45 Reacties

één maand geleden

Hai ja eerste zwangerschap ook gekregen wegens gevaar op bloedstolling. En nu heb ik het weer in combinatie met bloedverdunner prikken. Van de aspirine heb je helemaal geen last maar het helpt wel echt🙏🏽

één maand geleden

Paracetamol bedoel je? Gek want ik heb ook in mijn eerste zwangerschap een zwangerschapvergiftiging gehad en nu moet ik vanaf 12 tot 36w bloedverdunners en calcium slikken.

één maand geleden

Reactie op Mandy ZXXX

Paracetamol bedoel je? Gek want ik heb ook in mijn eerste zwangerschap ee ...
Nee ze noemde echt aspirine! Maar dan een lichtere dosis en dat noemen ze dan weer ascal 🤔

één maand geleden

Reactie op Mandy ZXXX

Paracetamol bedoel je? Gek want ik heb ook in mijn eerste zwangerschap ee ...
Aspirine heeft ook een licht bloedverdunnende werking, het word ook voorgeschreven aan vrouwen die roken tijdens de zwangerschap, dus misschien daarom?

één maand geleden

Ter info, paracetamol is pijnstillend. Aspirine is naast pijnstillend ook bloedverdunnend. Soms worden mensen die een TIA hebben gehad ook geadviseerd een lage dosis aspirine te slikken.

één maand geleden

Ja, aspirine heb ik geslikt vanwege een hogere bloeddruk. Een lage dosis werkt een beetje bloedverdunnend en kan dan een positief effect hebben

één maand geleden

Ik heb ook het advies gekregen om aspirine te nemen. Welke dosis gebruiken jullie? 500 mg of Ascal / 100 mg?

één maand geleden

Reactie op Arlettaa

Nee ze noemde echt aspirine! Maar dan een lichtere dosis en dat noemen ze d ...
Ik last het verkeerd. Kan gebeuren he 😅

één maand geleden

Ik ook, ascal, 2 kleine pilletjes per dag, tot week 36. Vorige zwangerschap ook genomen en geen neveneffecten gehad ofzo

één maand geleden

Ik slik het ook sinds deze week, krijg er wel last van maagzuur van

één maand geleden

Reactie op Mandy ZXXX

Ik last het verkeerd. Kan gebeuren he 😅
Haha zeker!🙈

één maand geleden

Reactie op Berry en Jessie

Ik heb ook het advies gekregen om aspirine te nemen. Welke dosis gebruiken ...
Gebruikelijke dosering in de zwangerdschap is 100mg. Maar dat zijn vragen die je beter aan je verloskundige/gynaecoloog kan stellen. Lijkt me dat ze bij zo’n advies ook een dosis benoemen.

één maand geleden

Ik moet het ook slikken omdezelfde reden. Hier ook ascal (oplostablet) maar wel maar 80mg

één maand geleden

Ik slik de aspirine nu ook vanaf week 12 om deze reden. Ben nu 15 weken en heb er verder geen last van

één maand geleden

Ik ben sinds donderdag ook gestart, nog nergens last van! Gynaecoloog gaf wel aan dat deze dosering alleen op recept te verkrijgen is, dus niet zomaar te kopen in de Kruidvat. Het heeft met name als doel bloed verdunnen zodat de placenta beter doorbloed is.

één maand geleden

Ik volg ook even. Mijn VK raadde het aan ivm klein kind vorige ZS, ik twijfel alleen omdat ze “gewoon klein” was uiteindelijk (ik ben ook niet groot) en niet dysmatuur. Mijn VK zei dat ik het gewoon bij Kruidvat kon halen, heb nu 500mg acetylsalicylzuur gehaald alvast maar heb nog geen besluit genomen. Ik vond de folder best wel beperkt maar als ik lees bij bijwerkingen “minder dan 1 op 100” en dan hersenbloeding enzo denk ik nou niet echt zonder risico’s of zo.. twijfel dus heel erg. Wil natuurlijk wel het beste voor de baby

één maand geleden

Reactie op mf92mf

Ik volg ook even. Mijn VK raadde het aan ivm klein kind vorige ZS, ik twijf ...
500mg?? Ik zou dit wel ff vragen bij je vk/huisarts.. Misschien klopt het wel, maar ik heb het van de gyneacoloog echt op recept gekregen maar dan een tabletje van 80mg. Ik lees ook wel eens over 100mg.. is wel stuk lager

één maand geleden

Hoi ik lees ook even mee. Wat is jullie ervaring met bijwerkingen? Ik ben 1,5 week geleden gestart met ascal/aspirine. Mijn zwangerschapsmisselijkheid was net minder aan het worden en nu weer erger. Heb ook een zure maag en gister weer overgegeven. Twijfel of dit weer zwangerschapsmisselijkheid is of een bijwerking van de ascal. Ben nu 13w.

één maand geleden

Reactie op mf92mf

Ik volg ook even. Mijn VK raadde het aan ivm klein kind vorige ZS, ik twijf ...
Dit advies kreeg ik ook om dezelfde reden. Vorige baby was volgens haar te licht geboren, 2960, dus tijdens deze zwangerschap wordt me aangeraden aspirine te slikken, zodat de baby een stuk zwaarder zal zijn. Ik vond het maar vaag.

één maand geleden

Geen 500mg! Aspirine vermindert in lage dosering bij dagelijkse inname het samenklonteren van bloedplaatjes. Dus als werkzame stof is het of 100mg carbasalaatcalcium of 80mg acetylsalicylzuur 1x per dag. Maar doe dit echt alleen in overleg met verloskundige/huisarts/gynaecoloog. En meld het gebruik van dit middels ook als je een andere (tand)arts of apotheek bezoekt.