3 Reacties
14 dagen geleden
Ik ben zwanger van de 3e en had na de 2e ook de nodige extra kilo's. Uiteindelijk met voeding en sporten weer terug kilo's. Er waren momenten dat onze kinderen samen tegelijk sliepen dus dan sportte ik thuis (met NBFM) een half uurtje per dag. Ja dat heeft me in het begin heel erg veel motivatie gekost, maar uiteindelijk een ritme gekregen en sportte ik 3x per week een half uurtje.
13 dagen geleden
Ik ben nu zwanger van de derde. Heb nog zwangerschapskilos van de eerste die nooit weg gegaan zijn maar bij de tweede had ik meer motivatie. Nooit gesport of iets, gewoon op voeding letten en vaker wandelen met de kids. Het komt goed je verliest die kilo's wel, als je dat zelf wilt.
9 dagen geleden
Ik weet natuurlijk niet hoeveel je nu bent aangekomen, maar bedenk je wel dat alle kilo’s die je aankomt door de baby (ook baarmoeder, vruchtwater, extra bloed, etc) er vanzelf weer af gaan bij de bevalling. Alleen wat je er extra aan eet blijft in principe plakken. Misschien beperkt dat je angst al.
Ik heb na mijn vorige bevalling een sportklasje gedaan met andere net bevallen vrouwen, speciaal ingericht op oefeningen om weer op te bouwen. Je mocht zelfs je baby gewoon meenemen. Misschien is er ook zoiets in jouw buurt? Anders is advies vragen aan een fysio of goede sportschool misschien een optie, vooral ook om niet te snel te gaan en teveel te doen zodat je geen klachten krijgt.