14 Reacties

7 maanden geleden

Hier ook! Precies het zelfde Ook net gereageerd op je andere topic. Het is zwaar!!! Succes mama hopelijk wordt het snel makkelijker

7 maanden geleden

Je zit echt aan de bank geclusterd, eten is al moeilijk of even plassen…

7 maanden geleden

Reactie op GeweldigeGolf175269

Je zit echt aan de bank geclusterd, eten is al moeilijk of even plassen…
Ja… Het is echt heel lastig zo 🥺

7 maanden geleden

Reactie op BetoverendeZwaluw995270

Ja… Het is echt heel lastig zo 🥺
Ja ik begrijp je enorm, ik ga ook eerdaags even langs de huisarts voor mezelf, merk toch echt dat t me te zwaar op me dak wordt….

7 maanden geleden

Reactie op GeweldigeGolf175269

Ja ik begrijp je enorm, ik ga ook eerdaags even langs de huisarts voor meze ...
Ik overweeg dit nu ook al een week… Maar ja wat gaat die kunnen doen..

7 maanden geleden

Reactie op BetoverendeZwaluw995270

Ik overweeg dit nu ook al een week… Maar ja wat gaat die kunnen doen..
Ja ik snap je, meer dat ik soms echt wel denk dat mijn baby de enigste is die dit doet waardoor ik me ook echt wel zorgen kan maken weet niet of t gaat werken maar misschien lucht het wel even mijn hart op

7 maanden geleden

Ik slaap nu ook echt al een maand op de bank met de baby op me borst, want naast me liggen in bed wilt hij ook niet meer

7 maanden geleden

Elke baby is een goede en lieve baby. Jouw baby klinkt heel normaal. Een baby is niet moeilijk omdat het graag in nabijheid slaapt. De westerse wereld heeft 100 jaar geleden ineens bedacht dat dit een probleem zou zijn. In heel veel andere landen wordt hieraan niet getwijfeld en wordt en standaard in nabijheid geslapen. Dag en nacht. Daar bestaan slaapproblemen helemaal niet… doen we grotendeels echt zelf met onze onrealistische verwachtingen als maatschappij. Als je de veilig slapen regels volgt is samen slapen niet eng.

7 maanden geleden

Ach lieve mama, je hebt helemaal geen moeilijke baby, je hebt een heel normale baby. Dat perfecte plaatje van een vredig slapend baby’tje in een wiegje zoals je dat ziet in reclames, op social media enz, bestaat gewoon niet, is mijn ervaring. Het is helemaal oké dat je kleintje bij jou wil slapen, want ze heeft je nabijheid nodig. Een babybrein weet instinctief ‘ik heb mama nodig om te overleven, want zij voorziet mij van voeding’ en daarom voelen veel baby’s zich onveilig als ze de aanwezigheid van hun moeder niet voelen. Dat is ook de reden waarom veel jonge baby’s het niet fijn vinden in de wagen: ze zijn nog te klein om te weten dat jij er bent als ze jou op een (kleine) afstand zien en horen, ze moeten je echt voelen. Hier nu voor de 2e keer een baby die het lang niet altijd fijn vindt in de wagen, dus hup, in de draagzak! Maar ja, dat past ook niet bij dat romantische plaatje dat je hebt van een moeder achter de wagen. Kwam ik even van een koude kermis thuis toen ik er helemaal niet zo romantisch bij liep, maar totaal gestrest en bezweet omdat de kleine het in de wagen op een brullen zette tijdens de eerste wandeling 😅. Lang verhaal kort: jouw baby doet precies wat ze moet doen en jij doet het goed omdat je haar probeert te volgen hierin! En wat al is genoemd: lees je in over veilig samen slapen en dan gewoon lekker doen🥰
Het zou zo mij kunnen zijn geweest dit geschreven had. Ik heb ook zo’n koala baby. Ik moet zeggen dat ik het nu wel geaccepteerd heb en focus op dat het maar een fase is die zo voorbij vliegt, en ik er het beste van probeer te maken. Kan wel zeggen dat je echt trots op jezelf mag zijn! Je hebt niet besloten om de borstvoeding te stoppen voor wat meer ruimte, of om de baby maar gewoon te laten huilen zodat jij je ding kan doen ondanks dat je het er zo zwaar mee hebt dat je zelf langs de huisarts overweegt te gaan. Powermama ben je! En nee jij doet niks verkeerds en niks mis met je baby. In andere landen (en vroeger ook nog in het westen) dragen ze hun baby de hele dag huid op huid en slapen ze de hele nacht samen.

7 maanden geleden

Reactie op LB22

Ach lieve mama, je hebt helemaal geen moeilijke baby, je hebt een heel norm ...
Dankje. Je reactie doet me goed

7 maanden geleden

Reactie op FantasierijkeOchtendgloren936417

Het zou zo mij kunnen zijn geweest dit geschreven had. Ik heb ook zo’n koal ...
Dankje 🥺❤️

7 maanden geleden

Misschien helpt het boek 'wat baby's nodig hebben' je. Ik vond dat een heel fijn boek waarin staat dat jou baby precies doet wat hij/zij zou moeten doen ☺️.

7 maanden geleden

Liefdevaneenmoeder is ook een hele fijne on op te zoeken op insta. ♥️