45 Reacties

één maand geleden

Reactie op Blijstel

Hoi ik lees ook even mee. Wat is jullie ervaring met bijwerkingen? Ik ben 1 ...
Oee.. maagklachten is wel een van de bijwerking waar ikzelf voor werd gewaarschuwd. Ik heb er gelukkig (nog) geen last van. Merkte wel meer hoofdpijn de eerste twee weken maar lijkt nu sinds 3 dagen wat minder te zijn

één maand geleden

Reactie op EsSays

Dit advies kreeg ik ook om dezelfde reden. Vorige baby was volgens haar te ...
Grappig, mijn 1e kindje is ook geboren met 2960. Hoeveel weken was jij met de geboorte? Ik 41+1.. daardoor werd ze ook dysmatuur genoemd, nu word er dus idd aangeraden om ascal te gaan slikken.

één maand geleden

Ik kreeg dit advies en begin vanavond met slikken. Dit in verband met laag geboortegewicht van de eerste, vanwege mijn medicatiegebruik. Wel op letten dat je niet de supermarktdosis hebt maar volgens mij 90 mg

één maand geleden

Zwanger van eerste kindje, momenteel 16w. Ik ben ook gestart met Acetylsalicylzuur (“aspirin”) in te nemen elke avond voor het slapen, op advies van de gynaecoloog ivm mijn medicatie gebruik voor chronische ziekte. Begonnen met 14w, geen klachten verder ervaren sinds de start. Lage dosis van 80mg.

één maand geleden

Ik was benieuwd of meer van jullie dit advies hebben gekregen omdat ik voornamelijk lees dat de meeste 1x per dag 80mg innemen nu zie ik dat ik 2 tabletten per dag moet innemen van 80mg. Dit omdat ik in mijn vorige zwangerschap zwangerschapsvergiftiging heb gehad. Ik ga zo ook even de verloskundige bellen want het voelt nu als heel veel omdat ik bij iedereen voorbij zie komen 1 tablet..

één maand geleden

Reactie op MichelleeeA

Ik was benieuwd of meer van jullie dit advies hebben gekregen omdat ik voor ...
Ik slik er 1 maar van 100mg is voor geschreven door de gynaecoloog.

één maand geleden

Reactie op Mamafloor23

Grappig, mijn 1e kindje is ook geboren met 2960. Hoeveel weken was jij met ...
Ik was 41+4 en ingeleid, nog verder dan jij dus! Ik snap het wel als moeders er wel voor kiezen om het te gaan slikken, zelf vond ik het gewicht niet extreem laag en om het puur voor het gewicht te doen, zag ik niet helemaal zitten..

één maand geleden

Reactie op MichelleeeA

Ik was benieuwd of meer van jullie dit advies hebben gekregen omdat ik voor ...
Ik slik er inderdaad ascal 80 mg 1x per dag. Ook ivm een zwangerschapsvergiftiging bij mijn vorige zwangerschap.

één maand geleden

Reactie op EsSays

Ik was 41+4 en ingeleid, nog verder dan jij dus! Ik snap het wel als moede ...
Oh wauw nog langer doorgelopen dus! Ik twijfel ook nog om het te gaan slikken.. mijn dochter heeft er niks aan overgehouden dat ze “klein” was.. enige reden waarom ik het zou doen is dat de placenta niet loskwam met de 1e bevalling.. maarja wil niet zeggen dat dat nu weer gebeurd. Lastig

één maand geleden

Bij de intake vorige week bij de vk noemde ze het ook, omdat ik bij de bevalling een hoge bloeddruk had. Was de hele zwangerschap goed en toen dus hoger (geen idee hoe hoog en of het zorgelijk was). Ik vond het best gek. Ze ging het wel overleggen met de gynaecoloog..

één maand geleden

Reactie op EsSays

Dit advies kreeg ik ook om dezelfde reden. Vorige baby was volgens haar te ...
Inderdaad heel vaag! Ik vind 2960 echt niet zo laag, mijn dochter was 2400. Ik heb besloten om het niet te slikken. Geloof echt niet dat dit gaat helpen en ik zie vooral nadelen.

