4 Reacties

één maand geleden

Ik heb dit in mijn eerste zwangerschap ook gehad vanaf een week of 16, waarbij de pijn steeds meer toe nam. Ik heb het nu ook alweer een week of 2, ben nu bijna 13 weken. Dit komt omdat het nu allemaal wat sneller oprekt een tweede keer. Wat bij mij helpt is echt wel minderen in bewegen en meer rust momenten. Daarnaast helpt slapen met een kussen tussen je benen. En zwangerschapszwemmen, zo fijn dat warme water voor je banden en bekken. Daar begin ik volgende week weer mee.

één maand geleden

Herkenbaar. Ik zou je adviseren vroegtijdig naar een bekkenfysio te gaan. Die kan het losmaken, masseren, je oefeningen geven, tips wat te vermijden en hoe bepaalde bewegingen te maken. Loop hier niet te lang mee door in ieder geval!

één maand geleden

Reactie op sjoukk

Ik heb dit in mijn eerste zwangerschap ook gehad vanaf een week of 16, waar ...
Ik ben nu 14+5, en heb sinds 7/8 weken super last van me onderrug na t werk en rond 10/11 is dit ineens veranderd. Ik denk juist dat het minder bewegen de boosdoener is. Net wanneer je naar de gym gaat en ineens een week uitvalt en dan weer opnieuw moet beginnen. Dan krijg j ook spierpijn. Maar ik heb de vsk gebeld voor tips, want me moeder zij ook dat het beter is eerst dingen uit te sluiten en dan wanneee je duidelijkheid hebt over waar t problemen is dan pas naar de fysio gaan ofzo

één maand geleden

Ik zou even langs een bekkenfysio gaan, want dat komt inderdaad van je bekken af. Wat vooral belangrijk is, is dat je een balans weet te vinden tussen bewegen en rust nemen. Hoe meer je op een dag doet zonder voldoende rust hoe meer pijn je zult ervaren. En helaas voel je altijd achteraf pas wanneer je teveel hebt gedaan. Dus inderdaad als je zoals jij omschrijft in bed gaat liggen en er dan dus niet meer uit kan. Ik heb bij mijn eerste 2 zwangerschappen al vrij vroeg in de zwangerschap klachten gekregen en helaas wordt het alleen maar erger naarmate de zwangerschap vorderd😅 met een goede fysio, oefeningen en naleven van leefregels kan je de pijn wel zo goed als wegnemen. Nu bij mijn 3e sinds 14 weken ook weer last en ben weer begonnen met de oefeningen, maar zal ook weer een bekkenfysio moeten gaan bezoeken😅