44 Reacties
23 dagen geleden
De eerste twee keer dat ik wat voelde zou ik omschrijven als steekjes/plopjes. Week erna meer golvende bewegingen en nu zou ik t elke dag (momenten) omschrijven als vlinders en soms n trapje.
Ben morgen 21 wkn. Eerste twee keer was week 18 en week 19. Daarna startte het meer voelen.
23 dagen geleden
Hier ook in het begin kriebels/vlinders. Nu goeie 14 dagen verder voel ik vaker plopjes/schopjes. Sinds twee dagen heeft het een duidelijk structuur 🩷🥰
23 dagen geleden
Ik herken het helemaal niet als iemand het omschrijft als plopjes, ook bij m’n vorige zwangerschap niet. Ik vind met meer voelen alsof je een scheetje moet laten en die inhoud, het borrelt dan weer naar boven zeg maar 😅 voelde haar al met 14 weken, toen een tijdje weer niet. Maar nu duidelijker. Ben nu 20-1
23 dagen geleden
Volgens mij voelde ik haar al heel licht met 17 weken, echt wel vroeg voor een 1e kindje. Zou het echt omschrijven als 'gerommel' in m'n buik of plopjes. Geen gefladder vond ik. Ik ben nu 21 weken en voel nu regelmatig op de dag zachte schopjes. 🥰 Heb het afgelopen vrijdag ook voor het eerst op beeld kunnen vastleggen en 's avonds heeft m'n man het voor het eerst gevoeld. 🥰
23 dagen geleden
Ik voelde al wat voor het eerst in week 12. Ik vond dat wel erg vroeg en ik twijfelde, maar langzamerhand is datzelfde gevoel duidelijker en krachtiger geworden dus het was echt zo. Steeds op dezelfde plek, waar mijn baarmoeder eerst zat zeg maar, een soort trillend kriebeltje. Ik voel het nu steeds vaker. Die eerste weken was het af en toe een paar dagen achter elkaar en daarna weer paar dagen niks. Ik denk dat het met de ligging van mijn tweeling te maken heeft. De placenta's liggen ook nog eens voor. Ik voel nog niks aan de buitenkant, dat zal nog wel ff duren!
Nu voel ik ook andere dingen, soms voelt het alsof er iets schuift of uitdrukt in mijn buik. Heel gek gevoel (eerste zwangerschap).
Ik kan niet wachten tot het moment dat mijn partner het ook kan voelen 🥰
23 dagen geleden
Dit is mijn eerste zwangerschap en ik had voor het eerst door dat ik de baby voelde toen ik precies 21 weken was. Ik omschrijf het zelf wel wat als plopjes, maar zag net ook een reactie van iemand die het voelt alsof ze een scheetje moet laten en ze deze inhoud. Dat vond ik ook wel een goede omschrijving.
Ik heb het idee dat ik hem steeds vaker voel (morgen 22 weken).
23 dagen geleden
Bij mij begon het rond de 20 weken met de belletjes een beetje bovenin de buik. Vond het vergelijkbaar als een knorrende maag maar dan anders en op een totaal verkeerde plek 😂 en afgelopen maandag voelde ik opeens geduw onder mn navel en dat komt nu iedere dag even terug 🥹😍
23 dagen geleden
Reactie op Soontobemama
Bij mij begon het rond de 20 weken met de belletjes een beetje bovenin de b ...
Afgelopen maandag met 22+1
23 dagen geleden
Hier vanaf week 16 gekriebel als een soort aaien en idd ook plopjes (2e kindje).
Ik ben nu 22 weken en voel echt draaien, schoppen, uitstrekken etc., deze week zie ik dat ook vanaf de buitenkant 🥰. Echt heel gezellig
23 dagen geleden
Tweede kindje dat ik zo ver heb mogen dragen, bij mijn eerste dochter voelde ik de vlinders en plopjes pas rond de 19 weken en het eerste echte schopje was rond de 22 weken ergens.
Nu al vanaf week 15/16 de vlinders en plopjes en vanaf week 17 echt wel duidelijke schopjes.
Placenta ligt deze keer ook vrijwel volledig achter waardoor ik deze kleine meid een stuk sneller en beter voel.
23 dagen geleden
Vanaf week 13 voel ik plopjes en met 15 weken voelde ik hem duidelijk bewegen toen ik in de wachtkamer zat hij de verloskundige. Kreeg daarna een echo en je zag hem echt precies op die plek schoppen 😂 Inmiddels is het echt overduidelijk hoe hij schopt en draait, en mijn man in het sinds een weekje ook voelen (al kijkt hij wel altijd een beetje twijfelachtig als ik zeg “ja dat voelde je dat?!” 🫢)