5 Reacties

één dag geleden

Mijn vriend word ook wakker als ik ‘s nachts moet plassen en slaapt daarna door, ik wordt wakker van zijn wekker om 5 uur en kan daarna niet meer slapen. Wij hebben het beide geaccepteerd van elkaar en gaan daardoor eerder naar bed. Wij gaan niet daardoor apart van elkaar slapen. Zometeen is de baby er en hij/zij houdt er ook geen rekening mee als het wakker wordt.

één dag geleden

Wij slapen sinds ons zoontje er is regelmatig apart van elkaar. Ik slaap dan boven met mijn zoontje en mijn man in de logeerkamer, of ik alleen boven en mijn man naast ons zoontje op zijn kamer. Dit is de manier waarop we alledrie de meeste slaap krijgen dus helemaal prima. Intimiteit hoeft niet per se ‘s nachts. En in de ochtend komen we altijd alledrie samen in het grote bed om te knuffelen en samen wakker te worden.

één dag geleden

Ik opper het mijn vriend heel vaak. Ik slaap super onrustig als ik zwanger ben. Hij heeft slaapapneu. Dus ook vaak wakker. We houden elkaar wakker. Hij heeft het meest last van de vermoeidheid, dus wil graag de optie open houden om beide beter te slapen. Hij wil het alleen niet. Bedenk vooral dat het tijdelijk is en jij je slaap hard nodig hebt. Het is toch ook niet erg dat het in dit geval wel even aan hem ligt? Hij kan er niks aan doen, de plicht roept, maar jij slaapt gewoon niet. Samen over hebben, slapen is heel fijn nu je zwanger bent!

één dag geleden

Ik denk dat je heel erg prima af en toe apart kan slapen als jullie nu beiden minder goed slapen. Slaap is toch ook gewoon echt belangrijk? Ik slaap nu ook heel licht en daardoor met oordopjes, dat werkt voor mij voldoende maar anders was ik of mijn vriend echt af en toe in de logeerkamer gaan slapen. Toen ons dochtertje klein was hebben wij ook met periodes los van elkaar geslapen: zo sliep iedereen beter en was het overdag ook gezelliger. Het is een illusie dat je bij elkaar in bed ‘moet’ liggen om een gezonde relatie/gevoel van intimiteit te hebben. Je kan daar prima over praten samen denk ik 😉. Hier worden wij allemaal een leuker mens van genoeg slaap in ieder geval haha, keuze dus snel gemaakt!

één dag geleden

Hier hebben wij het voordeel dat wij nog een chalet hebben op een jaarcamping, normaal slaap ik al licht maar nu helemaal en hij snurkt alsof hij de hele jungle omzaagt, dus af en toe verzoek ik hem vriendelijk even op de camping te gaan slapen en thuis slaap ik net zo prima op de bank hoor, je hebt allebei je slaap nodig niks raars aan apart slapen. Als wij de luxe van een logeerkamer hadden gehad zouden wij denk ik altijd doordeweeks apart slapen.