8 Reacties

10 dagen geleden

He wat rot die vermoeidheid he. Heel herkenbaar. Ik doe geen onregelmatige diensten meer. Je kan in het cao kijken voor de algemene afspraken, maar als het niet gaat kan je ook een afspraak maken met je manager en vervolgens bedrijfsarts om je rooster aan te laten passen op wat lukt.

10 dagen geleden

Zwangerschapschap gaat voor alles. Als jij het niet meer trekt in de avonden aangeven gelijk. Je heb maar 1 lichaam en jij weet wat je voelt niet je werkgever. Ik werkte altijd nachtdiensten in de zorg. Trok ik ook niet heb geist dat ik andere diensten kreeg. En anders lid worden van de vakbond die schrikt vaak af bij werkgevers

10 dagen geleden

Check even je coa. En ook wat er staat in al die flyers rondom zwanger zijn en werken ( met extra pauzes). Zelf werk ik normaal ook onregelmatige (psychiatrie) nu niet meer. Ik trok die late diensten niet meer en kreeg harde buiken. Vind het al knap dat je het al die tijd hebt volgehouden!

10 dagen geleden

Ik heb al een mailtje gestuurd naar mijn manager of ze mij in januari niet meer willen in plannen op avonddiensten en of er in december wat diensten aangepast kunnen worden. Ik wist alleen niet of ik hier ook recht op heb. Je leest online vooral veel over nachtdiensten.

10 dagen geleden

Je hebt recht op regelmatige werktijden als je zwanger bent. Ik heb dit meteen aangegeven in het begin omdat ik ook rond 20.00u instortte. Werk nu alleen dagdiensten. Die regelmaat is echt heel prettig. Maar je hebt ook gewoon recht op aangepaste werktijden als het allemaal niet te doen is.

10 dagen geleden

Ik liep bij de Bedrijfarts voor rugpijn klachten en het eerste wat in het advies van haar richting mijn werkgever stond is; geen avond en nachtdiensten meer, recht op regelmatige werktijden.🫶🏽

9 dagen geleden

Ik werk ook in de zorg…. Ik werk geen onregelmatige diensten meer… in overleg met werkgever

8 dagen geleden

Ik werk ook in de zorg maar weet niet hoe het wettelijk zit. Wel dat een werkgever jou waarschijnlijk liever overdag inzet dan deels ziek te melden. Rust nemen is belangrijk. Ik ben zelf 50% ziek gemeld.