10 Reacties

2 maanden geleden

Ik hou van lijstjes en er zijn er genoeg online te vinden! Hier heb ik toen mijn eigen excel lijst van gemaakt. En dan ingevuld. Ook bv als we iets cadeau zouden krijgen. Of konden lenen. Mijn advies is ook om rond te kijken wat je misschien kunt huren of tweedehands kunt kopen. En door zo'n lijst kun je evt ook een cadeau lijst maken. En vooral met je partner bedenken wat je wil. Eerst bij jullie op de kamer of niet wil je starten met borstvoeding etc.

2 maanden geleden

En wat ik als advies kreeg wat mij heel erg hielp was: na de geboorte is de hema ook nog open! Dat was ik nog wel eens vergeten, je wilt natuurlijk alles klaar hebben ^^ maar als je merkt dat je iets mist is het ook zo gekocht!

2 maanden geleden

Ik heb bij mijn eerste kindje een super fijne Excel lijst gekregen van mijn vriendinnen en heb deze zelf wat aangepast. Ga hem nu wederom gebruiken en heb hem al met veel vriendinnen gedeeld. Afvinken is wel echt lekker ipv alles onthouden wat je al hebt.

2 maanden geleden

Je hebt gelukkig nog heeeeel veel tijd! Bij ons eerste kindje ging hij vanaf 4 maanden naar zijn eigen kamer (dat is gemiddeld gezien al best vroeg). Belangrijkste in het begin is een cosleeper/wiegje om bij jullie op de kamer te kunnen slapen, luiers en hydrofiele doeken. Online staan ook heel veel lijstjes die je na kunt lopen. Wij hebben alle meubels (commode, box, triptrap stoel, bedje, autostoeltje) tweedehands gekocht. Dat scheelt echt enorm in de kosten. Ook kleding hebben wij ofwel van vinted ofwel van familie. Nieuwe Babykleding vond ik zelf te zonde van het geld om nieuw te kopen. Voor de wagen kun je jezelf ook echt helemaal gek laten maken. Wij hebben er zelf een van Qute gekocht voor 300 euro, maar je kunt er ook zo 3000 euro voor neerleggen. Ligt dus helemaal aan wat je uit wil geven!

2 maanden geleden

Lees je vooraf gewoon rustig beetje bij beetje in hoe je je tweeling wilt gaan verzorgen. Fles of borstvoeding? Tweelingbox. Wat voor soort kinderwagen: naast elkaar of schuin boven elkaar. Hoe wil je ze laten slapen? Eerst rustig inlezen en samen keuzes maken hoe je denkt dat je het wil gaan doen met een tweeling. En dan pas kopen. Baby’s hebben minder nodig dan we denken. Succes met je tweelingzwangerschap 💪🏻

2 maanden geleden

Reactie op jasmijnbloemheuvel

Ik heb bij mijn eerste kindje een super fijne Excel lijst gekregen van mijn ...
Brutale vraag, maar zou je hem misschien ook met mij/ons willen delen? 🙈

2 maanden geleden

Reactie op Tessie17

Ik hou van lijstjes en er zijn er genoeg online te vinden! Hier heb ik toen ...
Super slim zo een excel lijst met cadeaus etc. Thanks!

2 maanden geleden

Reactie op molletje227

Brutale vraag, maar zou je hem misschien ook met mij/ons willen delen? 🙈
Hahahaha ik dacht er ook aan om deze vraag te stellen🤣

2 maanden geleden

Reactie op Sappie91

Je hebt gelukkig nog heeeeel veel tijd! Bij ons eerste kindje ging hij vana ...
Wow €3000 voor een wagen is wel gekkenwerk🤣 ik ga eens even rondkijken online. Dankjewel!

2 maanden geleden

Reactie op Jentine

Lees je vooraf gewoon rustig beetje bij beetje in hoe je je tweeling wilt g ...
Hier nog niet eens aan kunnen denken wauw! Dankjewel!