44 Reacties
14 dagen geleden
Hier kan ik de kleine al voelen schoppen en strekken vanaf een week of 17 (placenta achter, 1e kind). Mijn man kon de kleine al voelen met 18 weken, je zag soms mn hele buik al bewegen whaha. Wel echt heerlijk om dat mee te maken. Ben wel benieuwd hoe het is straks als de kleine minder ruimte heeft.
13 dagen geleden
Reactie op joyce0208
Patroon? In de zin van zien?
In de ochtend, rond middag uur.
Eind van de middag en net na avondmaaltijd en voor ik ga slapen
13 dagen geleden
Met 16/17 weken voelde ik de plopjes en soms twijfelde ik dan of het misschien mijn darmen waren die ik voelde. Volgens de verloskundige kon het heel goed toen zijn dat het mn kindje was. Sind 20 weken krijg ik echt hele harde schopjes maar mijn placenta ligt aan de voor kant ipv achterkant dus ik heb een soort stoot kussen er tussen haha. Ik denk dat als ik dit niet had gehad had ik nu denk ik misschien wel last gehad van de schopjes馃槄 vanmorgen een pret echo gehad waar hij weer heel druk was en zo hard schopte dat mijn hele buik zelfs heen en weer vloog馃ぃ daarna is hij de hele dag aanwezig geweest terwijl ik hem normaal alleen sochtens en savonds even voel馃槄 ik ben inmiddels 21+2 weken zwanger. Vandaag had ik wel even dat ik dacht pff je mag nou wel heel even stil liggen馃ぃ
13 dagen geleden
Reactie op roosroos5
Voel het nu zo'n 2 weken bijna dagelijks, soms sterker dan anders en soms e ...
Vanaf 28 weken dagelijks een ritme. Anders de vk bellen bij minder leven
12 dagen geleden
Ik voelde rond 13 weken de eerste bewegingen. Ik zou het omschrijven als rommelige darmen, alleen ik wist dat het niet kon zijn want het gevoel was net anders. Sinds 17 weken voel ik ze duidelijk, vooral als ze draaien. Nu kan het soms zelfs oncomfortabel zijn aangezien ze in mijn blaas trappen of dat ze zo liggen dat ik denk dat ze geblokkeerd liggen. Maar nu ik zwanger ben van een tweeling, ben ik benieuwd hoe dat gaat voelen als ze allebei van buiten te zien zijn.馃槀馃檲
8 dagen geleden
Ik ben nu 23+ 3 en ik voel die kleine trappelaar echt vaak bewegen nu. 馃グ Af en toe denk ik wel joh doe eens rustig. 馃お Het zal vast nog wel erger worden haha. Maar vind het ook wel heel erg fijn al die bewegingen, geeft me een geruststellend gevoel. De eerste weken vond ik toch wel spannend omdat je dan nog niks voelt.
8 dagen geleden
Ik heb het nooit als plopjes gevoeld maar wel echt als een schopje, dreuntje. In het begin alsof je een elastiek aan je vinger hebt en dat loslaat. Dus een soort trilling, en nu met 20 weken weer die trilling vaak eentje en dan misschien een paar seconde later weer 1.
8 dagen geleden
Reactie op LissaM
Ik ben nu 23+ 3 en ik voel die kleine trappelaar echt vaak bewegen nu. 馃グ ...
Dat likkt mij ook geruststellend. 馃専
Ik ben nu 21 weken en heb het pas 1 keer savonds gevoeld. Ik vind het wel lastig dat ik dr baby nog niet zo voel, al word me bevestigd dat alles prima in orde is en dat ook veel later nog kan komen. Het maakt het voor mij nog moeiijk om de verbinding te voelen en wat moeilijk om te ervaren dat ik echt moeder ga worden. Ik kijk dus uit naar meer beweging 馃檹
茅茅n dag geleden
Ondanks dat de placenta voor 80% aan de achterkant ligt voel ik de baby alleen helemaal onderin mijn buik, nog nooit hoger iets gevoeld. Als ik de schopjes moet omschrijven voelt het als een trillend spiertje, net als je ooglid die wel eens trilt met vermoeidheid.. herkennen jullie dit? Soms twijfel ik of het wel schopjes zijn en niet een trillend spiertje...馃ス het maakt me wel onzeker dat het niet duidelijk te voelen is en altijd onderin op dezelfde plekken
茅茅n dag geleden
Reactie op LVis92
Ondanks dat de placenta voor 80% aan de achterkant ligt voel ik de baby all ...
Ik voel mijn uk ook alleen onderin! Placenta ligt ook laag. Ergens wel eens gelezen dat de kindjes dichtbij de placenta liggen. Zou betekenen dat m'n kindje ook laag in m'n buik ligt en dat zou de lage schopjes verklaren.
茅茅n dag geleden
Reactie op An4485
Ik voel mijn uk ook alleen onderin! Placenta ligt ook laag. Ergens wel eens ...
Dat klopt dat inderdaad! De placenta ligt voor een klein deel boven in bij mij en loopt dan door naar achter inderdaad. Ook voel ik hem alleen wanneer ik zit of linkerzij lig en dan net boven het schaambot. Ik voel nog niets wanneer ik sta.
茅茅n dag geleden
Reactie op F.199
Ik heb ook mijn placenta aan de voorkant liggen. En voel mij baby nog heel ...
Ik ben 23 weken en 3 dagen en mijn placenta ligt dus grotendeels achter en ik voel hem ook heel lichtjes. Wij moeten blijkbaar gewoon iets meer geduld hebben tot we echt veel duidelijk getrappel gaan voelen馃槉 gelukkig voelen we wel in ieder geval iets馃グ
茅茅n dag geleden
Ik ben nu 25+5 en de schopjes zijn nu vaker schoppen geworden haha. Ik voel haar ook bewegen en draaien in m'n buik. Het draaien is niet persee pijnlijk maar voelt soms oncomfortabel馃 alle bewegingen die ze maakt zie ik ook aan de buitenkant.
Volgens de verloskundige is het bijzonder dat ik op dit termijn al zoveel kan voelen. Meestal is dat iets later. Heb daar echt geluk mee.