5 Reacties

13 uur geleden

Wanneer ben je uitgerekend? In de winter deed ik een katoenen laken en daarboven een wollen deken. Dat is zeker warm genoeg

13 uur geleden

Reactie op Monolo99

Wanneer ben je uitgerekend? In de winter deed ik een katoenen laken en daar ...
11 maart! Dus dan is het nog wel fris, en vaak vind ik het zelf in april ook nog koud. Ik neig nu ook naar wol, zeker voor in het begin. Ik weet alleen nog niet wanneer ze in haar ledikantje gaat en of ik daar ook dikkere dekentjes voor moet hebben of niet. Neig er nu naar om voor in de co-sleeper (& kinderwagen) wollen dekentjes te kopen en voor de ledikant vooralsnog alleen katoen. 馃

12 uur geleden

Reactie op LissaM

11 maart! Dus dan is het nog wel fris, en vaak vind ik het zelf in april oo ...
Zodra ze in de ledikant gaat slapen ben je al overgestapt naar een slaapzak dus daar zou ik geen beddengoed (behalve hoeslaken matras) voor halen. Idd een wollen deken met wieglakentje voor in de cosleeper

12 uur geleden

Reactie op LissaM

11 maart! Dus dan is het nog wel fris, en vaak vind ik het zelf in april oo ...
Ik had twee wollen wiegdekentjes voor in de cosleeper. Afhankelijk van de temperatuur een of twee dekentjes en een wiegdekentje dubbel paste eigenlijk ook prima als ze nog zo mini zijn. Tegen de tijd dat dat (gigantische 馃槄) ledikant gebruikt werd was ik al over op slaapzakken. Ik zou voorlopig geen beddengoed aanschaffen voor het ledikantje. Of alleen een hoeslaken want dat staat leuker in het kamertje ;)

4 uur geleden

Wol is heel fijn inderdaad, dat helpt je kindje zich goed warm te houden. Qua formaat is een wiegdeken echt helemaal goed voor jouw co-sleeper, een ledikantdeken is veel te groot. Je maakt het bedje in het begin heel kort op oftewel helemaal aan de onderkant van het matras. Je hebt dus meer dan genoeg deken om deze alsnog dubbel te vouwen bij het opmaken. Zoals de anderen ook zeggen zou ik voor het ledikant (nog) niks kopen. Ons kindje lag 11 maanden (wel heel klein kindje 馃) in de co-sleeper en ging vanaf een maand of 3 denk ik over op een slaapzak ipv losse lakens en dekens. De ledikantdeken die ik toen gekocht had gebruiken we nu om tenten mee te bouwen 馃槀