het niet goed voor haar houding is maar ze slaapt er zo heerlijk in. Hebben jullie een idee wat ik als alternatief kan gebruiken? Ze doet ook dutjes in haar bedje maar zeker niet zo lang als in de maxi Cosi… ben benieuwd of jullie kindje dit ook heeft??
Mijn zoontje slaap (normaal dan… nu slaapregressie en niets helpt meer) erg snel in de mamaroo schommelstoel, na 15 minuutjes sliep hij diep genoeg dat ik hem kon overleggen in box of bedje
(Ze staan ook veel 2de hands tekoop, wij hebben hem gekregen 😉)
Ons zoontje slaapt tegenwoordig het liefst op zijn verschoonkussen. Deze hebben we nu in de co-sleeper te liggen en hij valt daardoor sneller in slaap en slaapt ook dieper en langer (4 a 5 uur ipv 2 a 3 uurtjes)
Heb je een wipstoel? Daar liggen ze in ieder geval iets minder opgevouwen in dan de maxicosi, is volgens mij prima voor de kortere slaapjes.
Mijn baby wordt in bedje ook snel wakker, maar soms na even huilen of speentje wil hij toch weer verder slapen.
Meestal halen baby's door de geborgenheid van de maxi cosi hun veiligheid eruit. Misschien helpt het als je een handdoek oprolt en deze om haar heen legt, evt met een tshirt van jou met jouw geur. (Zie foto). Op den duur is de houding van een maxi cosi zo slecht en dan zul je er (denk ik) spijt van krijgen..
Mijn kleine vind het verschrikkelijk de maxi cosi maar houdt wel van geborgenheid en slaapt graag op haar zij met bijv haar knuffel langs zich heen