10 Reacties

2 maanden geleden

Ik heb ook pre eclampsie en HELLP gehad in ernstige vorm en wil dit echt nooit meer meemaken. Ook nabloeding door lage trombocyten t.g.v. de HELLP. Ik heb gisteren de 10 weken echo gehad en ben sinds gisteren avond gestart met ascal, letten om ruime inname van calcium omdat dit de werking van ascal bevorderd en gestart met extra omega 3. Ik ben nu ook medisch en wordt vervolgd in het ziekenhuis bij gynaecoloog en klinische verloskundige en krijg met 39 weken een keizersnee. (Ivm eerder niche zwangerschap)

2 maanden geleden

Vanuit de verloskundige praktijk heb ik dat tijdens mijn eerste zwangerschap als advies gekregen om te gebruiken ter voorkoming van zwangerschapsvergiftiging. Had daar een hogere kans op vanwege bmi. Ik moet eind augustus naar de gyneacoloog dus verwacht dat ze dat nu ook weer gaan voorschrijven.

2 maanden geleden

Ik krijg hier binnenkort ook informatie over ivm verhoogde bloeddruk einde vorige zwangerschap. Ben ook benieuwd naar ervaringen.. je wordt dan toch niet medisch? Ik heb de wens thuis te bevallen.

2 maanden geleden

Ik heb dit vorige zwangerschap genomen van week 12 tem 36. Ivm goede doorbloeding en hoge bloeddruk. Ik kreeg dit na een eerdere placenta loslating, vermoedelijk door een bloedklonter. Ik heb hier geen last van gehad, behalve af en toe wat maagzuur. Van zodra ik stopte ging mijn bloeddruk omhoog. Om onder andere die reden ingeleid met 38 weken.

2 maanden geleden

Ik vraag straks opnieuw voor Asaflow (Ascal in Nederland). Het gaf me een geruststelling dat er tenminste iéts was dat ik kon doen om herhaling van het jaar ervoor te voorkomen.

2 maanden geleden

Reactie op Snoesjes

Ik krijg hier binnenkort ook informatie over ivm verhoogde bloeddruk einde ...
Goede vraag; deze ga ik ook even af checken tijdens het gesprek omtrent meer informatie.

2 maanden geleden

Hier ook sinds deze week begonnen. Om te voorkomen dat mijn bloeddruk weer zo hoog wordt dat er een inleiding nodig is ( natuurlijk worden er geen garanties gegeven). Verder sta ik onder behandeling van mijn eigen verloskundige, en moet vanwege een eerdere fluxusbevalling wel in het ziekenhuis bevallen.

2 maanden geleden

Ik ben zelf te vroeg geboren door zwangerschapsvergiftiging, dan heb je zelf daartoe ook verhoogde kans waardoor ik aspirine in 1e zwangerschap heb gebruikt. Nu weer vanaf 10 weken, mn eerste dochter was ook randprematuur en ik ga het dus gewoon gebruiken!

2 maanden geleden

Ik heb dit ook aangeboden gekregen maar heb geweigerd. Dit omdat het gelijk een bloedverdunner is en ik me daar niet prettig bij voel.

2 maanden geleden

Mijn moeder is haar kindje verloren door zwangerschapsvergiftiging en mijn zus moest bij haar zwangerschap ook aspirine en andere pillen slikken uit voorzorg en uiteindelijk is zij eerder ingeleid vanwege hypertensie. Dus ik ga ook aspirine slikken uit voorzorg