11 Reacties

7 maanden geleden

Ik had voor mijn eerste zwangerschap een anticonceptie staafje en zou hem zelf niet aanraden door eigen ervaring, maar ook de ervaringen die ik spreek van de meeste.. De eerste maanden was ik ongesteld, met random pauzes van 4 tot 10 dagen voor het weer begon te bloeden 2 tot 20 dagen, dit heeft ongeveer 6 maanden geduurd, ik werd behoorlijk humeurig en kwam 15 kilo aan, en dat terwijl ik toen de tijd 5x per week naar de sportschool ging en echt gezond at, het humeurige heb al die tijd aangehouden, mijn menstruatie werden wel weer "normaal" maar een cyclus van 20 tot 40 dagen en dan 7 dagen aan het menstrueren, dit vond ik best vervelend want ik kon er dus geen pijl op trekken, en dat terwijl mijn cyclus daar voor, en eigenlijk heel snel na het verwijderen altijd 28 dagen was en is geweest. Het enigste wat maakte dat ik hem niet er uit heb laten halen toen was omdat ik bang was🤣, en het verwijderen viel overigens super mee, ik heb wel tot op de dag van vandaag bijna 3 jaar later, nogsteeds een mega pijnlijke plek op me arm waar dat staafje zat. Natuurlijk verschilt het mega per persoon maar de verhalen die ik hoor en lees zijn vaker negatief dan positief :( Mocht je twijfelen kan je het altijd bespreken met je huisarts natuurlijk die kan ook mee kijken wat het beste bij je past

7 maanden geleden

Oh en nog een kleine toevoeging, ik heb ook weken jeuk gehad aan mn arm wat veel voorkomend schijnt te zijn, en hij was verplaatst naar mijn elleboog 😵‍💫

7 maanden geleden

Geen ervaring mee, maar ik weet wel dat de bijwerkingen per persoon heeel erg verschillen. De ene krijgt vreselijke moodswings van hormonale anticonceptie, de ander wordt er juist stabieler van mentaal. De een komt ervan aan, de ander komt helemaal niet aan. De een heeft een zwaardere menstruatie, de ander heeft helemaal geen menstruatie meer. De een krijgt er puistjes van, bij de ander gaan de puistjes juist weg. Ik denk dat je het alleen kunt weten door het te gebruiken. Volgens mij zijn overigens de werkzame stof in de beide producten die je noemt wel precies hetzelfde, en dat is maar 1 hormoon, ipv 2 in de standaard anticonceptiepil.

7 maanden geleden

Ik heb voor de zwangerschap een spiraal gehad, en er staat weer een afspraak gepland! De keuze was voor mij snel gemaakt nadat ik migraine weer kreeg, ik heb de spiraal ook altijd als fijn ervaren minder migraine en ook zelden ongesteld dus hier een positieve ervaring van de spiraal.

7 maanden geleden

Ik ga weer voor een koperspiraal, geen hormonen en is mij goed bevallen de vorige twee keren!

7 maanden geleden

Ik ga voor een spiraal erg goed bevallen tussen de beide zwangerschappen in.

7 maanden geleden

Ik heb mirenaspiraal gehad. Voor m'n eerste zwangerschap en tussen de zwangerschappen in. Bij mij was de enige bijwerking geen menstruatie meer 😉

7 maanden geleden

Ik heb zo'n staafje in mn arm laten zetten maar was uiteindelijk 5 weken ongesteld na het vloeien van de bevalling en ik ging emotioneel ook niet goed op de hormonen. Dus heb hem er vorige week weer uit gehaald. Nu dus condooms in combinatie met de flo app zodat we extra zekerheid hebben.

7 maanden geleden

Ik ga voor een hormoon spiraaltje nu (mirena). Had voorheen de pil maar wil nu lagere en locale hormonen. Heb het nog niet eerder gehad maar hoor goeie verhalen erover dus dat wordt hem deze keer. Word er over 3 weken ingezet dus ben benieuwd!

7 maanden geleden

Ik ga ook weer voor de mirenaspiraal na een keizersnede! De spiraal had ik voor mijn zwangerschap ook, o.a. door en voor endometriose. Beviel me heel veel beter dan de anticonceptiepil. Afspraak staat gepland bij de gynaecoloog. Ik had vorige keer wel een aantal weken/maanden nodig voor een hormonale balans maar daarna beviel het perfect!

7 maanden geleden

Van alles wat ik de afgelopen jaren heb geprobeerd (pil, pleister, koperspiraal en mirena) is de mirena mij wel het beste bevallen. Ik menstrueerde niet en had verder ook nergens last van. De 1e x plaatsen was verschrikkelijk maar na de bevalling ging het al veel beter. Nu twijfel ik nog om hem weer te nemen, dan zou het alleen zijn zodat ik niet/weinig menstrueer. Mijn man heeft namelijk een afspraak staan voor sterilisatie 😊