21 Reacties

8 maanden geleden

Ja! Hadden wij ook. Goed insmeren en droogdeppen na het baden / douchen. Niet wrijven. Ze zeiden iets met als de placenta op raakt dat de huidje droog wordt / raakt

8 maanden geleden

Reactie op GevatteZwaluw350592

Ja! Hadden wij ook. Goed insmeren en droogdeppen na het baden / douchen. Ni ...
Waar smeer je het mee in?

8 maanden geleden

Yes, hier ook. Baby’s vervellen in de eerste weken. Ik verzorg het met een paar drupjes jojoba olie van Berivita.

8 maanden geleden

Mijn zoontje had dit ook, wij gebruiken nu van dr leenarts de extra vettende badolie en vettende creme, en nu is zijn huidje lekker zacht. We doen hem 2x per week in bad en dan met die olie en smeren hem 2x per dag in met de creme

8 maanden geleden

Reactie op Sierra-ashley

Mijn zoontje had dit ook, wij gebruiken nu van dr leenarts de extra vettend ...
En deze dus

8 maanden geleden

Onze dochter had het ook, en na een week verplaatste het. Wij hebben met niets gesmeerd, de huid vervelt niet voor niets

8 maanden geleden

Dit schijnt heel normaal te zijn, ons zoontje hier ook :)

8 maanden geleden

Ons meisje had dit ook na de geboorte, ik smeerde haar na het badderen in met olijfolie en het ging na een week weg. Haar huidje is nu heel goed.

8 maanden geleden

Wij hadden dit ook, niks aan gedaan en is vanzelf met een weekje over gegaan

8 maanden geleden

Ben je misschien na 40 weken bevallen? Onze dochter is met 41+4 geboren en had dit ook. Schijnt heel erg vaak voor te komen bij babies die 'te laat' geboren worden. Wij hebben haar ingesmeerd met moedermelk. Dat werkte heel goed en nu heeft ze een gave huid.

8 maanden geleden

Ons zoontje van 3 weken heeft ook een extreem droge huid. Herinner me dat niet van de vorige twee, maar hij is ondanks de termijn (38+2) geboren met vrij weinig smeer op zijn huid en daardoor ontbrak waarschijnlijk het beschermlaagje tegen het vruchtwater waardoor hij nu vervelt (daarom zie je het vaak bij baby’s die later zijn geboren). Babyolie etc helpt hier niet voldoende dus ik ga ook even kijken naar de genoemde tips!

8 maanden geleden

Onze dochter heeft dit ook, wat velletjes op haar handjes en voetjes (die nu al bijna weg zijn, ik smeer babyolie van Weleda) maar ook wat schilfers op haar hoofdje wat niet minder lijkt te worden, ook niet als ik het insmeer met babyolie. Ze is vandaag precies 6 weken. Ik ga eens kijken naar de producten van Dr Leenarts. Bij haar wenkbrauwen zitten ook kleine korstjes al een tijdje, ik vermoed berg. Dat merk heeft daar ook een zalf voor zag ik.

8 maanden geleden

Reactie op LissaM

Onze dochter heeft dit ook, wat velletjes op haar handjes en voetjes (die n ...
Wij gebruikten eerst ook olie van naif maar dit deed ook niks. En dat zijn hele huid was droog en vol met velletjes. Sinds we dr leenarts gebruiken is het binnen een paar dagen helemaal weggetrokken. Toen ik bij het cb vertelde dat zijn huid zo droog was waren ze verbaasd omdat het heel zacht en gevoed voelde door de producten

8 maanden geleden

In principe is het vervellen en geen droogheid, dus je hoeft er niks aan te doen. Hier ging het ook vanzelf over zonder smeren.

8 maanden geleden

Hier hielp pure amandelolie goed :) van de tuinen

8 maanden geleden

Reactie op Sierra-ashley

Wij gebruikten eerst ook olie van naif maar dit deed ook niks. En dat zijn ...
Het vervellen komt niet van droogheid maar omdat het in de buik huidje er af gaat. Dit lost zichzelf op zonder producten. Ik vind zelf een ondersteunende olie altijd wel fijn om te doen maar niet nodig. Ik denk dat jullie overstap puur toeval is geweest. Het cb zag geen droogheid omdat die er niet is geweest. Is een gezond onderdeel van de ontwikkeling

8 maanden geleden

Reactie op Rexxies

Het vervellen komt niet van droogheid maar omdat het in de buik huidje er a ...
Hij had wat plekjes van vervellen bij zijn handen en voeten zoals op de foto. Maar verder had hij over de rest van zijn lichaam een droog uitgeslagen huid. Als het alleen die plekjes waren geweest hadden we inderdaad niks gebruikt. De kraamzorg zei het ook al vanaf dag 1 en mijn moeder (een ervaren kdv’er op de babygroep en mijn jongste broertje heeft zware eczeem gehad dus daar heeft ze ook ervaring van) zei het ook en toen zijn we dit gaan gebruiken. Dus ik snap wat je zegt maar het ligt hier wel iets anders

8 maanden geleden

Reactie op Sierra-ashley

Hij had wat plekjes van vervellen bij zijn handen en voeten zoals op de fot ...
Oke, maar dat is wel een beetje misleidend als het topic dus wel om normaal vervellen gaat.

8 maanden geleden

Onze dochter had dit ook, wij deden 1x in de week een badje met olie en een badje met borstvoeding

8 maanden geleden

Reactie op Rexxies

Oke, maar dat is wel een beetje misleidend als het topic dus wel om normaal ...
Ja snap ik, maar die plekjes zijn ook weg gegaan. Maar zou kunnen dat het uiteindelijk ook was weggegaan, maar merk dat hij er een heel zacht huidje van krijgt dus dat is sowieso al fijn