11 Reacties

3 maanden geleden

Hé wat vervelend dat je dat gevoel hebt! Dit is zo niet oke, maar snap het helemaal. Ik was vorig jaar aan het solliciteren toen ik erachter kwam dat ik zwanger was. We waren het al een tijdje aan het proberen, maar precies toen ik hoorde dat ik met een nieuwe baan ging starten was het raak. Ik twijfelde ook mega of ik de baan überhaupt wel aan kon nemen en of ik het niet moest zeggen. Maar juist door sommige reacties van vrienden dacht ik 'hoezo maak ik me hier druk om?' Ze hebben me aangenomen voor mij en er zit bij jonge vrouwen altijd een kans in dat ze zwanger worden. Dat is voor de vrouw net zo 'onhandig' qua werk. Heb er echt buikpijn van gehad om het mijn baas te vertellen maar dat was echt zonde! Mijn baas reageerde zo chill! En zo hoort het ook. Mijn baas daarvoor begon direct over roosterproblemen, er kon geeneens een gefeliciteerd vanaf. Ik zie dat echt als een slechte egoïstische manager. Waarschijnlijk zie je meer beren dan er zijn. En zullen je collega's hartstikke blij voor je zijn. Ze zijn zelf ook zwanger (geweest) toch? Gewoon heel trots je nieuws vertellen en dan valt het vast mee. Probeer je er niet te druk om te maken want dat is echt zo zonde!

3 maanden geleden

Reactie op Bitterbal

Hé wat vervelend dat je dat gevoel hebt! Dit is zo niet oke, maar snap het ...
Wat mooi om dit te lezen, ik was/ben ook aan het solliciteren en nu ook zwanger. Twijfelde of ik het wilde doorzetten, maar ik ga er gewoon voor en ga gewoon eerlijk zijn!

3 maanden geleden

Van harte gefeliciteerd! Niemand die bepaalt of het te vroeg of te dicht op elkaar is. Een kindje krijgen is een wonder, een geschenk, daar heeft niemand wat over te zeggen. Makkelijker gezegd dan gedaan maar het maakt niet uit wat zij van jou zullen denken. Het gaat om jou, jouw partner en jullie wondertje. En tuurlijk komt het goed met werk. Op welke manier dan ook! Neem je tijd en vertel het pas wanneer jij daar klaar voor bent. Ik heb (nog) geen ervaring met het vertellen aan de werkgever/collega’s. Wel begrijp ik je heel goed! Maar ik ben wel echt van mening dat het gaat om mijn toekomst met mijn partner en niet om die van hen. Dit is het leven, als zij er niet mee kunnen dealen, dan zegt dat meer over hun dan over jou! Geniet vooral nu van de zwangerschap! Ik hoop dat je het iets meer los kan laten en er van kan gaan genieten 🤍

3 maanden geleden

Wat vervelend dat je dit zo voelt. Ik vroeg me af of je daarnaast ook meer onzekerheden voelt en misschien last hebt van stemmingswisselingen oid. Want dan kan die twijfel nog eens versterkt worden natuurlijk. Ik heb net een topic geopend over die conflicterende gevoelens: het heel graag willen, maar waarom ben je dan niet continu blij? Nou ja, hallo hormonen. Als je je sowieso wat minder goed voelt (mentaal of fysiek), ga je vaak nog extra beren op de weg zien. Misschien helpt dat 'rationele' perspectief. Al is het gevoel altijd nog vervelend ❤️ erover praten met anderen (in dit geval je partner) helpt mij in elk geval om mijn gevoelens te leren begrijpen.

3 maanden geleden

Wat vervelend dat je daar zo mee zit. Ik had dit ook wel een beetje bij mijn eerste kindje. Er werd echter heel leuk op gereageerd dus ik maakte mij vooral druk om niks. Helemaal achteraf gezien want zodra je kindje er is, is dat by far het belangrijkste, werk is dan echt een bijzaak haha. Qua verlof zijn er dingen landelijk vastgelegd, daar heb je sowieso recht op. Vertel het als jij daar klaar voor bent, maar ik weet bijna zeker dat ze heel leuk gaan reageren. Succes 🤍

3 maanden geleden

Haha typisch zo’n reacties, ‘wacht nog maar even’, dat hoor ik ook constant mijn baas tegen iedereen zeggen. We zijn ook met een team met alleen vrouwen. Eentje zit in een IVF-traject een daar weten we het allemaal van dat ze actief proberen. Van mij gaan ze het niet verwachten aangezien mijn zoon nog maar bijna 7 maanden is. Wat mijn baas en collega’s denken van deze zwangerschap zal me worst wezen 😂 Het leven is maar heel beperkt planbaar. Als jij morgen dood neervalt (of je ontslag geeft ofzo haha) dan moeten ze daar ook een oplossing voor bedenken. Het blijft een ongepaste opmerking hoor, maar laat het van je afglijden en geniet van je wonder. Het is niemand zijn zaak wanneer je kinderen krijgt en hoeveel jullie er willen.

3 maanden geleden

Ik weet al dat mijn teamleider absoluut niet blij gaat zijn, dus ik snap je angst heel goed. Het afgelopen jaar al meerdere keren de 'grap' gehoord dat wij zwangerschap in drievoud moeten aanvragen. Vorig jaar is een collega van een tweeling bevallen en werkt dus nog niet volledig wegens ouderschapsverlof, een andere collega is zwanger die loopt 12 week op mij voor... Dus ja dat wordt nog wel een probleem, gelukkig reageerde de 2 collega's die het wel al weten wel heel leuk en positief

3 maanden geleden

Ik merk wel wat schuldgevoelens op mijn werk. Gisteren nog zei een collega dat het hele rooster omgegooid moest worden vanwege een langdurig zieke collega. Toen dacht ik; oh het zou zo veel makkelijker zijn als ik het nu vertel, want anders moet het rooster 2x op de schop. Maar goed het gaat nu even om ons en idd er kan van alles gebeuren. Ik moet met 10/12 weken vervangend werk gaan doen vanwege de agressie die kan voorkomen! Dat zal dus ergens half augustus zijn. Heb mijn leidinggevende wel al ingelicht en die reageerde heel goed. Dinsdag gesprek over vervangend werk en wanneer ik dus echt uit het rooster ga. Maar die schuldgevoelens zijn er nu al zeker

3 maanden geleden

Niks van aan trekken!! Je bent zwanger en dat is t enige wat telt. Een kindje pak je voor jezelf en niet wanneer iemand anders dat wil. Uiteindelijk zal iedereen blij voor je zijn en op t werk komt het altijd goed. Alleen is het even puzzelen met personeel. Dit is bij mij op t werk ook

3 maanden geleden

Herkenbaar. Maar het is wat het is. Ik ben momenteel als projectleider al een half jaar druk bezig met een project dat twee jaar duurt. Op het hoogtepunt van het project ga ik waarschijnlijk met verlof. Baal daar best een beetje van. Tegelijkertijd denk ik dat het nooit uitkomt. Ik ben al een tijdje open over onze kinderwens. Maar net nu hebben we een nieuwe manager. Ach we gaan het zien. De baby kan niet blijven zitten. Het is wat het is. En ik ga gewoon genieten.

3 maanden geleden

Hou dit alsjeblieft in je hoofd en ga lekker genieten van het feit dat er een klein wondertje in je buik groeit!🥰