één maand geleden

Ik heb toch als advies gekregen van de gynaecoloog om 2 tabletten van 80mg in te nemen

één maand geleden

Ik ben vorige week gestart maar merk wel dat ik last heb van misselijkheid. Hebben meer dit? Blijft dit lang aanhouden of ebt het na verloop van tijd weg? Want ik heb niet echt zin om tot 36 weken (tot dan moet ik het slikken) er last van te hebben 😅

één maand geleden

Reactie op Hel1J

Ik ben vorige week gestart maar merk wel dat ik last heb van misselijkheid. ...
Ik heb het ook. Heb de gyn gebeld en nu maagzuur remmers gekregen om een week te proberen. Als het niet werkt is de enige optie om te stoppen. Wel een lastige situatie. Tot nu toe werkt het niet maar stoppen met aspirine wil ik ook niet.

één maand geleden

Dit is mijn 4e zwangerschap. Bij de derde ook ascal voorgeschreven gekregen en bij mijn 2e ook. 1e zwangerschap is mijn zoontje geboren met 41+5 2700 gram. Zat onder de P3. Bij de 2e zwangerschap voorgeschreven gekregen maar toen twijfelde ik ook. (Uiteindelijk(veel) te vroeg geboren maar niks te maken met ascal. Bij de derde ook ascal, meer dan genoeg vruchtwater, hele gezonde jongen van 3600 gram met 39 weken. Het zorgt voor een betere doorbloeding van de placenta, schijnbaar heb ik ook een hoge bloeddruk tijdens de zwangerschap, dus ik slik 150 mg op recept. De verloskundige schrijft het voor als zij denkt dat het nodig is 😊 en gevaarlijk is het niet voor het kindje, anders zouden ze het ook niet voorschrijven 😊😊

één maand geleden

Reactie op whoopwhoop89

Dit is mijn 4e zwangerschap. Bij de derde ook ascal voorgeschreven gekregen ...
Wel fijn om te horen dat jij ook 150mg slikt had dat niet eerder gehoord dat heb ik namelijk ook. Hopelijk heb je dit keer weer een goede zwangerschap 🥰

één maand geleden

Mijn verloskundige wilde dat ik vanaf de 12e week aan ascal zou beginnen, omdat ik blijkbaar een hogere kans op zwangerschapsvergiftiging zou hebben. Ik heb oplospoeder gekregen, carbasalaatcalcium cardio, die is 100mg. 1x per dag

één maand geleden

Reactie op Hel1J

Ik ben vorige week gestart maar merk wel dat ik last heb van misselijkheid. ...
Wanneer merk jij de misselijkheid? Ik heb het idee dat ik hier ook last van heb. Met name ‘‘s ochtends. Ik vind het echt behoorlijk irritant en ga dit niet tot 36 weken volhouden. Ben nu 14 weken dus ik weet niet zeker of het van de medicatie is of nog obv de hormonen. Maar ik ken die misselijkheid niet van mijn vorige zwangerschap. Heb zelf besloten om op proef 2 dagen te stoppen en te kijken hoe ik me dan ‘s ochtends voel. Dan start ik weer en kijk ik wat er gebeurt en als het verbeterd en dan weer terug komt ga ik de huisarts maar bellen om te vragen wat ze kunnen voorschrijven. Maagbeschermer of zoiets.

één maand geleden

Reactie op aene

Wanneer merk jij de misselijkheid? Ik heb het idee dat ik hier ook last van ...
Ik merkte het idd vooral ‘s ochtends in de uren nadat ik het had ingenomen. Ik moet wel zeggen dat ik merk dat het minder geworden is! Misschien dat er bij jou ook even tijd overheen moet, dat hoop ik voor je tenminste!

één maand geleden

Ik had daar ook veel last van maar ben hem nu savonds voor het slapen gaan, gaan slikken en sindsdien gaat het echt veel beter!